Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2939 ggr
diesel92
6

Dags för fight igen..

I början på 2012 vägde jag 110 kg. Sedan började jag helt plötsligt tappa allt mer i och med att jag började med praktik och rörde på mig 8 timmar om dagen.

I september var jag nere på 95 kg, och hade innan dess haft någon form av jobb så jag fått röra på mig men í början av september blev jag arbetlös och det slutade med att jag blev hemma 24/7 framför datorn i stort sett. Jag dippade ner totalt och började dra upp i kg igen, jag hamnade på 99.8 innan jag gav mig fan på det igen. Nu är jag ÄNTLIGEN nere på 95 kg igen och jag SKA neråt nu igen! Är så trött på att se mig i speglen och nu när jag träffat en trevlig pojk dessutom så har jag ännu mer kämpaglöd.

Lever annars med ångest på vardagarna men jag SKA klara det. Jag SKA få må helt bra! Har syndat idag med naturgodis men imorgon blir det promenad så de sjunger om det. I och med ångest och övervikt så lever jag i ständig rädsla för sjukdomar som bla hjärtinfarkt m.m. Det kan vara dagligen och jag vill verkligen inte må så.

Men nu är det slut. Matilda är här för att kämpa och ska gå vinnande ur denna strid! Förra veckan trotsade jag hela min värld och gick en mil själv "bara för att". Jag hade ALDRIG tidigare i hela mitt liv orkat eller ens viljat de.

Det här är MIN tid.

[TheMiko]
0

Gillar din inställning!!!

Jag gör det jag gör för min egen skull ingen annans och bara därför känns det så j-vla bra när man lyckas.

Pelle Långlös
0

Härligt. Håller tummarna att det går vägen denna gång. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Nali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kämparglöd! Fortsätt bara! =)

Karmatarerskanise
0

Detta klarar du!

diesel92
0

Tackar för allt stöd! :) Idag blir det förhopppningvis lång promenad om jag får med min mor ut ;) Trodde aldrig att det var jag som skulle springa ifrån henne till slut!

Emmsa
0

Heja dig!!

Får jag komma med ett litet, litet råd? Säg inte att du syndar, säg att du unnar/belönar dig istället Glad Synda är så negativt laddat tycker jag så det låter bättre att belöna eller unna Tungan ute

Du kommer fixa detta galant ska du se…och ångesten kommer bli bättre, det blev min så fort jag började röra på mig.

Kraam!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

skippy
0

Du är jätteduktig Matilda.  1 mil är en lång sträcka.  Något som jag faktiskt har köpt och som jag vill rekommendera er som är ute mycket och går är att köpa en pulsklocka.

Den som jag har tar både puls, och dessutom berättar den hur mycket kalorier man förbränner.   Enligt mig så verkar denna pulsklocka väldigt bra - http://www.clasohlson.com/se/Pulsklocka-med-stegr%C3%A4knare/Pr311055000 - och dessutom billig.  Den har även stegräknare, vilket min klocka tyvärr inte har.  Därför som jag rekommenderar den från Claes Ohlson.

Det som är bra med en sådan klocka, är att de även inspirerar till att gå ännu mer.   Så det blir en sorts träning med sig själv - känsla.  Bara ett tips.  Glad

Effie
2

Om jag skulle säga något om orden "synda", och "unna sig" och "belöna", så är det att inte använda något av dem, för jag tycker det blir fel tankesätt. Jag föreslår "välja att göra ett avsteg" istället. Så här tänker jag: "Synda" är, precis som Emmsa säger, ett negativt ord. Men det antyder också att det inte är du som har bestämt att du ska gå ner i vikt. Och i värsta fall kan det verka vågat och spännande att bryta mot reglerna, bara man inte blir upptäckt..ja, av vem då? (kommer att tänka på viktväktarkonsulenten som berättade om när hon träffade en bantare på stan, och bantaren genast slängde ner glassen i handväskan..) "Unna sig" och "belöna" är positiva ord. Ordet "unna sig" om godis antyder att bantningsmat inte är bra, och man är snäll mot sig själv genom att äta godis. "Man måste ju unna sig.." Men är det positivt att äta godis? Hur mår du av det? Är det vad du verkligen vill? Vad händer med vikten? Jag vill unna mig själv att må bra. Jag vill unna mig att äta god mat. Jag vill unna mig en vikt som jag trivs med. Och belönar jag mig under vägen dit är det inte med godis. Sedan kan man välja att göra avsteg och äta godis - om man vet om att man klarar att äta ungefär så mycket man tänkt och sedan återgå till rätt mat igen. Men det ska vara ens eget val, och det ska kännas bra.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

MBorglin
0

Härligt!!! Heja heja ..

LindaV-norr
0

Vilken motivation Skrattande Härligt.

Mitt tips till dig är planera in måltider och mellanmål så du inte äter för lite under dagen.

Äter jag för lite under dagen så blir jag vrålhungrig och sugen på kvällen och äter allt jag ser. Skäms

skippy
0

Detta klarar du TS!=)