Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2337 ggr
Sweelin
3

Trött på era vikter!!

Jag börjar bli jäkligt trött på att se typ 80% av alla statusar på facebookm handlar om att folket har gått ut och joggat för att bli av med fläsket, gottat i sig lite chips och har nu ångest över sitt liv, klagar på deras vikter och säger att dom är för feta helt enkelt…

LÄGG NED!

Det är deras - erat fel att alla ungdomar har de psykiska problem angående deras vikter idag!! När min pojkväns lillasyster vad 6 år så började hon klaga på att hon var för tjock, EFTERSOM alla i hennesn ärhet hela tiden gör det. Hennes mamma, pappa, styvmamma och styvbröderna! Det är vanligt med anorexia och barn som tränar sönder sina kroppar (Främst i England) redan vid 11 års ålder för att dom är för tjock!!

Jag må vara underviktig själv, 170 cm 50 kg 19 år men jag får hela tiden berätta för barn att dom är fin som dom är och att dom måste äta pga det är viktigt med mat för att växa ordentligt. Lite socker och fett dödar inte en!

Alla dessa LCHF grejer får mig att spy. ÄT LITE MINDRE VANLIG HUSMANSKOST OCH RÖR PÅ ER MER! Det är de som gäller om man vill vara sund!

Som sagt håll era klaganden över era vikter för er själva och sluta påverka barna så negativt! 

Tack å hej

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Nali
0

Tror inte du riktigt förstår vad denna sida går ut på?

Visst vissa mår dåligt över sina vikter men det är okej, vissa riktigt smala mår ju dåligt över sin vikt?

Denna sida är rekommenderad för personer från 16+, skulle det vara så att en person som är under 16 skriver här så får den rådet att träna och äta lite nyttigare, ingen ger förslaget att börja banta eller gå på diet.

Finns även många som skriver här hur man räknar kalorier, hur de tränar, hur mycket de har lyckats gå ner på sin träning. Självklart är det fel att säga åt unga barn att de är överviktiga och ska träna ihjäl sig men hade du läst lite mer hade du kanske sätt att ingen rekommenderar någon under 16 eller till och med under 18 här att gå på diet.

Första lösningen brukar alltid vara att träna och äta lite bättre, väljer man att gå på diet så ska man vara påläst till en viss grad och tillräckligt mogen att kunna följa detta.

Sweelin
0

Här på iFokus ser jag inga som helst problem med att man diskuterar vikter på en viktsida… Men på Facebook och inom familjer så tycker jag att man skall vara tyst angående detta om man har yngre barn hemma! Tex så har min syster barn som är i tidigt tonårsstadie och hon gör inget annat än att klaga på sin vikt och jag kan tänk mig hur de påverkas även fast jag bor flera mil ifrån dem!

Jag själv har alltid varit underviktig och fått mycket skit över det eftersom folk tror att jag är påverkad av dagens samhälle och kallas därför ibland för anorektiker??

Bland kvinnliga vänner så klagas det endast där också och jag böjar bli sjukt trött på detta!!

Visst att man tar itu med problemen om det har blivit en hälsorisk och diskuteras på sajter så som iFokus, men när 6 åringar som är normalviktiga börjar jämra sig över vikten och kalla sig tjock så går gränsen för mig!

Varför kan inte alla bara vara nöjda?? Jag skulle göra mycket för att få lite hull på kroppen och stolt kunna kalla mig kvinna istället för att se ut som ett barn i kroppen!

Lamina
4

"Varför kan inte alla bara vara nöjda?? Jag skulle göra mycket för att få lite hull på kroppen och stolt kunna kalla mig kvinna istället för att se ut som ett barn i kroppen!"

Du låter inte särskilt nöjd du heller. Obestämd

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sweelin
0

#3 Haha nää kanske inte! Men jag har varit det tills alla andra inte var nöjd med mitt utseende… Jag tycker att alla inklusive jag skall vara nöjda!

Lamina
0

Jag är nöjd. Smal som en pinne, men nöjd. Skulle inte orka med annat.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Emma--]
0

Jag kan tänka mig att dom som uttrycker sig så om sin vikt och skäms öppet när de äter chips är de som själva antagligen påverkats. Och som kanske t.o.m har problem.
Alternativt att de söker bekräftelse och att få höra att dom inte alls är tjocka. 

