Behöver tips och råd!
Hade problem med anorexia när jag var yngre och träffade diverse psykologer och även nuvarande sambon som hjälpte mig väldigt mycket och jag gick från att väga 47kg till 60kg vilket jag faktiskt trivdes väldigt bra med! Slutade bry mig om vad jag åt och kände mig väldigt tillfreds med min kropp och livet och nu efter tre år står vågen på 85kg :O Känner mig extremt äcklig och fet vilket har gjort att anorexia hjärnan tagit över och jag har nu väldigt svårt för att äta mat ordentligt! Det kan gå en hel dag utan att jag äter någonting överhuvudtaget och andra dagar kanske det blir 1-2mackor på en hel dag! jag extremt cola beroende och dricker ca 1 L cola om dagen och röker ett pkt cigg om dagen så jag ersätter maten med cola och cigg! Jag känner mig aldrig hungrig och ifall nån inte påminner mig om att jag måste äta så¨gör jag inte det, tänker helt enkelt inte på det! Inser själv att detta inte är bra och att jag måste ta tag i mina matvanor därför behöver jag tips och råd från er.. Känns som att börjar jag äta mer mat så kommer jag att gå upp i vikt och det är ju det jag inte vill. Funderat på att testa LCHF men vet inte om det är något som passar mig. Sen läste jag också att det är många som har gått upp i vikt av att äta LCHF??
Vet inte riktigt vilken grupp detta ska ligga i så hamnar det fel så får nån flytta på den! :)
Med tanke på ditt förflutna råder jag dig att söka hjälp igen så det inte blir fel.