Vilken klädstorlek?
Vilken klädstorlek har du just nu?
Du som har gått ner i vikt, vilken hade du när du var som störst?
Du som ska/håller på att gå ner i vikt, vilken storlek vill du ner till?
(vissa kläder och affärer skiljer sig i storlekar, men ofta har man samma storlek i kläder. Så välj den storlek som passar oftast)
Jag var uppe i storlek 48 för ett år sedan.
Nu kan jag köpa kläder i storlek 40. Kommer till och med i några av mina gamla tröjor i storlek 38. Har dock inte provat det i affären ännu.
Mitt mål som känns normalt för mig är nog 38 tror jag.
Har tyvärr gått upp massor i vikt på senaste, köpte nyligen ett par nya jeans som blev w:34 L:32. Normalt sett har jag 32/32 på jeans, och målet är nog runt 30/32 uppskattningsvis. Tröjor har jag sämre koll på, men "medium".
#2 De där jeansstorlekarna kan jag inte alls, så det säger mig ingenting :P
Du skriver medium på tröjor, är det som du har nu eller som du vill ha?
jag har medium nu.
Jag har för mig att 32 tum blir 42 i vanlig storlek. Så plussa på 10 
För åtta månader sedan hade jag storlek 48-50, xl-xxl.
Nu har jag 40-42, medium. Det tråkiga är ju att garderoben gapar tomt, för det är dyrt att köpa nya kläder. Mellandagsrean detta året blir ett nöje! Jag har även gått ner rejält i bh-storlek. Från 95C till 80B. Har inte ens köpt en ny BH än för numera känns det inte som att det ens behövs.
Mitt mål är att gå ner en storlek till och ligga på 38-40. Har ju 5-7 kilo kvar också till målvikt så det kommer nog att bli rätt bra.
#4 Aha :)
#5 Ja usch. Det enda negativa med stor viktnedgång för mig är att brösten blivit såååå små :/
#6. I början var jag också skitledsen över att de krympte, men det ser proportionerligt ut och jag tror jag börjar gilla mina små bröst mer och mer för varje dag. Hellre smal med små bröst än tjock med större bröst 
#7 Jo, det är ju sant. Men dom är inte lika fylliga längre heller *snyft* RIP bröst
. Och jag har inte hittat rätt storlek heller tror jag som lyfter dom lite. får gå till en riktig underklädesbutik och få hjälp med det.
#8. Det kan det ju absolut vara värt om du känner att du saknar brösten och vill ha lite mer lyft! Jag är tvärt om, jag är glad att jag kan skita i BH nu, använder den bara i speciella fall.
#9 Usch, jag kan inte gå utan :P
Men ja, får nog kika i mellandagarna jag med.
Har 40 nu men vill gå ner till 38.
Ja köpa kläder är dyrt. Men HM brukar iaf ha rea:or ganska ofta (känns det som iaf), så det är bara att köpa loss då :)
// Pabblo
Just nu har jag storlek 34/36.
När jag var störst hade jag storlek 42!!!
Vill ner till 32/34. Jag vet att det låter enormt lite, men jag är väldigt kort, och förutom höfterna så har jag även en väldigt liten "stomme". När jag var normalviktig (och då var jag inte ens smal) så hade jag 32 på de flesta kläderna.
Och tuttnarna sörjer jag också… Ingen fyllning alls i dem längre :(
Här kommer nuvarande form (strl 34/36) och målformen (32/34).
Som störst 50 typ…
Har nu? Ingen aning - har inte köpt kläder med "sånna" storlekar (blir mest L-XL) på ett LÅNGT tag. Uppskattar det till kanske 46…
Vill nog ner till 40-42..
#12 Det är konstigt det där med siffror.. Du var som störst vid stl 42 och jag kommer känna mig ganska smal om jag kommer i en 42:a. Men som du själv skrev så är du kort, och jag är lite över medel - 170cm så det gör väl en viss skillnad kanske..
Följ gärna med på min resa som förstagångsmamma, lärarstudent och från fet till normalviktig på min BLOGG!!
#13 Jag är också kort (158 cm), men jag känner mig nästan smal nu när jag kommer i storlek 40/42. Jag tror mycket beror på vad man har att jämnföra med. Har man varit storlek 42 som störst känns det förmodligen precis likadant som för dem som varit storlek 50 som störst… Det är väl just det där "så här stor har jag aldrig varit förr", sen oavsett vilken storlek är ju egentligen inte väsentligt för hur man upplever just den känslan.
