Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 3196 ggr
[Lillfjanten]
0

har du någon "taktik"?

hej alla, har följt denna sajt en vecka och tänkte göra mitt första inlägg :)

jag undrar helt enkelt om du har någon slag taktik när du vill gå ner i vikt? (kanske en felformulerad fråga, men jag kom inte på något annat i skrivande stund..) diagram, excelfiler, mäter dig en gång/v, noterar du allt? då jag har jojobantat många gånger i mitt liv så ska jag försöka med att enbart väga mig morgon/kväll, jag skriver inte ned något förutom mitt midje- och höftmått en gång/månad.

hur gör du?

Tillägger att om jag kunde, så skulle jag skicka iFokus-blommor till alla er som kämpar!

Zadeira
0

Jag skriver in allt jag äter på Minmat.net för att hålla koll på kalorier, proteiner och kolhydrater.

Väger mig var dag mest för skojjs skull. En dag i månaden har jag som seriös mät och vägdag, då jag skiver ner vikten och alla måtten (midja, navel, höfter, överarmar, lår). Sedan fotar jag i underkläder.

Gronstedt
2

Väger inte, mäter inte, men gläds när kläderna blir större eller gamla plagg i garderoben plötsligt passar igen Glad.

[Lillfjanten]
0

#1  den där "räkna-kalori-varianten" har jag testat, och det slutar bara med att jag bara har kaloriräkning i huvudet sen, blir nästan hjärntvättad, och det blir lite jobbigt. ska kolla vad det är för sajt iaf, har inte hört talas om den.

#2  låter ju hur bra som helst! tyvärr så kan jag inte låta bli vågen, får väl be gubben gömma batterierna om det blir för mycket vägande :)

[Norrbysa]
3

En viktig taktik är att låta det ta tid och inte ge upp bara för att man når en platå eller "syndar" en helg. Det handlar om att sakta förändra en livsstil snarare än att gå ned i vikt och det gör man inte i en handvändning.

Zadeira
1

#3. Det är lätt hänt att det går över styr, och då är det bättre att hitta andra sätt. Annars riskerar man att fastna i en ätstörning, vilket jag nästan gjorde vid årsskiftet. Jag har gått ifrån att räkna exakt allt till att äta ungefärligt, för jag blir också så lätt fast i det. Däremot tycker jag att minmat.net är bra för den visar inte bara kalorier utan protein, kolhydrater och fett också, och jag vill hålla kolhydraterna till ett minimun och öka min protein-mängd. Då är det bra med en sida som hjälper mig med det.

[Lillfjanten]
0

#4  där kan man ju tänka olika, jag ville mest ha åsikter hur man själv gör :) för min del så går jag gärna snabbt ner ett antal kilo och tar det lite lugnare sen. om jag ändrar livsstil sen, det vet jag inte ännu :)

#5  låter bra att du hittat ett sätt som funkar! för mig skulle det inte göra det, så jag försöker äta nyttigare helt enkelt och lite modifast ett par gånger om dagen de första veckorna.

[Lillfjanten]
0

#1  var in och kikade på minmat.net, men det var inget för mig :)

[Mirka]1
0

Som själva viktminskningstaktik så väger jag allt jag äter och räknar ut kalorier så att jag är helt säker på vad jag får i mig under dagen, men måste byta taktik nu känner jag då jag tyvärr blivit beroende och "psyksjuk" av det. Jag räknar och väger ALLT nu för tiden, kan inte ens unna mig ett äpple och ett glas loka utan att noja över kalorier.

[Lillfjanten]
0

#8   precis så kände jag det, mina tankar handlade bara om mat och vad jag skulle stoppa i mig, så jag försöker att inte tänka på hur många kalorier jag stoppar i mig utan helt enkelt (inte så enkelt egentligen) äta mindre och nyttigare än jag gjort. för mig är det bara det som fungerar.

Hejsanfredrik
2

Jag har testat olika dieter, visst jag går ner i vikt men jag går upp i vikt när jag är klar. Så nu har jag börjat med en ny metod.

äta mindre portioner

ingen snask, efterrätt alkohol, lite diet, drinkar sakta öka motionen.

har även börjat blogga där jag tar kort på maten vilket jag nu märker gör att jag blir mer medveten om vad jag äter.

Kika in i min blogg

Jag lovar att du blir inspererad och får ett gott skratt på samma gång.

ps börja på dag 1 så får du rätt känsla

[[liden]]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jo nu ska ni höra, jag känner efter när jag ska göra något ocj kämns det bra så fortsätter jag på den inslagna vägen, så har jag en eller några grundregler varav en som lyder såhär, ta bara fyra tuggor av varje måltidsingridiens, en annan är, ät frukost lunch middagkvällsfika och ett par frukter på dagen samt tre koppar kaffe och något mer att dricka, åtminstone två tre glas, kaffet är förstås ingen nödvändighet. Men här uppe är ju kaffet mer eller mindre en instutition, så där där är några grundregler, sedanmåste det tillen hel del bondförmnuft också men det begriper ju vem somhelst.

Karmatarerskanise
0

11 att bara äta fyra tuggor låter dom svält för mig. Sedan är det vatten som är bäst att dricka vid viktminskning. Gärna 1-2 litet om dagen.

Fridaaaa
0

#11 4 tuggor/måltid är påtok förlite. Du får aldrig i dig det du behöver.
Och som #12 säger, vatten 1-2 liter/dag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[[liden]]
0

Jaha ja, jaså är det så. Då är det ju fantastiskt. Att jag har flera i ingridienser vid de flesta måltider. Så att jag får i. Mig vad jag behöver. I det lå nga loppet. Så sammantaget är jag förståss rätt på det. Som tur är.. men tack för att ni. Bryr er. Hur skulle jag klaramigutan er.