Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1835 ggr
Karmatarerskanise
0

Vilken årstid är viktvänligast?

Själv ser jag faktiskt vintern som mest vänlig för min viktminskning. Visst, det tar emot att gå ut i kylan, men på sommaren finns det så mycket annat roligt att hitta på än att träna och tänka på vad man stoppar i sig :P

[Devya]
0

Allt annat än vintern. Det är jättejobbigt att jogga ute på morgonen då det är kallt, blåsigt och det ligger en massa snöhopar där man ska igenom.

Visst, gymmet finns men det blir att kosta lite mera och det är så trist att vara instängd i ett rum. Finns inte något vackert att se på precis och så hinner man bli uttråkad.

Karmatarerskanise
0

Ja jag tränar ju inomhus. Förstår att det är anorlunda om man tränar ute,.

[Devya]
0

#2 Jepps, om jag skulle tycka om att träna inomhus så skulle det förstås sett helt annorlunda ut. :)

Det var inte skojigt imorse då det var -15 grader och ögonfransarna klibbades ihop. Ujuj, får se hur länge jag orkar hålla på då det är så kallt utomhus nu..

jagga-ewe
0

Allt utom vintern, o framförallt inte December. Det är bara för kallt och för mycket gott som serveras och för mycket som förväntas att man är med på som inte är bantarvänligt. December är elakt mot vikten.

Jag tränar ju iofs inne, men även det är svårare när det är kallt. Tanken på att åka o simma, o sen gå ut med vått hår imorrn bitti är inte lockande nånstans. Enda uteträningen jag gör är ridningen, och gudarna ska veta att jag tvekar på att rida ikväll när det är -10. Fryser ju låren av mig o det tar timmar innan värken släpper.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Karmatarerskanise
0

JAg anser det är mer gott som serveras på sommaren än i december månad.
Julmaten ser jag inte skymten av fören på julafton, och den behöver inte vara onyttig.

På sommaren kan man inte gå någonstans utan att det doftar från uteserveringar, folk sitter och grillar i parker, man blir bjuden på fester hela tidem osv.

jagga-ewe
0

Du måste ha ett bättre jobb än jag, Hera! Här serveras det glögg i tid o otid, det är julbord på fredag, lussekatter på lucia och pepparkakor nästan var dag. Man förväntas ta för sig. Speciellt som teamkoordinator. Sen är det adventsfika med barnas kör, på dansen och i stallet. Svärmor bjuder på adventsfika med glögg o kakor, mor ber oss komma o baka pepparkakor o har lagat massa mat. Julafton är väl enda dan man kommer undan, då är vi hos svärmor o hennes julmat klarar jag mig lika bra utan! Tyvärr är det enda ätbara osten, o den är ju inte bantarvänlig. Juldan kommer med kalkon, potatis och sås hos morsan o jag lär bli arvslös om jag inte äter det! Vilket betyder en del när jag är enda barnet… ;) Ris a'la malta till efterrätt. Sen lutfisk hos svärmormor en dag och så julbord hos mor på nyårsafton, med RIKTIG skinka som inte är nitritsaltat illröd.

På sommarn grillas det, visst, men det är lätt att grilla bra kött som inte är så fett. Grilla kött är bättre än att steka. Gott om grönsaker med lagom kalorihalt. Jag kan nog leva en sommar på gurka om så skulle vara. Fest är det ingen som bjuder oss på, de har gett upp att få med min osociala gubbe o det drabbar mig oxo. *suck* Plus att man faktiskt kan ge sig ut o springa sent på kvällarna, nu är det ju beckmörkt efter 16! Reflexväst i all ära, men springa på landsvägen när det är mörkt är rent suicidalt. Samma med cyklandet, även om man bortser från att det är för kallt för att cykla nu. Och, det är mycket mer dansbanor öppna sommartid, ingen träning går upp mot en kväll i folkparken med ett bra band o många buggarkompisar på plats! Allt man behöver då är en vattenflarra o bra skor.

På sommaren är det skoj att gå ut o gå på lunchrasten, det är bara skönt att ta en lång prommis i rejält tempo. Nu har man fruset rumpan av sig innan man ens nåt fram till bron över ån, o hur kallt där är vill jag inte ens tänka på. Blir nödvändiga promenader till ICA men inte om det inte är nödvändigt.

Matlagning på sommaren betyder koka färskpotatis och äta räkor/sill/burkskinka. Det är tämligen magert. Finns inga recept på godis som lockar och drar. Möjligen en jordgubbstårta, men antagligen inte, det är för varmt vid spisen. Matlagning i december är grytor och långkok och massor av kakor som lockar att bakas. Koka kola o knäck, smälta nougat och baka bröd. Det är ju varmt vid spisen…

Nej, i min värld är det tveklöst lättare att hålla strikt diet under den varma delen av året. Kyla uppmuntrar ätande för att hålla värmen.

Märks att jag fryser som en nakenhund i snöstorm idag, va? :D

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Karmatarerskanise
0

Ja, du verkar inte ha det lätt ;)
Vi får väl konstatera att vi har problem vid olika årstider :)

[Devya]
0

Ja, det är ju väldigt individuellt och konstigt skulle det väl vara annars. Vi har alla lite olika träningsvanor. :)

Karmatarerskanise
0

Precis :)

Fridaaaa
0

Våren & sommaren för mig. är mer ute då och rör på mig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Pandette]
0

Senvår och tidig sommar. När det är lite lagom varmt ute, men inte så varmt att man smälter ut i en pöl.

Höst och vinter är svåra, på många sätt.