Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 7874 ggr
jasmina.p
2012-11-16 13:16
0

Vlcd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej, Jag har kickstartat igång med Vlcd för att kunna komma i mina Jeans och ridbyxor som jag köpte förra hösten. har lyckats gå upp Många kilo  på några år. Jag är 18år och är 163cm lång vägde 75kilo i sommaras nu väger jag 71kg

Mitt delmål är nu 65 kilo och målvikten på 60 kilo OM jag inte nöjer mig på vägen :)

-5kilo så får jag 2000kr shopping pengar desutom. som en bonus utöver det hela

JAG trivs med det så jag vill inte höra några negativia kommentarer och negativa följder efter dieten osv. :)

Någon mer som är på en Vlcd kur? kan ju vara kul att ha någon att prata med.

Ridbyxorna jag vill komma i igen. Här är en före bild som jag aldrig trodde jag skulle visa någon. Det skär i min kropp att visa den men det är ju en del av min process. Jag Vill komma i mina byxor igen! :) Det är storlek 38 på dem och just nu har jag storlek 42.

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

LindaV-norr
2012-11-16 14:20
0

Att gå ner en storlek och komma i ridbyxorna tror jag du fixar lätt.

Jag körde vlcd i början av oktober. Det är effektivt men HEMSKT Gråter,, så jobbigt att inte få äta.Jag klarade bara 8 dagar ren kur Förvånad!!!!

Några råd är: håll dig sysselsat så du tänker på annat.

Drick vatten.

Undvik sötningsmedel (tuggummi, läsk) de gör mig hungrig.

Pepp, pepp till dig Jasmina

Glad

jasmina.p
2012-11-16 14:27
0

#1 Tack så mycket! :) jag håller mig så sysselsatt som möjligt :)

jasmina.p
2012-11-17 11:50
0

Morgon vikten sa 69,8, äntligeen under 70 strecket! :)

MariaG
2012-11-17 12:02
0

Lycka till. Kommer säkert gå bra.

Har själv börjar lite med vlcd, och hoppas också gå ner i vikt.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

jasmina.p
2012-11-17 14:49
0

#4 tack så mycket, känns bra att fortsätta när det händers något under dieten:) lycka till du med! D kommer klara ditt mål. Berätta gärna hur det går :)

MissRiot
2012-11-18 06:08
0

HEJA! Jag kör också VLCD just nu, fast med proteinpulver (billigare och bättre för min mage). Har kört VLCD i omgångar med några års mellanrum, och det har funkat jättebra! Vet inte hur stor erfarenhet du har av VLCD, men jag kan dela med mig av lite tips som har funkat för mig!

1. Var STENHÅRD mot dig själv. Första dagarna/första veckan är värst, sedan försvinner de värsta hungerskänslorna och det värsta suget. Gör inte misstaget att "bara unna dig lite grann", till exempel när du är bortbjuden eller så. Detta triggar ofta och sätter igång ett sug, sedan slutar det gärna med att det blir mer än en kaka, haha Oskyldig

2. Om du kör med shakes med frukt/chokladsmak och börjar sakna riktig mat så funkar soppa bra! Påssoppor har ofta väldigt lågt kaloriinnehåll.

3. Drick mycket vatten, typ 1,5 till 2 liter om dagen, annars är det risk för att tarmarna stoppas upp. Får man problem med trög mage så är blötlagda psylliumfrön bra!

4. Börja väldigt, väldigt försiktigt när du börjar äta mat igen. Orsaken till att många går upp massor i vikt igen efteråt är ju bland annat för att man gått tillbaka till sin vanliga kost när man kommit ner till sin målvikt. Men det finns ju en orsak till varför man gick upp från början! Krävs en kostomställning efteråt, VLCD är ingen mirakeldiet. Men det vet du säkert redan Glad

LYCKA TILL!

jasmina.p
2012-11-18 12:43
0

#6 tack för alla tips! super bra att ha här så jag kan läsa, Har haft en otrolig huvudvärk de senste 2dagarna nu, försöker dricka mycket vatten och inte glömma bort mina shakes, tänkte du på varma koppen påsar typ?:)

Karmatarerskanise
2012-11-18 12:49
0

Huvudvärk och dåligt humör fick mig att ge upp efter sex dagar på ren pulverdiet. Råder dig att inte byta ut något mot "vanliga" Soppor eftersom de du dricker nu innehåller den näring du behöver!

MariaG
2012-11-18 13:11
0

#7 Fick också sån enorm huvudvärk. Men sen har jag drickit dåligt, skulle nog dricka mer vatten.

Karmatarerskanise
2012-11-18 13:39
0

Vatten hjälpte inte mig, huvudvärken berodde helt enkelt på att kroppen fick för lite energi.

MissRiot
2012-11-19 07:54
0

#7 Ja precis, vissa varma koppen innehåller bara 50 kcal/portion! Så man kan ta en utan att behöva byta ut en shake om man känner att man verkligen behöver få matsmak istället för godis i munnen Flört
Men som Hera säger så är det nog ingen bra idé att bara äta pulversoppa. Tror iofs inte att man kommer ta någon skada av att vara utan vissa mineraler och vitaminer om det bara är ett par veckor det gäller.. Men varför chansa?

Är nog rätt vanligt att få huvudvärk och yrsel av blodsockerfall och så första veckan. Brukar dock gå över efter ett tag! Håll ut några dagar till, går det inte över så kanske du borde prova att äta ett lätt mål om dagen.

Emmsa
2012-11-19 08:05
0

Huvudvärken kan bero på abstines också… Så var det för min del under första veckan med vlcd - min kropp skrek efter salt och socker som den fått i överflöd innan. Är huvudvärken ihållande och kraftig så testa att ta en knivsudd (pyyyyyttelite!!) salt. Kom ihåg att dricka ordentligt och släpper inte huvudvärken så bör du övergå till sk. halvfart.

Själv går jag nu in på min 8:e vecka på helfart och mår tipp topp Glad

Håll ut och tänk på målet!

Hejja hejja!!

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

MissRiot
2012-11-19 08:30
0

#12 Wow, 8 veckor? BRA JOBBAT! Skrattande Har också mått bra även efter flera veckor på VLCD vid tidigare omgångar. Både hjärnan och kroppen vänjer sig liksom. Fast kör man länge, alltså längre än ett par veckor som rekommenderas, så kanske man borde tänka på att ta lite tillskott! Om det nu gör någon nytta, det vet jag inte. Har som sagt inte märkt av några brister dom gångerna jag kört!

Emmsa
2012-11-19 09:22
0

#12 Tackar så hjärtligt Cool

Ska köra 3 veckor till sen övergår så sakteliga till mat men fortsätta med viktminskningen ändå. Har heller inte märkt av något med brister, det enda tillskott jag tar är psylliumskal och omega3.

jasmina.p
2012-11-19 11:16
0

hej hej här igen!Jag har fortsatt som vanligt med mina shakes, däremot så tog jag liten mini lunch utan kolhydrater den dagen jag va som värts yr, första veckan gjör de väl inget tänkte jag.. hm. Nu är det ju måndag och perfekt att fortsätta köre renkur.

köpte även hem lite vitaminer att ta extra utav nu ett tag :)

Hur gör ni om ni reser bort? jag ska ta flyget till finland ett par dagar och jag vill ju inte bli stoppad i tullen för jag har massa pulver i väskan.. hehe

?

MissRiot
2012-11-19 13:04
0

#14 Låter ju jättebra! Hoppas att jag kommer vara lika duktig som du kommande veckorna, haha.

#15 Det blir lite svårt när man reser bort ja.. Om du bara ska vara borta några dagar så är det nog ingen katastrof om du inte får med dig pulver. Ät så kalorisnålt du kan bara, kanske finns nutrilett eller andra sånna färdiga måltidsersättare att köpa i affärerna där? Går du ut på restaurang eller nått så kan du ju äta en sallad med lite kyckling eller annat magert kött, skippa kolhydraterna bara! Är jättelätt att trilla dit och unna sig gott vid speciella tillfällen, men försök att tänka "Är den här måltiden/efterrätten/chokladkakan värd det?". Ofta är ju suget efter något onyttigt mycket starkare än tillfredsställelsen när man ätit klart. Sen får man dåligt samvete och känner att man har misslyckats. Så onödigt! Tänker du på vad du äter hela tiden så blir det nog inte så svårt eller jobbigt Glad Så slipper du känna att du kämpat förgäves.

Emmsa
2012-11-19 15:43
0

#16 Det kommer gå fint ska du se, ge dig bara fa-aan på det Flört

jasmina.p
2012-11-19 16:05
0

#16 Jag köper nog en färdig shake och slänger i mig den på arlanda sen köper jag ett paket shakes på någon butik i finland. De borde ju också ha något motsvarande :) Tur man kan finska haha :)

Karmatarerskanise
2012-11-19 16:07
0

Varför skulle du inte kunna resa med dina shakes till Finland? Ha dom i förpackningen i resväskan.

jasmina.p
2012-11-19 16:11
0

Om man får ta med sig pulvrena utan att det ska vara några läkar intyg eller att det ska gå igenom tullen. Hört att de många gånger säkerhets kollar och öppnar väskan för att sedan ta ifrån pulvret och sedan får man hämta dem på tullverket.

Det har varit med proteinpulver även i obrutna förpackningar.

Är lite nojig för sånt hahah :)

Pelle Långlös
2012-11-19 16:57
0

Det finns samma pulver i Finland som i Sverige. Flört Men jag hade tagit med mig färdigt om jag rest nånstans.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Karmatarerskanise
2012-11-19 16:58
0

Läkarintyg för dietpulver? Det har jag väldigt svårt att tro eftersom innehåll står på förpackningarna. De innehåller inget olagligt och skrivs inte ut av läkare utan de köper man i vanliga affärer både i Finland och i Sverige.

Men är du orolig så är det ju hur enkelt som helst som du skriver att köpa i Finland istället.

Men kom ihåg att du inte får ta igenom vätska in på själva flygplatsen sen.

MariaG
2012-11-20 11:25
0

Hur går det, jasmina.p?

Själv kämpar jag på.

jasmina.p
2012-11-20 15:08
1

#23 Det går bra! vågen visade på ett -0.4kg i morse, så det firades med en lååång och härlig morgon promenad med hunden, blev en promenad på 1½ timme i skogs stigen. Har haft tjej vecka också. och har hört att man brukar kunna gå upp ett par kilo då så vi får se hur de ser ut till helgen :)

Hur går det för dig? :)

MariaG
2012-11-21 11:29
1

#24 Började ju i fredags, men så blev man bjuden på käk i helgen. Snällt, men mindre bra nu när man ska gå ner i vikt. Men nu i veckan har det gått jättebra. Redan minus på vågen.

jasmina.p
2012-11-22 14:18
0

#25åh vad typiskt! hah jag har bytit ut några shakes mot en godis bit när jag vart super hungrig, min yrsel och huvudvärk har försvunnit, tar exra multivitamin också :)

MariaG
2012-11-22 21:31
0

Hur är det med vitamin-tabletter? behöver man ta dem?
Tittade på mina ersättningar o där står det att det innehåller redan en hel del vitaminer.

jasmina.p
2012-11-23 00:22
0

påsarna innehåller allt man behöver, men ibland känner jag att jag inte fått i mig alla påsar som jag behöver på en dag så då har jag tagit en vitamin tablett:)