Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1252 ggr
Merlina
0

Kalorimängd?

Hej! jag är en tjej som har hypoteros och nu har jag fått levaxinen rätt inställd så då är det dags att ta upp kampen mot kilona. Hur många kalorier ungefär om dagen ska man äta för viktminskning?

Fridaaaa
0

Beror på hur mycket du väger, vad du äter nu, hur du rör dig mm :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Merlina
0

Hej Frida:) Förr hade man en riktlinje för kaloriintaget som man kunde utgå ifrån och sen reglera beroende på motion etc. Det var lite så jag tänkte. Det fanns riktlinjer  för både  män och kvinnor.

Fridaaaa
0

#2 Ja det finns det men sedan kan det variera en del också mellan kvinnor också :)

Jag har en app på telefonen, den säger att jag ska äta ca 1354 kalorier för att gå ner, lagom snabbt i vikt, fungerar hyfsat bra faktiskt :) Ska inte gå ner mycket dock, men ändå :)
Den heter ShapeUp :)

Merlina
0

Tack för tipset! Jag kom ihåg nu att kvinnor skulle beroende på ålder skulle ligga mellan 1000-1500 kalorier. Jag antar att jag får lägga mig lågt*skratt*

Karmatarerskanise
0

Nja, man brukar säga att en kvinna ska ligga runt 2000 kalorier om dagen. Men många behöver mindre, en del mer.

Beror på hur mycket man rör sig om dagarna.

Merlina
0

Är det inte 2000 om vikten ska vara konstant?

Karmatarerskanise
0

Jo, det är det ju. Missade att ni pratade om kalorimängd för att minska.
Där får man helt enkelt testa sig fram.

Fridaaaa
0

Äter jag 2000 kalorier, då går jag upp i vikt, måste hålla 1500 eller under för att inte gå upp. Håller jag runt 1500 håller jag samma vikt ungefär.

Karmatarerskanise
0

Ja det är som sagt individuellt. riktlinjen är dock att kvinnor behöver runt 2000kaalorier om dagen.

Virvlan
0

ShapeUP när bra men då måste man väga maten

**Malin**
0

Hur ska man veta hur många kalorier man äter ?? o hur många man gjör av med??=)))

mvh malin

bakgrunder räkor växter www.familjensnygg.se

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

Fridaaaa
0

#11 Står på förpackningar ungefär hur mycket det är per 100gram, och finns bra sidor på nätet där man kan kolla på ett ungefär med :D