Julbordsgrubblerier
Julbord med jobbet ikväll. Lite ångestfyllt. Jag hade bestämt att låta kvällen bli "ett undantag" men… Just nu har vågen varit på min sida i veckan, har tappat 0.6kg sen måndags. Har inte lust att sabba det för ett jäkla julbord, så gott brukar det inte vara. Men samtidigt, om jag inte äter kommer jag ju få massa kommentarer av folk. Det är tydligen en del som oroar sig för mig. Visserligen uppskattat att de bryr sig, men… Gah, jag är kluven!
O det är så lätt att säga "men ät bara det du verkligen gillar" men det är ju de värsta kaloribovarna. Bruna bönor. Prinskorv. Brieost. Knäck. Kanske nån lax och prickigkorv. Ja, jag är en bortskämd o kräsen jävel. Om det mot förmodan finns ris a'la Malta (som inte är apelsinris) lär jag ta av den. Samma med lutfisk, o den är väl inte så farlig egentligen. Men sannolikheten för att det finns är inte så stor.
Nåja, jag ska iaf va chaufför, så jag behöver inte DRICKA upp kalorierna. Blir bara vatten ikväll. Julmust är inte värd pengarna om den inte är från Grebbestad, och det tvivlar jag på.
Hur skulle ni göra? Äta o va glad och strunta i konsekvenserna? Jag har hållt mig på ca 900kcal/dag resten av arbetsveckan och kommer göra det nästa vecka med. Eller bara äta mycket lite av det magraste, vad det nu kan vara?
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Jag hade ätit ett bra mellanmål innan jag ska iväg och sen hade jag ätit av det jag verkligen hade velat äta av, men bara litegrann. Man öser ju gärna på men till vilken nytta? Det tar ju ändå 20 min för kroppen att inse att den är mätt.
Ta en liten tallrik om det finns 
Lycka till och ha en trevlig kväll!
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Mellanmål finns ingen möjlighet till, jag ska hem till en kollega innan för att göra oss i ordning, sen vidare till förfest. Man har förpliktiganden som chaffis… :D
Ebmfh
Trollcaféet
Jag hade valt de nyttigare alternativen och ätit lite.
Hur gick det jagga-ewe?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag åt friskt o mådde illa efteråt. :D Har nog aldrig varit så nära att spy av att jag ätit för mycket. Fick lämna ost o hoppa över efterrätten helt. Gick knappt att tvinga i mig kaffet ens. Kände mig som han i Monthy Pythons sketch, den med lövtunn mintkaka… *skratt* Måste vara så att magen helt enkelt inte rymmer lika mycket som förr, för jag hade inte så attans mycket på tallriken. Jo, det var en hel del bruna bönor och prinskorv, det är ju min passion!
Ebmfh
Trollcaféet