Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2107 ggr
Liiniz
0

Kickstart av metabolismen

Som de flesta som satsar på viktminskning vet är en bra metabolism en stor faktor i hur snabbt man kan gå ner eller för att man ska gå ner överhuvudtaget.

Berätta vad det är ni gör eller äter för att kickstarta er metabolism (förbränning) på dagenGlad Ge gärna några bra tips på vad som har funkat för er som även kan funka för andraSkrattande

Själv så brukar jag börja med en liten joggingtur/powerwalk på morgonen och en stark kopp kaffe innan frukosten. Jag äter mycket linfrön och quinoa som verkligen sätter fart på magenTungan ute

The good days are what counts!

Sajtvärd på Galopp ifokus

Mvh LinaGlad

LinaN
0

Jag förösker alltid ställa mig på mitt wii-fit och göra bodytesten och sedan förösker jag få mina 30 minuters träning överstökade innan frukost, men det varierar, men standard är bodytestet iaf. där man mäter balans BMI/vikt.

Då kan jag också se snabbt om min planering håller, har jag gått ner eller upp och samt så kan jag på sikt börja se var i menstrualcykeln jag befinner mig.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Liiniz
0

#1 Grymt duktigt att du orkar träna i 30 min innan frukost =D Jag brukar ut och jogga en 10 min runda (kommer öka på det då jag inte började för så länge sedan med det xD) och gör hemmaövningar. Hmm funderar om man borde inköpa ett wii-fit då det verkar vara rätt många som använder det som det även funkar för =)

Mvh LinaGlad

LinaN
0

#2 visst ibland är det drygt med fittet, men jag har sagt att minimum är att göra bodytestet. vissa dagar tränar jag inte alls på wiiet, men jag lägger in hurmycket jag "jobbat" och tränat utanför. som tex igår, så red jag i en timme, promenerade 20 och sedan har jag smågrejjat (kardat ull, spunnit ull, gått och handlat mm) så då uppskattar jag den ntiden och llägger in. så totalt så hade jag lätt träning 2 tim igår, och 2 tim totalt på normal träning.

sen är ju övningarna i spelet befästa med fasta kcal man förbrukar, MEN de ger en bra fingervisning om hurmycket man gör av med ändå. Samt så kan man vara fler som tränar ihopa :D man kan ju göra en lek och sådär av det. vem är bäst på att balansera på balansövningarna osv osv :D riktigt skoj på fester faktiskt :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Liiniz
0

#3 Kan verkligen tänka mig att det är kul, får spara ihop pengar till ett. Just nu så dansar jag lite Zumba och afrodans på vissa kvällar i veckan och det e jättekul så det räcker i ett tag iaf =P

Mvh LinaGlad

Spruca2
0

Jag börjar alltid dagen genom att dricka riktigt kallt vatten med citron. Har hört att det ska vara bra för metabolismen:)

Liss
0

Jag brukar först och främst gå ut med min hund. Sedan kör jag antingen 30-40 minuter på löpbandet eller träna 40min-1h. Eller sätter ihop både cardio och träning. Äter frukost 3-4 timmar efter att jag gått upp.

Dricker vatten och/eller grönt te, efter träning. Och straxt därefter äter jag min frukost, vilket brukar vara proteinrik och fiberrik.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sarah-S
0

En kortare joggingtur på fastande mage

I'm only responsible for what I say, not for what you understand