Vegetarisk smalmat
Jag tänkte ta tag i min vikt på allvar nu. Förra året gick jag ned från 97 till 77. Nu har jag gått upp igen till 81. Mitt mål är att våga 60-65 kilo.
Dock har jag under detta året upptäckt att jag är mjölkproteinallergisk, och pga detta tål jag inte rött kött heller. Så jag äter väldigt mycket vegetariskt, men fisk och fågel slinker ner någon gång i veckan. Äter även ägg. Men jag känner att jag fastnat i samma spår och kommer inte på så mycket nytt.
Har ni några bra recept? De bör vara vegetariska, måste vara mjölkfria. Och helst ska de gå att frysa ner eftersom jag ska börja studera på distans om några veckor, maten ska med andra ord gå att värma upp snabbt i micron när det är dags för lunch eller middag. Detta för att min tid ska gå till att studera och inte laga mat.
Och eftersom jag ska börja studera så är det viktigt för mig att recepten är billiga.
Jag tänker mig att en portion inte ska innehålla mer än 400-500kcal.
Någon som har några bra recept? :)
Gör gratänger med rivna morötter vegfärs, svamp, lök eller vad du nu vill ha i, använd äggstanning och lite ost på toppen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det låter ju bra, enkelt, gott och väldigt enkelt att variera. ska vispa ihop något direkt när jag kommer hem tror jag nog :)
wok är alltid billigt och fettsnålt osv, innehåller lite kcal och är nyttigt :)