Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 985 ggr
meadow
0

Bra fördelat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på att lära mig nu hur jag borde äta osv. Tycker ni att mina tallrikar är bra fördelade?

Gårdagens mat: färsk pasta, carbonara och grönsaker.

meadow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och idag: nötfärsbiffar (kryddade med vitlök och persilja, toppat med lite cheddarost), ris, brunsås och grönsaker.

Halvdansken
0

Nr 2 är ju LCHF, nr 1 är en mix av snabba kolhydrater och fett (såsen?), så det är lite av en mix.

Vad menar du med  "hur jag borde äta"?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
0

Nr 2 är ju knappast LCHF med ris på tallriken ;) Tycker du kunde skippa riset eller i alla fall byta mot fullkorn eventuellt bönor. Pastan ser ut att vara vanlig vit ich de innehåller mjöl som inte ger något bra allt. Jag hade nog ökat på grönsakerna och tagit bort pastan

**Malin**
0

MM såsen på nr 1 ser smarrig ut =)) vad är det i den ?=)

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

mikkan01
0

Ser ut som att du försöker äta enl. tallriksmodellen??
Nr 2 var bra måste jag säga =)
Nr 1 var nog något för mycket pasta…

~mikkan

meadow
1

Jag vill inte skippa varken ris eller pasta. :) Det är snarare mängden jag undrade över… "Om det är en normal portion" och om det var okej fördelat på tallriken mellan protein, kolhydrater och grönsaker. :)

Jag har tidigare lidit av anorexia, vilket sedan ledde till en ätstörning åt andra hållet (överätning, hetsätning osv).
Så nu försöker jag lära mig vad som är "lagom" och vettigt. :)
Det kanske är självklart för andra, men det är det inte för mig.
(Men nu "mår jag bra" osv, så det är ingen fara med det. :))

#2 Mja, jag vet knappt själv vad jag menar känner jag, haha. Men om det ser ut som en bra portion helt enkelt, eller om det är heeelt fel.

#3 Bönor äter jag inte, och jag tänker som sagt fortsätta med ris (och pasta för den delen). :) Även vanlig pasta, för något annat vill ingen annan äta här hemma, och jag tänker inte laga två olika pasta, haha.
Jag vill inte utesluta någonting, bara äta bättre.

#4 Det har jag ingen större koll på faktiskt, då jag inte lagade den rätten själv. :) Men det var supergott!

Men ja, jag försöker mig väl på något tallriksmodellsliknande, absolut inte LCHF eller någon annan sådan grej. Jag vill äta av allting, men i en lagom mängd. :)
Okej, ja kanske lite mycket pasta, men det var bara ca 2 dl. Det ser större ut på bilden av någon anledningen, tallriken är lite mindre än normalt, så det kanske är därför. :)

Halvdansken
0

#2. Upps… det missade jag. Skäms

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Karmatarerskanise
0

Glad