mattips
hallå alla goa och glada!
finns det någon som kan hjälpa mig med lite mattips? försöker verkligen tappa några kilon genom träning men man måste ju äta rätt med! har ni några maträtter ni tycker att jag borde prova mig på eller andra tips?
tacksam för hjälp :)
Beror lite på vilken inriktning du tänkt dig. ;-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
…Hej Atropa…Jag tycker,att du som jag börjar lite med Soppor.Hemgort soppa.Dom är goda o jag oftast mixar dom.Gott o mättande, alltid mer värt än tex.soppor som man köper eller diet Soppor.
På morgon…gröt 2dl,kaffe,frukt
Soppa 2 dl,2 knäckisar med nån omtyckt pålägg,mjölk/vatten va mer frukt som efterrätt…int vet jag,men man kan börja med på detta viset…det gör jag allafall..nam nam….som lunch o middag.
Mellan mål…lite av det som man tycker om…(int godis o läsk o såna sötsaker)men morot,gurka,…ägg
Tidningar skriver av alla mjöiliga recep gör si o gör så.Dår kan du hitta det som passar till dig där.Vissa skriver om allt kalorier osv oxå då är det lätt o plocka till sig det som passar bäst.
Jag kör med Soppor nu…minst den här veckan,att komma igång.
Lycka till o tummen upp.
Du det är äntligen jätte svårt ge råd till en annan.Allt handlar om just var man tycker om o hur mycke tid till mat lagning o träning osv.
Mitt råd är att byta ut vita kolhydrater mot bruna. Brunt ris, fullkorn, bort med alla mjölprodukter. Mycket grönsaker.
#3 Hera…jaa-a så kan man oxå göra
Det "låter"bra,men knäckiksen oxå?

Och sluta med chips, läsk och godis. Det är väl det enda som alla dieter och kostråd är överens om.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Tacokyckling:
Stek kycklingfiléer, ha på tacokrydda och häl i milda mat 4% efter önskad såsmängd.
Servera med pasta eller broccoli beroende på om du kör med eller utan kolhydrater.
Enchiladas:
Stek kyckling, ha i fajita kryddmix.
Blanda minifraiche och sambal oelek i en skål, häll på nästan allt över kycklingen och låt puttra ihop lite snabbt.
Ta ett tortillabröd, lägg på smeten, på med lite parmesanost och vitlöksost, tryck igen tortillan, lägg på lite mer parmesan och en klick av såsen och in i ugnen 200 grader i 5-10 min.
Himmelskt gott och en enchilada är ungefär 500 kcal beroende på ostmängd.
http://gosmagen.wordpress.com
#4 Om det ä mjöl i dom hade jag tagit bort dom.
…#8 ja ja ok…
tack så mycket för råden! :)