Frukost!
Ja frågan är vad äter ni till frukost?
Skriv gärna hur många kalorier eran frukost innehåller också :)
Kokta ägg med lite räksallad är vanligt hos mig. Kal; ca 250-275
Även grekisk joghurt äter jag ofta. 200g = 270 kal.
Havregröt med mjölk o ofta några färska bär.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Just nu är jag inne i en period då min frukost består av en banan skivan i yoghurt, toppat med färska björnbär. Runt 250 kcal.
Okej, vet någon av er hur många kcal i " normal" frukost brukar innehålla?
Glömde lägga in energivärdet på min frukost. Beroende på vad jag har för bär o sådär såklart, men ytterst sällan över 200kcal.
Gröt på 38g gryn, 69g mjölk, 30g plommon o en kopp kaffe när jag kom till jobbet => 186kcal. Står mig utan probbs till lunch vid 12 när jag äter vid 6:10.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#4 Mellan 200 och 400kal skulle jag vilja påstå. Beror helt på vad man är för person. En del kan äta mycket på morgonen andra väldigt lite.
Kokta ägg och räkor eller lax.
Eller youghurt med havrekli.
Eller också en röra med kesella, ägg, lök, purjolök etc och kryddor på crisp eller flatbröd.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#4, Det beror ju på vad du menar med "normal" frukost. Alla äter olika på morgonen och vad som är normalt för en är det inte för en annan. Har sett kost-råd från dietister där frukosten bör ligga runt 300-400 kalorier, så det är väl det de räknar som normalt.
Äter gröt gjord på grynblandning (100 kcal), häller över lite stevia och kanel på. Tärnar ett päron (ca 100 kcal) som jag har i gröten också.
Sen en kopp kaffe med lite mjölk.
Havregrynsgröt (fiber) med mjölk, kanel och ibland frukt och bär. Innehåller typ 175 kcal ungefär skulle jag kunna tro :) Högst iaf!
En halv tallrik cornflakes med mellanmjölk 1,5% ca 2-3 dl cornflakes och 2-3 dl mjölk (det är den enda mjölken jag får i mig under dagen, alltså drickbart, räknar inte med det som finns i maten)
önskar att jag åt havregrynsgröt oftare men jag orkar aldrig mikra och hålla på på morgonen.. lat ja haha. Så det brukar bli yogurt med musli och russin, ibland tar jag banan i också, det älskar jag, och så brukar det bli någon macka till det. Ingen aning om hur många kcal, tror det är ganska orelevant att räkna kcal om man inte är mycket överviktig och ska gå ner en massa. Men skulle tippa på 300?
- "Overnight oats" - blötlagd havregryn i mandelmjölk och några äggvitor som får stå och gotta till sig under natten. Sedan har jag i bär och kör i micron, nästa dag. Pudrar med kanel och har ibland en klick yoghurt på och frukt. Godaste havregrynsgröten någonsin!
- Proteinpannkakor
- Äggmuffins
är tre andra saker jag brukar äta till frukost också.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