Går man upp i vikt då?
Hej!
Jag är en som är typ mitt i puberteten och jag undrar om man går upp i vikt då? Får man "former" typ höfterna och sånt eller?
Sen skäms jag jättemycket över min putmage. Jag vet inte om jag har ätit mig till den eller om det är på något annat sätt. Iallafall så skulle jag vilja få bort den och undrar om någon har TESTAT ett sätt som funkar. Snälla sig inte att ungdomar inte ska banta eller så för jag skäms jättemycket!
MVH Celina
Hur gammal är du för det första? För det andra så har de flesta kvinnor en liten putmage, trots att de är smala, det kallas med höfter för kvinnliga former.
Bantning hjälper inte mot putmage om man redan ör smal, för då handlar det inte om övervikt och man kan inte punktbanta.
Putmage är normalt :) Inget fel med det :P
Man behöver inte gå upp i vikt bara för att man får former.
Man ska äta hälsosamt och röra på sig bra, tänk inte på vikt osv nu som tonåring :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Lite situps varje eller varannan dag och kanske ut och springa lite så går magen bort ska du se, annars kan det vara genetiskt, har din mamma så, så är det vanligt att du också får det. Som de andra sagt putmage är det inget fel med
#4 Dock hjälper inte det mot putmage, plus att putmage är naturligt.
#5 tänkte på om det var övervikt alltså fett menar då att hon skulle försöka träna för att kanske få en slankare mage men som jag skrev över är det genetiskt eller om hon är bra vikt och så är det ju inget fel med putmage och helt normalt
#6 Ja men TS behöver höra med skolsköterska eller annat innan h*n börjar att gå ner i vikt OM TS är överviktigt. Är man i puberteten är man ju inte så gammal att man ska ge sig på att gå ner i vikt osv
Nej asså jag vill inte banta som en galning och många i min familj har putmage och är smal(och jag)så jag ska nog inte bry mig om det. Det blev liksom en fixering ju mer ma tänkte på det och trodde att det var vad alla andra tänkte på när de såg mig. Jag är 13, 160 cm lång och väger 49 kgM en tack för bra svar!
MVH Celina
#8 Om man kollar din vikt till din längd och ålder, ska du ialla fall inte banta eller försöka gå ner i vikt alls :D
#8 Håller med #9 med den längden och vikt så är du bra och absolut inte överviktig så det är nog bara genetiskt :)
När jag blev 12år så började jag få "tonnårs fett" sånt som behövs när man växer, men jag fick även ett super sug för socker den åldern och det sitter fortfarande kvar så jag blev mullig i tonåren för att jag inte åt godis enbart på lördagar, nu är jag 18år och kämpar för att få bort detta mull som jag haft så länge. Det bästa man kan göra i din ålder är enligt mig att strunta i sötsakerna, ta och käka godis pizza osv på lördagar, men inte annars :) för annars så kan man lätt få en dålig rutin som håller i flera år-
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
#11 Ja det håller jag med om, så kör jag & min sambo: Godis fre+lör. Men enbart det, inget annat under veckan, sedan hämtemat 1-3 gånger/månad max