Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1505 ggr
Zofia89
0

Nutrilettkur med barn i huset...

Hej!

Det är så att jag igår påbörjade ren nutrilett-kur och imorse kom sambons barn till oss och ska vara hos oss till imorgon kväll!

Undrar nu lite hur jag ska göra då inte jag äter, är det att säga att man typ ätit medan de varit ute och lekt eller vad ska jag göra…

Hur gör ni? Är ni bara rätt fram och berättar hur det är?

Frågan är ju inte den att jag inte skulle kunna berätta för barnen varför jag inte äter, men jag tänker inte ge den glädjen till barnens mamma att barnen går hem och berättar att jag bantar!! Eftersom vi haft en hel del problem med exet redan som det är och hon har skällt ut mig för att vara fetto osv… Så den glädjen hon skulle få om hon skulle veta tänker jag inte bjuda på!!

Det är altså frågan om bara idag och imorgon, inte hela tiden eftersom barnen bor med sin mor och på veckorna är de bara någon kväll här och då är ju problemet lätt fixat…

meadow
1

Jag skulle säga att du ätit medan barnet var ute. :) För jag tänker också, barn har väl en förmåga att "ta efter", och då blir det ju inte så bra om barnet helt plötsligt ska "börja banta, för det gör pappas sambo" haha. Men det beror ju såklart på åldern på barnet.

Men om det också bara handlar om två dagar, så känns det väl inte så konstigt om du skulle kunna ha hunnit äta innan barnet kom in. :)

Zofia89
0

jo den förklaringen har jag oxå tänkt ha men nu råkade det sig så att dottern 6år velat vara inne med mig hela tiden och sonen 4år ute =D

Men nu RÅKADE det sig så att jag ska ut på promenad med en vänninna PRECIS när lunchen är klar så hinner TYVÄRR inte äta utan måste äta senare själv ;)

Haha, oj så det kan gå Flört

meadow
0

Haha, oj oj! Flört

[TheMiko]
0

Har själv kört den taktiken men med förklaringen att jag ätit ordentligt på jobbet. Det roligaste var när min dotter och hennes kompis hittade mina modifast bars och trodde det var choklad… De hade satt i sig 5 var vilket motsvarar vad jag som vuxen skulle äta på en dag Förvånad eller 4 tror jag att jag åt. Kan säga att jag slutade med det sen.

Zofia89
0

hehe =)

hjartelyckanskaniner
0

Jag tror inte du ska gömma det för barnen. Barn är smartare än vad man tror =) Men samtidigt vet jag inte vad du kan säga för att barnen inte ska fråga en massa osv.

Man kan inte köra påsarna morgon och lunch och sen äta vanlig mat, men lite mindre till middag? eller hur funkar det där?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Zofia89
1

nej inte såhär i början, idag är det tredje dagen och jag går på ren kur för en kickstart…

De har inte frågat nåt, middagen igår fixades med att barnen var ute så jag "åt medan de var ute" och nu blir det snart lunch igen men ska ut på promenad med en vänninna så jag "får äta när jag kommer tillbaka"…

Har inte gömt mina shakes och de har inte frågat vad det är jag dricker… Allt har gått bra och jag har inte fuskat! =D

hjartelyckanskaniner
0

#7 aah, jag har aldrig gått på sådan diet =)

Så bra att de inte frågar och du inte gömmer =) Om man gömmer så tror jag de blir med besvikna är när man inte låtsas om något utan gör det som om det är hur naturligt som helst, fast för vuxna =)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

komet
0

Din taktik låter väl bra. Ett av mina problem har varit att jag skämts inför andra att jag har försökt gå ner i vikt. Helt galet egentligen…borde skämmas mer för att jag ätit mej fet! Men nu har jag en annan insikt och egenvärde. Jag vägrar äta för att vara andra ill lags, tackar vänligt nej om jag blir bjuden på godsaker och gör för övrigt inte så stor affär av det. Tror inte barnen tänker så mycket på om du äter eller inte. Ibland kan man ha lite ont i magen, må illa mm så man inte inte känner matlust. Häng i så får u snart finfina resultat

Zofia89
0

9, hur blev du av med dina skamkänslor??

Jag skäms jätte mycket för att behöva banta och är hellre utan shake i upp till 6 timmar om jag inte är hemma =/ det är tur att jag inte jobbar iaf… Jag kan dricka shakesen hemma och hos mamma och där tar det slut… mina närmsta vänner vet vad jag gör men vill inte dricka i närhet av dem heller och det känns väldigt jobbigt =(