Sen beror det ju hur man uttrycker sig. Nog kan jag lätt säga att jag varit ute och rört på fläsket utan att mena något illa med det :P 

Visst borde vi alla kunna få trivas med hur vi ser ut. Men det är inte alltid så lätt.

Karmatarerskanise
0

"Det är deras - erat fel att alla ungdomar har de psykiska problem angående deras vikter idag" Vad då vårt fel? Du verkar rikta din ilska på fel håll. Den här sajten är till för folk som är överviktiga och vill ner i vikt. Övervikt är inte hälsosam. Angående dagens ideal håller jag med om att det inte är bra att till och med barn bryr sig. Men många gånger är det olika media som påverkar mest. Skådisar och tidningar och alla realityprogram. Tror de flesta familjer stödjer sina barn som tur är. Att folk slutar skriva på fejjan påverkar knappst barns ideal? Har barn facebook? Om så är fallet är det nog där föräldrarna måste börja, att förbjuda facebook. Sker mycket skit där inne. Sen at du irriterar dig kan jag förstå, men det är och ens rätt att berätta vad vi vill där inne. Du kan när som helst ta bort dom du stör dig på!

Sweelin
0

Det är lite svårt att ta bort sina vänner samt sina systrar tyvärr… Media har också om inte den största rollen i det "problemet". MEn som jag ser det så är det typ endats de som faktiskt är normalviktiga och kanske "lite över" det som klagar mest, medan de som faktiskt har hälsoproblem som gör nått åt det istället för att sitta vid facebook och snacka om det :/

Jag skrev detta här på iFokus eftersom jag blev förbannad på min ena syster som inte ens kan äta en god middag utan att skriva att hon är tjock och har gått upp i vikt! Hon är kurvig, inget annat.

Karmatarerskanise
0

Blir lie förundrad över att du skriver att "Jag börjar bli jäkligt trött på att se typ 80% av alla statusar på facebookm handlar om att folket har gått ut och joggat för att bli av med fläsket, gottat i sig lite chips och har nu ångest över sitt liv, klagar på deras vikter och säger att dom är för feta helt enkelt…"

Bland mina vänner är det ingen som klagar högt över sin vikt. Däremot kan dom berätta vad dom tränat, vilket jag tycker är kul. Att se hur folk tar hand om sig.

Istället för att klaga här inne, hos oss som inte har med saken att göra föreslår jag att du talar med personerna som du har problem med. Vi kan inget göra.
Du kan om du anser att det är ett så stort problem ju i alla fall tala med familjen.

Att du tycker det är svårt att ta bort vänner förstår jag inte, så bra vänner kan de väl inte vara om du irriterar dig på det dom skriver.

Sweelin
0

Nja, jag valde att få klaga av mig här så att jag inte får en massa ovänner IRL. Samtidigt så ville jag höra andras åsikter

Karmatarerskanise
7

Det där kallar jag inte klaga av sig, det kallar jag att vara otrevlig. Du skriver inte bara om "andra" utan blandar in oss också!

"LÄGG NED!" Vem ska lägga ned?

"Det är deras - erat fel att alla ungdomar har de psykiska problem angående deras vikter idag!!" Vårt?

"Alla dessa LCHF grejer får mig att spy. ÄT LITE MINDRE VANLIG HUSMANSKOST OCH RÖR PÅ ER MER!" Kör du på den kost du vill, men att vilja spy på andras mathållning är löjligt. Många KAN inte äta vanlig husmanskost och KAN inte röra på sig. Tänk efter! Vikt är inte så enkelt som du verkar tro.

"Som sagt håll era klaganden över era vikter för er själva och sluta påverka barna så negativt!" Håll du dina otrevliga kommentarer där dom hör hemma istället. Till exempel prata med dom det rör och fega inte på forum där de berörda inte kan försvara sig. Du vinner ingenting på det här.

Om du ville ha åsikter så glömde du tala om vad det är du ville ha andras åsikter om.

Sweelin
0

Jodu Hera. Jag tänker fega, jag tänker klaga, och ibland så är jag även otrevlig då jag får nog. Visst det kanske var fel att gå på er som inte har med saken att göra egentligen och det får jag be om ursäkt för…

Men i verkligheten är jag är liten tystlåten tjej som aldrig säger ifrån och vad jag egentligen tycker. Så då tar jag ut det på annat sätt - The internet

Karmatarerskanise
6

Låser tråden nu, eftersom den ser så otrevlig ut.

Inlägget är låst för nya kommentarer