Jag lever varje morgon med att se mig i speglen och känna att "såhär liten har jag inte varit sedan jag gick i årskurs 4." Det är häftigt. Jag har alltid varit tjock, alltså verkligen tjock, så att vara 15 kilo lättare nu än när jag var 12 år känns rätt galet.
Målet är storlek 38 på tröjor och dyligt. Har nu storlek L eller 42-44.
På jeans köpte jag senast w: 33, length: 34. målet där är w: 30-31. I "vanliga" siffror är det väl stl 40 på byxor som är målet.
BH size nu är att 80D sitter tajt, vill gärna ner till 75C - det känns lagom.
Med vänliga hälsningar
Chess
har storlek 40/42 nu, 32/31 eller 33/31 i byxor just nu.
Vissa kläder storlek M.
Jag vill gå ner till Storlek 29/31 eller 30/31 igen i byxor! Och till storlek 38/40 igen i kläder.
Vilket betyder att jag måste gå ner ca 6-7 kg ungefär.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Storlek 38-40 känns lagom och motsvaras väl av M-L.
Just nu ligger jag i överkant och föröker låta bli att gå upp i vikt.
Jag borde gå ner 3-4 kg. Men det är så svåååårt.
>>>Malum domesticum<<<
Jag hade storlek 40-42 när jag var som störst och nu bär jag storlek 36 :)
Jag har kläder i storlek 46 och min drömstorlek är S-M!

När jag var som störst hade jag 42/L i överdelar och 32/34 eller 44 i jeans.
Då vägde jag 99 kg till mina 172 cm.
Idag har jag 36/S i överdelar och 27/34 eller 36 i jeans/byxor :)
Idag väger jag 55-57 kg till mina 172 cm och jag trivs som fisken i vattnet :D
Något jag inte gillar där jag minskat därimot är brösten, har alltid haft rätt små, hade typ 85C innan. Nu har jag 75A :(
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Har 36 i tröjor och W: 26 L: 32 i jeans, kan tillägga att jag är 171 cm om det spelar någon roll. Har 70C i behåar.
har 34-36 vill ner till 32
#22 Oj.. Du har ju redan så liten storlek. Varför vill du ha ännu mindre?
#23 jag har gått upp en massa dom senaste åren och tycker att jag hade mycket finare kropp då.
jag är också mycket kort
Får man fråga hur kort du är? :)
157 tror jag
Tröja nu: 38 Men vill ha 34 :) Är 1,59 cm lång.
Jag är 173 cm lång och började min resa på 93,6 kilo och storlek 44/XL och har nu gått ner till 76 kilo och storlek 38 :) jag vill ner till storlek 36 men vet inte hur kroppen kommer forma sig med tiden så man får se när man blir nöjd
Förra årets mellandagsrea låg jag på stl 50/52. Nu köper jag stl 40 på KappAhl och 42 på HM. Provade jeans i tumstorlek, låg på 31-32" (Gina Tricot). BH är det stora problemet, jag har gått från stl 90C till 85A. Lär inte komma mindre i omkrets, revbenen känns gott o väl runt om. Jag är helt enkelt för bred över bröstkorgen för mina lessna taxöron till tuttar.
Jag är nöjd med att ha stl 40 nu, tror inte jag kommer ner till 38 med mina breda axlar. Kanske nertill. Trist bara med kläder som är för stora över bysten men sitter perfa över axlarna.
Städade garderoben igår. Insåg att jag måste göra mig av med alla mina älskade huvtröjjor stl XXL nu, de sitter förfärligt. Men i stort sett alla tischor o tunikor som satt bra när jag var som störst funkar fortfarande! Känns inget bra. Byxmässigt har jag bytt ut det mesta nu. Några tajts som fortfarande hänger med, de som inte använts så mycket förut o inte är uttöjda över låren. Ska fortsätta med underklädeslådan idag, lär inte bli många BH kvar i den…
Just ja, jag vägde ca 95-97kg för ett år sen, är 172 lång. Ligger nog på ca 65-67kg nånstans nu, har tagit våg-paus över jul o ger mig på de sista 5-10 kg nu efter helgerna.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag har gått ner alltför många kg och är nu underviktig med mina 46kg, tyvärr. Trots det måste jag ändå ha lika stora jeans som tidigare - samma storlek, nämligen storlek 38 på jeansen. Anledningen till det är att jag har fått så stora vad-och lårmuskler att jag kan inte få på mig mindre storlekar då jag vill a slim fit… Jag får dras med jeans som är alltför stora vid midjan istället och använda bälte. Knasigt värre.
