Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 2430 ggr
Virvlan
0

SKA gå ner nu!

Efter helgerna.. ja jul och nyår… så har ja ätit alldeles för mycket onyttiga saker. Min stora last är chips. Men även choklad. När det gäller mat älskar jag potatis i alla former..

I alla fall.. För några år sedan vägde jag 63 kg.. nu väger jag mer än 10 kg mer.. jag var med om en operation förra året i januari och opererade bort en hjärntumör.

Det gav mig en ny chans i livet och jag har väl inte riktigt brytt mig om vad jag ätit för jag tänker "ja kunde varit död".
Men nu kan ja inte tänka så längre…

Ja har fått zumba fitness till wii i julklapp och ska verkligen på allvar köra det. jag ska även ut och gå mer.

men de här med att jag har så svårt att låta bli chipsen.. :/

har ni tips?

Virvlan
0

Ja tror inte på dieter… pulver funkar inte för mig.. har testat LCHF men de funkade bara 2 veckor. sen tappade jag aptiten helt.

meadow
1

Det bästa är nog att verkligen bestämma sig. "Nu ska jag låta bli chipsen!!" och om du behöver; byta ut dom mot något annat.

Jag är en riktig chipsoman, och för mig funkar det inte alls att äta "några stycken" - har jag en påse chips, så äter jag hela. Så, jag tänker helt enkelt inte köpa några chips förens jag har kontroll över mig själv igen.
Tills dess äter jag morötter (eller gurka) med lite dipp (riktigt gott!), några vindruvor eller annan god frukt, eller några rutor mörk choklad när suget är som värst.

Allt går, bara man verkligen bestämmer sig!

Jag "tror" inte heller på några dieter, för mig själv. För andra har jag märkt att det funkar utmärkt, men då som en kortare period, man kan ju inte leva på pulver te x. Medan LCHF eller gi funkar ju att leva på. Dock inte för mig. (Har provat och gett en ärlig chans)
Därför försöker jag istället hitta en livsstil som funkar för mig, även om jag nu ska kickstarta genom extra träning och extra hård mathållning, bara för att få en liten push - så jag ser att jag kan faktiskt gå ner.

Man får hitta det som funkar för en själv :)
Lycka till!

Karmatarerskanise
1

Du måste bestämma dig, inga chips!

[Devya]
2

Jag håller med de övriga. Antingen så vill man låta bli att äta de där chipsen eller så inte.

Jag älskade chip, godis och choklad men en dag sa jag att det fick vara nog och nu har jag varit utan allt det där sedan i slutet av juli förra året.  :)

Chestnut
0

Känner igen det där med "spelar ingen roll vad jag äter för att…", har haft några tuffa sjukdomsperioder, ätit kortison (som gjorde mig konstant hungrig med noll mättnadskänslor) bland annat och något som alltid funnits där är mat, godis och chips.

Som övriga är jag inne på att det gäller att bestämma sig och till en början undvika triggern (chips) helt.

Det är så lätt att hitta på ursäkter för att moffa i sig det man är sugen på, särskilt om man är sjuk!

Med vänliga hälsningar
Chess

[MollBarn]
0

jag har alltid hoummus och morötter i kylskåpet, perfekt om man skulle bli sugen på något. har hjälp mig att hålla mig borta från nötcremen iaf :)

Virvlan
0

Ja dipp och morötter är super gott!!

Tack för erat stöd! De här SKA gå!

Fridaaaa
1

Lycka till!

Jag är som du, vill inte ha dieter, pulver osv:)
Bättre med bra kost från start ;)

Jag har börjat äta regelbundet, var 3-4 timme, har gått ner 0,5 kg i veckan nu bara på det :) Får se sen när jag kommer igång med träningen med :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Virvlan
0

Bra Frida =) hejja hejja =) ja man ska ju äta ofta men lite och dricka mycke vatten

Fridaaaa
0

#9 :) Japp, jag måste bli bättre på att dricka mer vatten. 
Ska börja med att ha en vattenflaska med mig, annars glömmer jag bort att dricka :P

Virvlan
0

ja får ont i huvudet om ja inte dricker vatten. dricker för mycke läsk istället :/

Fridaaaa
0

#11 Mjo har samma problem, blir läsk istället :/
Vi har börjat veckohandla, så det blir bara läsk på helgen, då vi handlar på torsdagen, så måste dricka annat :)

Virvlan
0

Låter bra. Jag kan tyvärr inte veckohandla för jag har ingen bil och långt till affären och bussen går inte direkt hem :(
Så de blir lite då och då..

slarvigt
0

#13 Ta en väska med hjul på (dramatenväska) när du ska handla, som tanterna och jag brukar göra :)

Fridaaaa
0

#13 Du kan inte följa med någon du känner  & veckohandla? :)
Eller som #14 säger, en väska med hjul är smidigt :P Och ha liten kylväska kanske till dem varor som behöver det? :)

Eller Linas matkasse hade passat? :)

Virvlan
0

Jodå både de sakerna brukar jag göra =)

Fridaaaa
0

#16 OK vad bra ^^

**Malin**
0

WOHOOO =)) lycka till=)) jag vill hänga på här med =)) hände något skumt med mig i mitt huvud ,läkarna trodde jag fått en prpp =// men de såg inget men eftetr det så gick det upp upp i kalori väg !!!! så jag vill se hur det går för dig=)))!!

mvh malin

bakgrunder räkor växter www.familjensnygg.se

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

Nali
1

Jag äter vad jag vill dock i måttliga portiner alltså jag ser till att inte äta för mycket men jag kan äta pasta, choklad allt möjligt så länge jag tränar, dock tränar jag flera timmar varje dag, minst en timme iallafall varje dag. utom Onsdag och Lördag.

Har du tid att träna tycker jag att du ska göra det :) Fungerar kanon för mig och man märker stor skillnad på måttbandet, kanske inte så mycket på vågen men man blir fastare, starkare och mer hälsosam.

Jag tränar på Friskis och Svettis

**Malin**
0

#19 jag går varje dag ca 1 timma i hopa o har ett extremt rörligt jobb går går o lyfter tungt !!! men jag bara går uuuuupppp!!!

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

Virvlan
0

Malin du bygger nog muskler då
Jag har tränat styrka hos min sjukgymnast, cyklat osv..
Men haft uppehåll över jul.

har bara ingen ork :(