Bästa Måltidsersättningen?
Jag har problem med att få i mig mat då mat lagning går bort för mig.
Får ingen kraft och är sockerberoende. Har som er andra provat det mesta. Är alltså överviktig men får inte i mig näring så det räcker. te och knäckemacka är min bas måltid. Då jag inte klarar att äte lagom socker ska jag nu försöka sluta helt med socker. Behöver näring och energi för att klara det.
Har ni något ni tycker funkar, pulver, färdigmat,soppor, smoothi?
Inga matlagninmgstips tack.
Vet att apoteket säljer näringsdrycker, tror de innehåller mer nyttigt och energi än pulverdietsoppor.
det tråkiga är att du troligen måste börja laga mat ändå. det är från riktig och ordentligt lagad mat som man får i sig bäst näring. man har dessutom bättre koll på vad man får i sig än med olika pulversoppor och shakes, för även om de kan fungera ett tag så är det inget jag skulle rekomendera i längden. matlagning behöver inte ta lång tid eller vara onödigt komplicerat, om nu det är det som är problemet :)
#2 MollBarn Du har helt rätt, det är helt o hållet så som du skriver.Alla pulver osv jux är bara hapla haa…tyvär!
Alltid står det allafall nånstans typ…men du måste motionera o minska maten osv…Bätre lära sig göra mat själv o god mat o äta mindre o må bra o njuta av god mat o inte tvinga sig nåt som pulversoppor osv.om man int måste.
Du kan lära dig göra mat o ät nån frukt som mellan mål.Ät typ var 3 tim eller prova var 4 tim riktigt mat o där mellan nån frukt..du hittar det som passar till dig själv bäst.
Du kommer att lyckas utan poppa konster

Tack 1 #
#2,3.
Tack för era svar, även om det inte var svar på min fråga.
Jag har alla kunskaper jag behöver i matlagning och näringslära. Är 46 år och har barn, jobbat inom vården, resturang och med miljöfrågor…massor med utbildning. Fullt medveten om motion.
På grund av sjukdom kan jag inte använda mig av dessa kunskaper.