Vad tycker ni om detta?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16018794.ab
Vad känner ni eller vad tänker ni efter att ha läst/sett detta?
jag tycker att det är bra för han att han tog tag i sig själv och gick ner dom kilona . Han ska vara stolt över sig själv men samtidigt skämmas för att det har gått så långt med vikten .
Blev helt…wow!
Riktigt bra gjort faktiskt, hade varit kul att se hur mkt han väger utan allt överflödigt skinn. 300kg minus är ju helt…otroligt och ofattbart.
Men hur han kom dit skrämmer mig……
~mikkan
Jag blir … förstummad. Men, tycker det är bra gjort att han tog tag i det. Men jag blir rädd för jag förstår inte hur man kan låta det gå SÅ långt.
Jag förstår inte hur många timmar på dygnet han har för att ha haft tid att äta mat OCH 40 (!!) chipspåsar… Hur hinner man ens det? Och varför fortsätter man?
Det förstår jag verkligen inte. Man borde liksom inse någonstans att om man äter EN chipspåsar per dag, borde man byta vanor… Har det gått över till två påsar per dag, måste man verkligen sätta fart… Men… Att komma upp i 40 påsar per dag… Näe…
Men ja, bra att han har gått ner. Och vill fortsätta…
Tänker lite som #3, hur hade han ens tid till att smälla i sig 40 chipspåsar per dygn? Och varför slutar man inte betydligt tidigare? 
Med vänliga hälsningar
Chess
#3 Började också fundera på det där med chipspåsarna….han måste öppnat en efter en efter en!!! Jag mår dåligt om jag tar typ 10 chipsbitar. 40 st på en dag!!!!!! kan nästan inte ens tro det haha, måste vart såna där små 
~mikkan
Och justja…hur hade han råd med det?? Jag menar, han blev ju så pass stor så han knappt kunde gå ur sängen, jobb?!?
~mikkan
Ja, jag förstår inte! Även om han åt billiga chips, så blir det ändå runt 500-800 kr per DAG! Vilket innebär minst 15000 kr i månaden på CHIPS! 
Jag tror inte att det är alls svårt att gå upp i vikt så pass mycket om man inte har någon självbehärskning.
Men visst har jag svårt att förstå hur han lät det att gå så pass långt men på andra sidan har jag även svårt att förstå dem som låter det gå så pass långt att de väger över 100kg.
Oberoende så är det otroligt imponerande att han tog itu med sin övervikt och har gått ner så pass mycket som han har gjort. :)
I grund och botten tror jag det handlar om ett beroende. Att sluta för att man vet att det inte är bra gäller liksom inte någon som är beroende. Finns det några rökare/snusare (eller kanske sockerberoende) här? Någon av er som tror att det är hälsosamt att röka/snusa/käka en massa socker? Förmodligen inte. Ändå slutar man inte. Det går såklart att sluta, men det är inte så enkelt som att säga "rökning är ohälsosamt, du borde sluta".
Vill bara påpeka att han är britt. Chipspåsar där är sånna där små-påsar endast. Stora påsar, likt de monster vi har här med 300g o uppåt, finns inte. När man ska ha fest köper man in tio sånna där småpåsar o häller i en skål. Nu minns jag inte exakt storleken, men jag tror det är 30-50g i de påsarna. Så hans 40 påsar kan jämföras med 4 påsar från Estrella. Fortfarande kopiöst mycket, men kanske lättare att förstå hur han hann med det på en dag.
Det är så lätt att ta för givet att en chipspåse är en chipspåse, men tyvärr är det inte så enkelt.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
10 visst finns det stora påsar i uk också, köpte det själv när jag bodde där.
Jag blir ledsen och rädd och tycker han är duktig som tagit sig ur det där och tappat så mycket vikt.
Men jag trodde inte jag skulle låta mig själv gå upp såhär mycket i vikt och blir rädd att jag skulle kunna låta det gå ännu längre.
Hera, det kanske finns på vissa ställen, när jag bodde där lyckades jag inte hitta det. Jo, sex-pack o tio-pack, med småpåsar i stor påse, snacka om idiotiskt slöseri med förpackningsmaterial. O en gång hittade vi faktiskt OLWs 150g påsar med vidriga lantchips med skal på Tesco, men det måste varit en miss av dem… Vi va ett gäng svenskar som stödköpte bara för att få till efterfrågan, men de kom aldrig igen… *nostalgisk* Ungefär som när Coop fick för sig att ta in Marmite en enda gång. Vi köpte nog varenda burk de hade i Skövde, men det har aldrig kommit tillbaka heller!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Att man ens får i sig 20.000kcal per dag! Jag hade mått illa.
Men såklart bra att han kommit ur den där bubblan.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag mådde jätte illa av att se honom. Vem ger honom det? ja menar han kan ju inte gå och handla all chips själv.
Han gjorde ju en operation.. lite "fusk".. men nödvändigt.
Stackars gubbe så äcklig han ser ut.
Jag undrar mest hur man inte kan tröttna på chips när man äter så mycket.
Jag som älskar onyttiga saker klarar ändå inte av att äta hur mycket som helst utan att tröttna…

Mvh Stephanie