Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 16507 ggr
LordBalle
0

Bantningspiller?

Hej!

Jag undrar om någon har testat nuvoryn? Fungerar de verkligen? Eller vilka piller funkar på riktigt.

Nu är det inte som så att jag bara skall äta piller utan jag skall kombinera det med nyttig mat och mycket motion ofc.

Det är inte mycket jag vill gå ner, det är bara dom där sista kilorna som är så rackarns svåra! Så jag behöver hjälp på traven och tänkte då att piller som hjälper fettförbränning och stillar mitt sug efter allt gott skulle kunna hjälpa.

Någon som har något tips? Eller har ätit nuvoryn?

Glad

Ylva-Li
0

Mycket tveksam. De ämnen som tas upp, som t.ex guarana ger mer energi, det är koffein. Så visst, genom det kanske du får mer energi att göra saker och på det sättet går ner i vikt. 
Sen hade de yerba mate i också, vilket dels är uppiggande och ska enligt utsago dämpa hunger något.
De andra ämnena vet jag inte tillräckligt om för att uttala mig om. :)

Jag tror dock inte att det ger tillräcklig effekt för en bra viktnedgång.
Du kan ju köpa en påse yerba mate på hälsokostaffären och dricka som te varje morgon för minskad hunger, och ta guarana för mer energi. Funkar nog lika bra. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Lupse]
0

Berocca Boost funkar bättre än nuvoryn enligt min vän.. haha (:

Zofia89
0

Jag har testat nåra som hette fatkiller… ingen skillnad, så ta inte dom iaf ;)

MidnightLight
0

jag tycker acai berry thin funka bra jag gick ner 10kg med dom på ca 1månad och det var med lite motion någorlunda nyttig mat + fuskdagar!

therjako
0

#4 Vart finns det att köpa och vad är det bra till?

Cazzos
0
MonaAlexandra
6

Finns inga bantningspiller som funkar.
Varför dom säger att du ska ta dom i en blandning mellan rätt kost & motion är ju för att du då minskar i vikt pga det. men man blir lurad och tror det var pillret som gjorde det.

Det finns inga genvägar för en vikt som ska hålla. Det naturliga sättet,
Rör dig mer än vad du äter

tissepersson
2

Håller med Ylva-Li, ämnerna i Nuvoryn är ämnesomsättningshöjande, så har man problem med låg ämnesomsättning blir man av med fler kalorier om man äter Guarana, Grönt te, Yerba mate och de andra ingredienserna i pillret.

Här är en väldigt bra genomgång av innehållet i Nuvoryn.

[_Fisken_]
0

Jag har själv beställt ett gäng Nuvoryn burkar.
Sökte på nätet efter nåt som kunde hjälpa mig med att bli bättre pga förkylning som inte släpper. Dragits med detta snorande i månader. Läste av en tillfällighet en artikel (**http://korta.nu/csyo2**) och tänkte, misstänksam som jag är, "okey, jag provar men räknar kallt med att det inte fungerar". Artikeln såg dock seriös ut och det var nog därför jag köpte. 
*Efter* att jag beställt dessa så sökte jag efter "bluffvarningar" på nätet och jag ler åt alla inlägg från personer som anser att allt sånt här ÄR bluff. Shablonmässigt sågar de allt jämte fotknölarna. Jag har själv gått på mkt bluff och därmed blivit misstänksam men har ändock ett öppet sinneslag. Jag tycker man måste prova! Men googla först. Sen kan räkna med att i vissa fall blir man blåst. Men att säga att allt är skit är fel tycker jag. Det är också som en dåligt underbyggd artikel.

Om inte korta-adressen fungerar finns länken här. (Får man länka här i iFokus?)
http://the-healthy-insider.com/se/?t202id=3213&t202kw=bahnei---sed&

MissRiot
1

Grejen med många bantningspiller (vad jag har läst) är att dom faktiskt fungerar! Men bara ytterst, ytterst lite. Det står oftast bara att ämnena i pillren höjer ämnesomsättningen osv, men inte hur mycket extra kalorier man kan förbränna! Så slutar det ofta med att man betalar skitmycket pengar för något som gör att man förbränner  exempelvis 40 kcal extra om dagen. Men tillverkarna får ändå skriva att man kommer förbränna fler kalorier, eftersom det är sant.. Så man får väl själv avgöra om det är värt det eller inte.