Inget resultat, blir så ledsen :(
Har tränat nu lite mer en en vecka och då Varje dag gått snabbt/sprungit på löpbandet i 30 minuter (gymmar 5 dsr i veckan )och efter det bara gjort lite andra saker (typ armar, rygg , bröst) Jag har slutat med att äta godis och dricka läsk på vardagar. Hur lång tid borde de ta innan jag ser något resultat? För känner på mig att jag lätt kommer tappa all motivation
Tänk på att när du tränar mer så bygger du ju upp muskler också :)
Kan vara därför vissa gånger som man inte ser resultat på vågen.
Huvudsaken är ju att du lever hälsosammare, resultat kommer ska du se! :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Okej för saken är att jag väger mig inte! Utan använder måttband:)
Ahaa! Smart! :) Men ta det lugnt du bara så märker du nog något snart ;)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jo jag hoppas det!!!:)
Självklart får du inte resultat på en vecka! Det tar tid att bygga muskler. Hur lång tid är individuellt.
Om du använder måttband kan det nog dröja en stund innan du börjar märka av resultaten. För mig tog det ca en månad, men sen på andra sidan är sådant där individuellt.
Tappa inte motivationen bara efter EN vecka! Håll ut och så ska du se att det börjar hända saker och ting!
Känner du att du att du lätt tappar motivation så är det lämligt att dra ner på träningstillfällen, att träna 5 ggr i veckan är väldigt mycket innan du har kommit igång med det.
Föder upp:
Eurasier
www.godmode.se
Birma och Perser
www.minitassens.se
Jo fast jag bygger inte muskler. Jag siktar på att gå ned i vikt
Måttbandet är en tämligen o-exakt mätmetod, om du inte ritat in med permanenttusch var du ska mäta. Det krävs inte mycket för att det ska bli mätfel. Det är så svårt att verkligen ha samma förutsättningar vid var mätning, man drar lite hårdare, spänner magen omedvetet, andas djupare o allt påverkar åt ena eller andra hållet. Det gäller att kolla på trenden, inte mätvärdena. För egen del mätte jag tre-fyra veckor innan jag litade på att den trend jag såg stämde.
Viktminskning kan vara trögt som skam i början, det gäller att vara enveten och konsekvent. Bara då funkar det. Tro mig, jag hade inte gjort mig av med 25 kg på ett halvår om jag hade gjort avsteg i tid o otid. Envist hållande på stenhårda regler är vad som funkat för mig.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Det är inte så konstigt att många tappar motivationen då de tror att bara för att man i en vecka tränar jättemycket så ska man redan då börja se resultat.
Ha en realistisk syn på verkligheten istället. Om alla skulle kunna börja se tydliga resultat redan efter en vecka så skulle fler verkligen börja satsa.
Menade inte att få folk sura utan trodde man kunde ställa frågor här:/
#11 Jag tycker inte att jag kan hitta någon som verkar sur här?
Jag personligen ville bara poängtera att man ska ha realistiska mål och försöka tänka logiskt. På det viset kan man kanske undvika att tappa motivationen då man märker att det inte går som man hade planerat.
Okej :) men jag vill gå ned drygt 10 kilo, men har som mål 3-4 på en månad. Så jag inte tänker 10 kilo på en gång. De skulle aldrig gå
#14 om du villgå ner i normal takt för att sedan hålla vikten och inte gå upp igen är det bästa att gå ner 0,5kg/vecka så går du ner 10kg på 4 månader bör du gå ner ca 0,625 kg i veckan
Det g att bli av med 10kg på två månader. Det gjorde jag. Men det var på sommaren, myyyyyyyyycket lättare att banta på sommaren. Just nu är jag nöjd om jag klarar att hålla mig still under december. Det måste vara den värsta månaden, rent matmässigt. Godis o glögg o mumsig mat överallt. O då gillar jag inte ens julmat… Samtidigt som det är kallt och man vill inte gärna ut o röra på sig. Vinter är kass för motivationen.
Som jag sa förut, det gäller att vara stenhårt enveten och konsekvent. Klarar du att vara det, då fixar du detta! Jag klarade det, så varför skulle inte du kunna göra det. Go for it! :) Lycka till!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet