Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3335 ggr
elsvu
0

Dukan - någon som testar/t?

Jag har bestämt mig för att jag ska följa Dukan dieten, fast min egna tolkning av den eftersom jag inte vill äta massa kolhydrater i form av pasta och bröd osv - någonsin. Egentligen är jag väl inte så mycket för dieter, eller ordet diet. Men jag har insett att jag behöver en utformlig plan för att inte allt ska bli lite halvkaotiskt.

Så idag var min första dag. I första fasen ska jag i tio dagar endast äta magert protein. Så frukost idag - två ägg. Lunch - ett ägg plus en halv burk tonfisk. Middag - en kycklingfile med lite keso. Det låter kanske inte så jätteroligt men jag känner mig stark och tror på det här till hundra procent.

Som jag skrev tidigare så är jag lite halv emot dieter. Men för mig är det här en livsplan. När jag fått den hälsa som jag strävar efter, måste jag varje dag kämpa för att upprätthålla den hälsan. Gått ned i vikt har jag gjort förrut men jag har alltid fallit dit. Ofta i lite av protest. Går man ned i vikt av fel anledning blir hjärnan rätt så vrickad efter ett tag. Men nu vill jag gå ned i vikt för att må bra - fysiskt. Och jag vill få en hälsosam relation till mig för att må bra - psykiskt.

Hur som helst, jag känner mig målmedveten, glad och hoppfull.

Någon annan som kör Dukan eller har ätit efter den?

Gillar också namnet som är lite peppande, för både jag och du-kan. (Jag vet att det är ett efternamn egentligen men ganska passande)

HarrietKiara
1

Jag har testat den och trivdes bra med den men tyvärr trillade jag av vagnen lite grann och har inte lyckats komma på den igen.

Jag gick ner 3 kg första veckan och i genomsnitt sen 0,9 kg/veckan.

Jag ska definitivt ta mig upp på vagnen igen. Skrattande

Love my Kelpie!

elsvu
0

Tack för svaret :)  har inte hört så mycket om den dieten men det låter bra! Så skönt att höra att det funkar. Lycka till med att komma upp i vagnen igen! Det kommer gå så bra!

[MissJitterbop]
0

Byter från LCHF (3 år) till Dukan nu. Första dagen på attackfasen idag. Ska enligt uträknandet på Dukans engelska sida äta attack i bara 4 dagar och sedan fortsätta på crusingfasen.

Lycka till, till er andra :)

mommo
0

Hej, jag prövade också på LCHF som fungerade bra inledningsvis, första veckan alltså. Jag gick ner 2 kg och var överlycklig. Tyvärr kom dessa tillbaka genast efteråt och sedan hände ingenting mer.

Ett par år senare, i augusti 2012 började jag på med Dukandieten. Jag gick ner klockrent helt på utsatt tid som utlovades enligt dieten. 5 kg var borta, som jag bestämde som mål då jag startade med Dukan.

Inte en gång har jag varit hungrig och dieten har inte alls varit svår eller inskränkande att följa.

Nu är jag i fas 4 och äter i mitt eget tycke helt normalt och hälsosamt. Jag har även sedan jag kommit in i fas 4 också gått ner ett bonuskilo, så jag har sammanlagt gått ner 6 kg, något som jag aldrig klarat av förut.

Så prova bara på med Dukan metoden :)

Pelle Långlös
0

Har funderat på denna metod men inte satt mig in i detta ännu.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[MissJitterbop]
1

Kaos! Jag mådde fruktansvärt dåligt. Mitt redan väldigt låga blodtryck som jag kände av med yrsel och illamående vart ännu värre. Jag mådde skit! Hjärtklappning och orkeslös. Magen började krångla, började helt plötsligt inte kunna äta ägg…som jag ätit mycket av på LCHF innan. Och allt sötningsmedel man skulle ha.. nä fy! Well, jag är tillbaka på LCHF sedan Augusti igen och kommer aldrig sluta äta enligt LCHF =)

mommo
0

Nej men ta inte sötningsmedel, det går så bra utan :) Jag har aldrig tagit några. Visst, magen kan krångla inledningsvis men jag fick igång den med linfrön.