Detta med vågar...
Jag ska ju börja på min viktresa från och med imorgon….tänkte först att jag inte skaffar någon våg alls, det känns som att man lätt kan fastna vid den där vågen och stirra blint på siffror och vad det nu innebär.
MEN…idag kollade jag igenom er vägningstråd och kände mig peppad till att skriva upp mig och vara med alla andra som kämpar mot kilona….så kom jag på att jag har ju ingen våg.
Haha ;-) gick och ställde mig på vårt wii balanceboard (f.ö. väldigt roligt..) och vägde mig där. Sen började jag köra några spel där, var på brädan i max 20 minuter….vilade, drack vatten och kom på den smarta idén att nu väger jag mig igen….tydligen ska jag ha gått ner 0.7 kg på ingenting…..så den vill jag inte alls lita på.
Okej, nu skriver jag för mycket men……jag tänkte åka och skaffa mig en våg imorgon så jag kan få en som faktiskt är ärlig mot mig ;)
Vad ska man tänka på? Dyrast=bäst? Har sett en massa vågar som visar fel…jag vill ha en som är bra ju. Hur vet man?
Har faktiskt aldrig ägt en våg….eller funkar balance boarden?
~mikkan

jag fick min våg men skulle tro att det inte är av de dyraste sorterna. Nackdelen med den är att den inte väger exakt när batteriet börjar bli sämre. När man då byter batteri så är siffrorna inte lika snälla längre.
Jag får för mig att mekaniska är bättre på det viset men det kanske inte stämmer alls…
#1 Ja, det blir lite funderingar….mekanisk eller digitalvåg…
Haha att det ska vara så svårt
~mikkan
Jag har en billig digital från claes olson. Fungerar bra. Viktigt att alltid använda samma våg eftersom olika vågar siljer sig, samt att den står på sammma plana yta hela tiden.
Jag kör med en digital våg från Clas Ohlson jag med. ;-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Har ett monster till våg 
Den väger, mäter fett, vatten, ben och muskelmassa genom att skicka ström genom kroppen. Kostade på rea bara 350:- på mediemarkt. Jag gillar den skarpt eftersom jag tränar ganska mycket och ser direkt om muskelmassan ökat när jag kanske gått upp eller står stilla i vikt.
Har en typ sån våg som Miko, men kliver alltid av innan den börjar mäta med den där strömmen. De värdena är lite av bingolotto, det kan bli vad som helst. Testade den en gång, vägde mig 10 ggr i rad. Vikten var den samma hela tiden, men det där fett-värdet diffade "all over the place". Tror jag hade värden hyfsat jämnt fördelade mellan 18 och 86…
Tyvärr är det väl så att man får vad man betalar för. Jag vet inte hur Clas Ohlssons personvågar är, men jag köpte en hushållsvåg där. Den litar jag inte på alls! Den visar nåt först, sen börjar värdena vandra! Så står det jag väger kvar på vågen mer än 5sek så ändrar sig siffrorna. När jag sen tar av det från vågen så är den inte nollad längre. Jag vägde upp en liter vatten, det ska ju väga ett kilo. På min gamla våg vägde det ganska nära, på den nya CO-vågen diffade det för vart försök. Ju längre tillbringaren fick stå, desto mer vägde den! (Hade satt i färska batterier, så det va inte felet heller.) Så vågen som skulle bli min belöning för klarad viktnedgång blev en jäkla flopp, jag använder den inte alls. Litar på min gamla vanliga våg. Den är iaf konsekvent. Nästa våg jag köper ska vara av nåt erkänt märke, inte av CO's eget märke iaf.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
#6 ja hushållsvåg har jag också köpt där, den är inte speciellt bra.
personvågen däremot fungerar bra.
Oj, haha…det är så olika man ser på detta med vågar tycker jag…har läst massa recensioner nu på nätet, antingen sätter någon ett jättedåligt betyg eller så är det den bästa våg dom testat!
Vill ju inte direkt springa och köpa en ny vartefter för att vågen lurar mig…;-)
~mikkan
På min står man kvar när de där strömgrejet går igång och de värdena är exakt samma om jag väger mig flera ggr i rad. Kan också säga att trots att jag gått ner en del så är måttet på benmassan alltid konstant vilket det ju bör vara. Har också testat med en liter och det väger samma varje gång. Mycket nöjd med min könig våg.
#9 - verkar som din är lite bättre än min då. Jag har haft min några år nu, sen 2006 skulle jag tro… Fick den i julklapp av svärmor, tror det va det året. Så nog tror jag det finns bättre vågar än den jag har.
Vill påpeka igen, och klargöra, att CO-vågen jag är missnöjd med är en hushållsvåg, inte personvåg. Det finns säkert saker på CO av deras eget märke som är bra, men just hushållsvågen är det inte. ;) Det finns säkert en ledtråd i att andra vågar med de egenskaperna kostar 600:- o uppåt medan CO tog 249:- för sin. Snålheten bedrar visheten.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet