Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3651 ggr
[Devya]
0

Oönskad viktminskning

Imorse blev jag orolig efter att ha varit och joggat. Jag vägde mig eftersom jag har inte vägt mig på någon vecka.

Vågen visade på att jag hade gått ner väldigt mycket. Från att ha vägt 51kg för en vecka sedan, så väger jag nu 46,5kg. Det här kan förstås bero på att jag har stressat på enormt den här veckan med mitt examensarbete som skulle lämnas in. Allt det här har resulterat i stressmage och minskad aptit, så det är väl inte konstigt om jag har gått ner mycket i vikt.

Men nu börjar jag bli orolig. Jag har minskad aptit med tvingar ändå i mig mat. Borde jag dock sluta med joggandet om jag fortsätter att gå ner i vikt? Det tråkiga med det här är i sådana fall att jag älskar att jogga för jag vaknar till om morgonen på det sättet. Men jag vill ju inte gå ner i vikt längre. =/

Karmatarerskanise
0

Det är en extrem viktminskning på en vecka, jag hade ringt sjukvårdsupplysningen och rådfrågat.

[Devya]
0

Mmm, jag tycker också det är helt sjukt mycket och därför blev jag orolig. Ska dock först kolla min vikt igen på en annan våg, ifall om det skulle råka vara något fel på den jag har hemma, fast jag nu har just bytt batterierna på den.

Karmatarerskanise
0

Det skadar inte att dubbelkolla, men det är nog inte så vanligt att det är så stora fel på vågar.

Håll noga koll på vikten nu så du inte rasar nedåt mer. Du ska helst inte ner alls om jag gissar rätt?

[Devya]
0

#3 Jepp, ska dubbelkolla ikväll hos en kompis. Vi ska ta och mumsa i oss pizza och chilla ikväll, ser fram emot det!

Men jag ska absolut inte ner mera i vikt. Jag måste väga 50kg, det är liksom min idealvikt. 48kg är det minsta jag får väga och sen blir det undervikt.

Jag hoppas att nu då jag inte stressar lika mycket att jag går upp i vikt igen. Om int annat så får man hoppas på att vågen ljuger! Men det konstiga är ju att jag borde väga mycket mer, speciellt nu då jag har min period. Brukar alltid gå upp ett par extra kg då.

Nä, jag vill int väga så här lite om det är så att det stämmer. Det skulle förklara varför jag inte mår så bra just nu.

jagga-ewe
0

Hmm, om du bytt batterier under veckan kan det varit så att vågen visat fel innan bytet. Svårt att avgöra utan att avvakta några dagar. Som Hera säger, håll stenkoll några dagar, o se om det ligger kvar eller rör sig. Om det stämmer att du tappat 4.5kg på en vecka och det fortsätter så bör du märka en hel del bara på två dagar oxo.

Se till att vågen står på samma ställe, o att det inte är för stora skillnader i temperatur o sånt när du väger dig, det kan få elektroniken att löpa amok. Gamla hederliga mekaniska vågar hade inte det problemet… ;)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Devya]
0

#5 Jag bytte batterier för någon månad sen, men då har jag vågen på ett dumt ställe - i badrummet. Så det skulle inte vara konstigt om det har blivit något fel på den! Jag har nu flyttat den till ett annat ställe, där det inte blir för stora temperatursförändringar.

Jag har nog länge velat ha en mekanisk en. De känns lite pålitligare. :)

Men ja, jag mår ju inte riktigt bra som det är nu men jag gissade bara på att det var på grund av all stress. Jag har inte kunnat äta ordentligt och då har jag jobbat från 8-22 om kvällarna den här senaste veckan. Min mage har varit helt åt skogen - stressmage, vilket har resulterat i lös mage… =/ Så kanske man har tappat en del vikt på det viset.

Snart får jag åtminstone dubbelkolla vikten.

[Devya]
0

Så jag kollade vågen hos min vän och det var en så kallad mekanisk våg. Den visade att jag vägde 48kg. Fast då hade jag hunnit äta en massa pizza och druckit en del läsk, samt att jag hade kläderna på… Med andra ord kanske det kan gå ner lite idag, men jag får bara se till att börja äta bättre och ta det lugnt.

Jag måste bara försöka äta mer, men nyttigt, så att jag kan gå upp till 50kg igen. 48kg är inte så farligt ändå men det är ju direkt på gränsen och det tycker jag inte om.

Jag får börja kolla vågen lite oftare och påminna mig själv om att jag måste äta bättre. Inte snyggt då mitt ansikte börjar smalna, men tack och lov för min nya frisyr som gör att jag ser lite rundare ut.

Det kanske låter som ett dumt problem det här med tanke på de som faktiskt försöker gå ner i vikt. Det var dock inte längesen jag försökte gå ner ett par kg, från 52-53 till 50. Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle kunna gå ner under 50kg eftersom det har ju inte varit möjligt på över 5 år…Så det här är en chock för mig.