Då det kommer till tröjor och toppar så har det väl inte skett någon större förändring där. Jag använder fortsättningsvis allt mellan 34-38, beroende på om jag vill ha tajta eller lösa kläder. Bh-storleken har minskat med några kupor så nu har jag c-kupa. Saknar nog min gamla storlek och försöker som bäst att gå upp några kg så att jag åtminstone blir normalviktig.
#30 Bra jobbat

Som störst hade jag strl 44-46 i tröjor. I nuläget ligger jag på 38-40 och vill ner till 36-38.
Dock så varierar ju strl från affär till affär..i vissa affärer måste man ha så sjuuukt stora strl för att få plats! Jag är ganska bred över rygg, axlar och armar så många gånger måste jag ta större strl för att få plats med armarna 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
#30 Bra jobbat! Vilken skillnad :)
Jag har stl 40 upptill (ibland L) och 42 nedtill (byxor).
Vill gå ner så jag har 38 upptill och 40 nedtill.
Vill gå ner 1 eller 2 storlekar. Vill gå ner över 10 kg. DE SKA GÅ!!!
Jag är 173 lång
Vill väga typ 67-68 kg
har strl 40-42…vill ner till minst 38, gärna 36:)
~mikkan

Har strl S-M / 36-38 upptill. Jeans 28-29/34 eller 38. 174 cm lång. Har en bit kvar :)
Nitro du är ju smal
#37 Det är ju lNormal/iten storlek till en så pass lång person? :)

Ja normal skulle jag väl kalla mig. Vill dock tajta till kroppen, är ju som en bulldeg hela jag och borde väl, och hoppas, landa kring 27/34 och enbart S i storlek. Sista storleken ner är ju den drygaste!!
För ett par år sedan hade jag storlek 44-46 på byxor och L på alla tröjor, dvs 40-42 oftast. Gick ner 20-25 kilo under 1 år, lagom takt enligt mig och hamnade då på storlek 40-42 i byxor och 38-40 i tröjstorlek. Innan viktnedgång vägde jag 95 kilo på mina 161 cm i längd. 2 å senare är jag uppe i 86 kilo innan jag för 3 månader sedan började med LCHF då jag tappat 6 kilo sedan dess. Ska ner till 65 kilo så det är knappt 15 kilo kvar tills dess. Vill kunna ha storlek 38 i jeans typ och S-M på tröjor! Men det hoppas jag väl ska gå!
65 kilo vill jag väga eftersom jag då har en differens upp till 70 kilo som jag för två år sedan trivdes med enormt. Är för mycket enligt BMI skalan, men vad gör det, så länge man trivs och det gjorde jag verkligen då :D Rider och jobbar mycket med kroppen till vardags så jag har inte samma kroppstyp längre som då jag vägde 95 kilo och var soffpotatis med en 200 grams chocklad kaka varje kväll 7 dagar i veckan och ändå startade jag nu min viktnedgång på 86 kilo, inte långt ifrån 95… Har enligt massor av folk (som är ärliga mot mig) inte sett ens i närheten ut som då… Därför kom det som en chock att jag snart va uppe där över 90 gränsen och snosa, eftersom jag själv heller inte sett mig som jag såg ut förut.
Kör LCHF som jag var kritisk till, till en början. Men det verkar fungera skapligt och tagit bort mitt sötsug samt att min mage är så mycket bättre.. Har IBS så denna kost passar då mig utmärkt.
Nu har jag storlek 42 i byxor, och 38/40 i tröjor.
Vill helst kunna ha 38 i byxor, och 36 i tröjor. (Har breda höfter, så jag kommer alltid vara större nertill, men det gör mig ingenting alls =))
Jag har just nu M-L i tröjor och 32/32 i byxor. Vi ha 28-29 i byxor och S-M i tröja.
Fast själva storleken bryr jag inte mig såå mycket om, snarare hur jag själv ser ut =)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/