Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 2152 ggr
Karmatarerskanise
0

Vad njuter du av?

När du riktigt vill njuta av mat, vad äter du då?

Pelle Långlös
0

Oxfilé med bearneisesås. Då skulle jag riktigt njuta av maten.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Gimbergsson
0

Choklad!!! Det är ingen mat men det är det bästa jag vet. När jag äter det NJUTER jag verkligen! Älskar även bananpizza med barneissås och vitlökssås på, kan dock inte minnas när jag åt det senast men gott är det i alla fall! ^^

tycker även väldigt mycket om kyckling i olika former så det är ju väldigt bra eftersom det är så magert :)

Karmatarerskanise
0

Själv älskar jag bland annat ugnsstekt lax med kokt potatis, hollandaisesås och stekt grön sparris. När jag ska vara lite nyttigare äter jag blomkål istället för potatis.

Mina CVS räkor är också något som jag riktigt njuter av.

jagga-ewe
1

Så här års är det pumpasoppa med mycket chili o vitlök. Och till efterrätt äpplepaj med kokos-smuldeg. Och vaniljsås till.

Riktigt bra tillagad "seafood" är annars nåt jag alltid njuter av. Fisk och skaldjur alltså. Det är så vansinnigt gott med seafood!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[shuffle]
1

Chokladpuddig. Ingen mat men är man hemma sjuk i en vecka fungerar den ganska bra som lunch när det inte finns något hemma att äta Flört
Sjukt gott, och den inehöll mindre kalorier än vaad jag trodde att den skulle göra.

[Devya]
3

Älskar all mat! Varje dag ser jag fram emot att äta en god måltid tillagad av min sambo. Blir typ aldrig besviken utan får njuta varje dag av underbart god mat…mmmm….:)

JaneCaterine
1

#3 Håller med dig om ungstekt lax, jag brukar snitta upp fileérna i mitten och fylla med gorgonzola sen slänga in i ugnen så det smälter över och sen ha kokt mandelpotatis till med gräddfil eller hovmästar sås. Skulle kunna äta det tills jag dör

Skrattande

Liss
1

#7 OH vad gott det lät! Nu blev jag hungrig igen! :)

Jag är en brödmänniska. Bröd är bättre än godis, chips och allt sånt. Förr kunde jag föräta mig på bröd, åt lätt en hel limpa på en dag. Ganska dyrt i längden ;) (för att inte tala om popcorn…)

Men en måltid eller ordentlig mat.
Jag ÄLSKAR sushi! Om den är välgjord (vilket den är i sushihaket här) så finns det nog inget godare.
Möjligtvis en riktigt mör köttbit som är lite blodig, med rödvinsås och grillad potatis.
Eller för den delen lamm! Så att den smälter i munnen. Och sparris!

(kanske inte skulle skrivit medan jag är hungrig)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

fruktgumman
1

När bären mognar i trädgården och skogen. Körsbär plommon vinbär krusbär hallon blåbär hjortron. Älskar att ta vara på dessa och göra pajer, sylt, saft osv eller äta naturella.

I matväg öring som jag fiskar själv med en god sås och sallad till

Chestnut
1

Framförallt en riktigt god bit vildfångad stillahavslax, gärna ihop med potatisgratäng och bea… Farligt gott!

Alternativt min soyamarinerade fläskfilé som passar allra bäst ihop med kokt potatis och sås gjord på marinaden.

Riktig mat slår skräp alla gånger, det gäller bara att komma till skott och laga till det…

Med vänliga hälsningar
Chess

Fridaaaa
1

En god kebabtallrik om det ska vara lite "lyxigt och onyttigt".

Av nyttigare mat är det fläskfilé eller lövbiff :D
Eller en god varmrökt lax :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Spruca2
0

Gröt konstigt nog xD Älskar olika sorters gröt, särskilt med mycket kanel och kanske frukt eller bär på <3

Emmsa
0

Havets läckerheter i alla dess former, då njuter jag verkligen :) Såhär års så lockar en riktigt god fisksoppa med vitlöksbröd *droooool*

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Frosstis
0

Choklaaad :DDD

Zofia89
0

Ölstek (min vänninnas recept), gräddig sås, kokt potatis och sirap&dragon-stekta morotsslantar!! =D Det är det bästa som finns, men det måste tillredas efter vänninnans recept, de recepten man hittar på nätet är inte alls någon höjdare Skrattande

Spruca2
1

Och pannkakor med grädde och sylt xD

Emily72
1

falafel i tunnbröd med vitlökssås och sånna där starka grejer och sallad.. heaven…