Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1058 ggr
Kiyona
0

Hjälp -_-

Hejsan!

Jag behöver hjälp.

Jag har sen min mamma dog gått upp 25kg och dessutom fått så dålig ämnesomsättning att jag mer eller mindre sovit under det senaste året. Är medicinerad mot dertta nu och är mycket piggare och är tillbaka på spåret och mian vänner känner igen mig igen då jag är vaken i blicken och inte sover hela dagarna längre. Dock har mina t4 nivåer inte förbättrats utan är sjukligt låga. Jag omsätter inte det jag äter på ett effektivt sätt och att äta normala portioner 3ggr/dagligen och mycket motion har bara fått mig i topp kondition. Nu är jag trött på det och jag tänker ta ställning till detta nu och äta mindre och oftare för det ska ju vara bra för ämnesomsättningen.

Jag går 3 timmar om dagen i 3 promenader + 4km från bussen till gården där jag har mina kaniner dit jag åker varje dag. Sen tränar jag på min trappmaskin 3-4ggr/veckan i 35 minuter. JAg prövade att jogga men det gick inte så bra då jag numera väger förmycket och fick benhinneinflamation så satsar på långa raska promenader, går ungefär 6km/tim.

så träningen har jag koll på MEN!

Nu är det bara maten. Jag har aldrig ätit mer än någonannan men min viktuppgång var dåligt mående, extremt intag av sötade drycker när jag slutade missbruka alkohol. Även mina mat frossnings attacker på helgerna då jag lätt trycker i mig mer än vad jag behöver bara för att det är gott och tänker "det är ju helg" sen mår jag alldeles illa och ångrar mig jätte mycket. detta har jag aldrig gjort förut utan kom också efter att jag slutade missbruka.

Jag försöker äta 3-4 ggr/dagen och måttar numera upp maten det blir ungefär en soppslev eller 1.5dl mat varje tillfälle eller en macka. Ah behöver inte förklara mer.

Vad är det bästa mat valen för att sprutta fart på ämnesomsättningen, för återhämtning och ger mig tillräckligt med näring i så små portioner? "/

Lite svårt när jag lagar mat att få med allt man behöver få i sig. Frukost och mellanmålen lyckasd jag med det är framförallt middagsmaten som är svår att sätta ihop.

Någon som har koll?

Desperat då jag gått på Levaxin (för ämnesomsättningen) i 3 månader nu så varit pigg i 2månader och har inte gått ner ett enda gram! Som jojobantare innan min ämnesomsättning blev försämrad gick jag ju ner 0.5-2kg i veckan och jag gör samma insatts nu som då. Ska det vara så svårt? Har ju iofs fått andra belöningar för mina ansträngningar min kondition har blivit strålande igen!

Vilka är era bästa tips?

Har aldrig mått så bra psyksikt som jag gör nu, men när hela ens garderob med kläder är i storlekarna 36-40 och att se sig själcv på bilder som är tagna för baar 2år sedan och jämnföra vad jag ser i speglen nu är fruktansvärt!

Min mamma sa sen jag började med mina mediciner som orsakat mitt jojobantande och sen hon blev sjuk att "bättre att vara tjock och glad än smal och bara må dåligt" Nu mår jag bättre än någonsin. Är skit glad för det. Och gå ner i vikt är ju inte omöjligt och jag har lyckats tusen gånger förut men denna gången vill det sig inte! Jag mår skit över detta jag vill ionte varaa FET med tjock ansikte jag är inte söt som fet. Att få gå ner en 15kg skulle göra mig så¨lycklig! Vill få tillbaka min garderob.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Gia91an
0

Har du ett hormonbrist som gör att du får ta Levaxin? Alltså Hypotyreos?

Hypotyreos har jag. Jag tipsar om att gå in på Kolhydrater i fokus och söka på hypotyreos där så kan du få upp otroligt många träffar om hur de gör. Mycket läsbart.

Att du inte går ner på Levaxin är inte superkonstigt direkt. Det är inte alla som gör det för det första. Själv har jag aldrig gått ner med hjälp av Levaxin. Inte någon gång på mina 10 år.

Har man så sabbad metabolism som jag har med hypotyreosen så kan det i stort sett vara omöjligt att gå ner. Känns ganska skit, men det är bara att kämpa på. Själv har jag i alla fall fattat vad jag mår bra av och inte bra utav, och det är så man får göra!

Skitbra att du inte sover hela tiden längre och att du är piggare. Då har du kommit långt!

Men gå in på Kolhydrater i fokus, de är duktiga med sånt där!