Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettviktrelaterade-sjukdomar
Läst 4880 ggr
[Joanna76]
0

Värk i vaderna, pga övervikt?

Ni som har haft/har stor övervikt (typ minst 35 kg) har ni haft problem med era ben? Jag har sedan en tid ont i vaderna. Den vänstra mer än den högra och då bara på baksidan av vaderna.

Att jag har mer ont i den vänstra beror noog på att det benet är ca 5mm kortare och jag belastar det mer.

Karmatarerskanise
0

Har du alltid ont i vaderna? Kan vara brist på något. Vid övervikt brukar det ofta vara leder som gör ont. Jag hade själv ofta ont och var stel i mina fötter för 35 kilon sedan

[Joanna76]
0

Det känns mer som om någon har kört på mig med en kundvagn (dottern gjorde det för länge sen, vad ont den gjorde).

Känns inte riktigt som ledverk.

Aaaaaaajjjjjeeeee Skrikandes

Karmatarerskanise
0

Är du öm när du rör vid vaderna? Får du ofta kramp?

[Joanna76]
0

Öm som tusan, kramp får jag ibland. När jag var på väg hem idag och hade ont i vaderna så började vänstra käet att göra ont på samma sätt. Dock försvann det snabbt.

Karmatarerskanise
0

Tycker du ska kolla upp det hos en läkare

[Joanna76]
0

Mmmm, måste nog det. Har tänkt prommenera för att få ner vikten lite men det gå inte när benen gör ont Gråter

Nu ska jag zzzzzzzz

Allamej
0

Sök läkare för det kan vara otrevligare saker än övervikt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Karmatarerskanise
0

#6 det kan bero på annat än övervikten som sagt

Pelle Långlös
0

Ja sök läkare för övervikt ger regel problem i lederna och inte på musklerna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *