hjälp!!
Hej!
Jag är en 16årig tjej som vill ha hjälp med att gå ner i vikt. Jag är kring 176cm lång och väger kring 68kg, jag vet att många säger att jag är normal osv men jag vill inte ha en mage jag vill vara som alla andra. Jag vill kunna vara på en strand/badhus utan att skämmas det minsta för min kropp. Men nu gör jag inte det och det vill jag ändra på!
Jag är på gym en gång i veckan och sen så kan jag bara träna hemma. Hur ska jag träna har ni några bra tips?
Skulle vara snällt av er om ni gav förslag, tack på förhand.
Om du vill vara som alla andra så är du det redan genom att faktiskt ha lite av en mage. ;)
Annars kan du kanske skippa läsk, godis och allt för mycket av de här snabba kolhydraterna. De brukar ge upphov till en liten uppsvälld sockermage.
Det jag har personligen upplevt är att konditionsträning gör att magen blir mindre. Styrketräning hjälper inte lika mycket, åtminstone inte för mig.
Håller med. De flesta kvinnor har en liten mage, och din vikt låter faktiskt bra.
Du kan ju bli lite fastare i kroppen genom träning och genom att skippa socker och så som Devya skriver.
Du växer fortfarande och din kropp kommer förändras de närmaste åren. Så bantning råder jag dig att låta bli.
Alla stort sätt har en liten mage oavsett vikt. Ytterstå som inte har det :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.