Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 1165 ggr
Chestnut
0

Smarriga & smala smörgåsar

Okej, smörgås överlag är inte bra viktminskningsmat. Men pimpar man upp dem lite behöver dem inte vara fy skam heller.

Har ni någon favoritsmörgås som ni känner är okej att äta? Vilket bröd? Vad har ni på?

Tänk nyttiga smörgåsar! Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

En som ofta återkommer är;

1 skiva crisp 'n light
ca ½ msk creme bonjour vitlök
paprika i stora ringar
2-3 tunna skivor av egenmarinerad kycklingfilé tillagad i ugn eller på grill

Tycker överlag att creme cheese är ett gott alternativ till smör eftersom det ger smak men innehåller mindre kalorier (och fett). Kycklingfilén marinerar jag oftast i en röra av olika kryddor (vitlök, timjan, rosmarin) som rörts ner i tomatpure och späder sedan med vatten till lagom konsistens för att pensla. Gott, smidigt och fettsnålt.

Med vänliga hälsningar
Chess

Fridaaaa
0

Jag har färjestad knäckebröd (tror jag den heter?) med lite smör och 2 ägg :)  (ej äggulan) har fungerat för mig :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mikkan01
0

Knäckemacka med philadelphia vitlök + örter…och en kalkonskiva är hur gott som helst…Skrattande

~mikkan

emelie__88
0

En skiva finn crisp som du antingen kan ha ägg med majonäs på eller så öser man på med smör, ost och skinka, gurka och tomat :D Fina grejer som man blir mätt på!

hjartelyckanskaniner
0

antingen wasas knäckebröd med surdeg eller riskakor med rökt skinka. Riktigt gott! Sen är det råris som riskakorna är gjorda på, så inte vanligt vitt ris =)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/