Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1351 ggr
mikkan01
0

Gå ner ett par kilo...

Jag sitter här med ganska stor övervikt…enligt mig själv då. Jag är på gränsen till övervikt enligt bmi-mätare och jag ser ju att magen hänger snällt sådär, har tröttnat helt och hållet på allt det överflödiga och vill bli något hälsosammare.
Ligger också i risk till att drabbas av diabetes, inte så kul att veta.
Därav mitt val att byta till en något hälsosammare livsstil.
Vart börjar man?

Jag har testat att äta enl. tallriksmodellen, testat på LCHF, gi, "äta en knytnäve"…ja det mesta egentligen, men jag lyckas aldrig hålla det eftersom jag aldrig ser något resultat. Köpte även en crosstrainer som jag trampade på 40 min om dagen 3-4 ggr i veckan + lite andra övningar. 

Jag vill se resultat snabbt just för motiviationen att vilja och orka fortsätta. Hade kunnat tänka mig någon slags pulverdiet i några veckor…
Vad hade ni gjort, har ni några tips till mig? Glad

~mikkan

Nali
0

Jag har kört en 12 dagars diet lätt och enkel gick ner 4 kg tror jag med den på 12 dagar. Vilket är ganska mycket som du bör veta då det är ca den dubbla vikten man ska gå ner under 2 veckor. Men om du vill ha snabba förändringar och sedan börja med mer långsamma eller träna etc. så kan den vara bra för att få igång dig.

mikkan01
0

Ja, det är ju precis det jag vill göra, kicka igång allt och se att det funkar men inte hamna i något dietträsk utan fortsätta sen med att träna och äta rätt. =)
4kg på 2veckor är nog till och med mer än vad jag väntade mig. Vad var det för diet du gick på? =)

~mikkan

Nali
0

#2 man går ner max 5 kg

Dieten lyder såhär:

Man får äta hur mycket som helst och när som helst så länge man äter det som står, salt och peppar går till varje måltid. Man ska dricka mycket vatten men man får även dricka te och kaffe dock utan mjölk och socker.

Dag 1: Grönsaker (man får äta kokade samt färska och tillsätta salt eller peppar om man vill). Men endast grönsaker hela dagen.

Dag 2: Kokat kött med salt eller peppar, lättast är kokad kycklingfilé, men endast kokat kött hela dagen.

Dag 3: Kokad potatis, salt och peppar hur mycket man vill men annars endast kokad potatis

Dag 4: Youghurt (inte söt!), naturell youghurt hela dagen, salt och peppar får även användas där.

Dag 5: Kokade ägg, samma procedur salt och peppar får vara med.

Dag 6: Blandad frukt, ej bananer

Dag 7: Grönsakssoppa

Dag 8: Kokat kött

Dag 9: Ris

Dag 10: Blandad frukt (bananer går bra nu)

Dag 11: Kokad potatis

Dag 12: Frukt

Sarah
0

#3 det där ser ju helt sjukt ut. Det du gått ned är förmodligen mest vätska och det går du upp igen så fort du äter normalt igen. Flera av dagarna äter du endast kolhydrater, och dessutom tomma sådana.

TS, bättre att ändra livsstil och skaffa hälsosamma matvanor direkt, kanske minska på kolhydraterna, ta bort allt sött och tomma kolhydrater som pasta och ris etc. Samt träning. Jag skulle aldrig utsätta min kropp och mage för den dieten som föreslås i #3

Karmatarerskanise
0

13 det där såg ju löjligt ut. Varför äta så konstigt och onyttigt?

mikkan01
0

#3 Hade nog inte klarat av en sån diet, ena dagen fast föda, andra dagen yoghurt, bara frukt…hade nog inte klarat av att hålla mig inom ramarna men tack för tipset=)

#4 Jo, det vet jag men hade velat ha en slags kickstart så man känner sig något motiverad. Funderar på det där med att utesluta kolhydrater så gott det går, har ju försökt mig på LCHF som jag skrev innan men det måste vart allt fett hit och dit som jag riktigt tröttnade på.

~mikkan

Nali
0

#4,5,6 Jag har inte skapat dieten utan det är bara ett tips, själv gjorde jag den gick ner sen började jag träna och ändra mina matvanor och gick ner ytterligare  men självklart får man välja själv :)