Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2536 ggr
jasmina.p
3

-1Kg/vecka går de?

Hej hej ville ha lite tips nu. vill gå ner 10kg till 30Dec Dvs nyår, Det är 10 veckor kvar dit. tror ni jag kan gå ner 1kg varje vecka i 10veckor?

just nu väger jag 72kg och är 163cm lång, cyklar samanlagda 4-6mil i lungt tempo till stallet, Jag kommer cykla tills snön kommer.

Min kost ser inte så bra ut, frossande, dåliga mattider, uteblivna frukost och mellisar. osv, så massor av tips hörrni! :)  Idag är det måndag så det är en perfekt vecko start för mig att börja på,

Hur ofta bör jag väga mig utan att tjata ut mig på vågen?

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Fridaaaa
0

Det är inte helt omöjligt men beror på lite hur din kropp fungerar osv, vissa fungerar det för, andra inte :)
Men lycka till!

Jag väger mig 1 gång/vecka och då på samma dag, ungefär samma tid, efter toabesök och utan kläder:) Så det blir lika var gång:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
1

Det är inte omöjligt, men de flesta går ner 1kg ena veckan, kanske 0,8 en annan och ibland kanske bara 0.4. Ibland även mer än ett kg. Och ibland står man still :)

Väga sig ca 1 gång i veckan är ganska lagom, eller ännu bättre att mäta sig.

Angående maten föreslår jag att du äter 4-5 gånger om dagen, mindre mål. Ta bort de dåliga kolhydraterna som vit pasta, vitt ris, vitt bröd och potatis. Ät mer rotgrönsaker, ovanjordsgrönsaker, rena köttprodukter och var inte rädd för fett.

Keso är en bra produkt till mellanmål likaså ägg.

LindaV-norr
0

Hej jasmina.p

Klart att du fixar att gå ner 10 kg. Heras råd att ta bort dåliga kolhydrater är jätte bra. Får jag fråga vad du har för "bantningshistorik"? (Själv har man prövat alla dieter som finns Obestämd….) Jag är nyfiken på hur du ska lägga upp din viktminskning, räkna kalorier, äta mindre eller motionera mer?

Alla är vi olika och jag är en sån som gärna väger mig varje dag om jag bantar. Jag är nästan för otålig att vänta en vecka för att se om det blir något resultat. Men jag skiver bara ner viktnedgången en gång i veckan så jag kan följa utvecklingen.

Hogge38
0

Jag körde pulver och bars och gick ner 2-3kg i veckan tjejer går ju ner mindre men du borde gå ner minst 1 - 1,5kg per vecka. Tror jag låg på 1200-1500kcal om dagen. Det va ganska jobbigt och jag gick upp allt ganska fort. Problemet med Nutrilett och andra pulver / bars dieter är att man inte lär sig äta rätt så när man slutar är man tillbaka i samma dåliga vanor. Men om det är kris, typ bröllopp, viktig fest eller nåt sånt så visst bara du vet att det inte är bestående.

Håkan.

Karmatarerskanise
0

#4 Låter jobbigt att äta sådant för att hålla sig på den kalorinivån. Själv åt jag mat och häll mig på den nivån. Måste vara lite lättare känner jag att hålla vikten sen.

jagga-ewe
0

Jag äter mat o håller mig på 1000-1100kcal/dag. Skulle utan probbs kunna ligga på ca 800, men då märker jag att jag inte pallar det jag borde. Men hungrig, näe, det är jag inte. Det blir en vana det där. O så får man äta vettiga saker såklart. Men jag är inte rädd för kolhydrater!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

jasmina.p
1

uppdaterar här! idag väder jag 67.9kg jag är nöjd över de kilon jag gått ner eftersom jag inte haft diciplin på mig, första 2veckorna körde jag på shakes för att kicka igång mig själv och sen dess försöker jag tänka på vad jag stoppar i mig.

Det blir ingen cykling till stallet nu när snön ligger på marken men mysiga långa snö promenader :)

i sommras vägde jag 75,6 som mest och nu har jag ju gått ner till mitt delmål :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

noraa
0

Japp på 2 veckor gick jag ner 5 kg..

Fridaaaa
0

#8 Det är inte bra och inte naturligt…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

noraa
0

#9 yeh inget jag tipsar om..gick ändå upp det efter ett tag ja börja äta normalt.-

ManU77
0

Ofta kan en rejäl viktnedgång på kort tid, speciellt om det är alldelens i början av ett viktminskningsförsök, bero på att man tappar mycket vätska. Börjar man med LCHF är det normalt med ett rejält tapp de första 4-7 dagarna. 2-4 kilo vatten kan man bli av med då. Det är inget farligt, men kan vara anledningen till varför många upplever en del övergångsbesvär i form av huvudvärk de första dagarna. Man ska i så fall komma ihåg att fylla på med vatten och gärna extra salt.