Nytt år - nytt hopp
Ja då har man bestämt sig igen…..detta året ska kilona bort för tid och evighet. Har ett mål att gå ner 25 kilo och tror mig klara av detta under året. Jag kickstartar med Modifast och fortsätter sedan med GI inspirerad mat Jag tränar flera dagar i veckan, gym, vattengympa och hemma med promenader och pilatesboll. Vill så gärna vara med på pass, typ zumba och afrodans men självförtroendet räcker inte till i nuläget.
Lycka till :)
Lycka till! Går du på renkur av modifast nu eller delat? :) jag går på delad pulver kul/mat :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
Lycka till! :) Heja, heja!
Lycka till! :)
You are the writer of your own life.
Jag fick Zumba till mitt wii i julklapp. något jag rekommenderar!!!
skaffa det. du kan köra hemma ofta och ingen ser om man gör bort sig =)
Lycka till säger jag med. :-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Tack så mycket för pepp #2 egentligen var mitt mål att gå på två veckors ren kur men det kommer ju saker emellan…..idag har jag uppvaktat en släkting som fyllde 90 härliga år. Självklart var jag tvungen att delta även vid ätningen. Men annars tycker jag att det går bra. Startade viktminskning innan jul (ej pulver) och har sammanlagt tappat 9,2 kilo. Minst lika många ska bort. Det får ta den tiden det tar men jag har börjat bra :-)
Har precis varit ute och powerwalkat en timme och känner mej nöjd och belåten. Så många gånger som jag "bestämt" att gå ner i vikt men aldrig har jag varit så motiverad som nu. Jag tror stenhårt på träning i alla möjliga former och framför allt de som höjer pulsen och lockar fram lite svett. Nu ska jag festa loss på en Modifast chokladpudding. Det är ju trots allt helg :-)
Woho power! vilken dag är du på nu?:)
9#. Körde lite innan jul men avbröt för att kunna fira julen med allt vad som hör till. Sen kom nyår och bestämde mig att börja 1/1. Dock blev vi bortbjudna på trettondagen och igår uppvaktade jag en släkting så där blev lite tårta.man kan säja att jag är på dag sex men det har ju inte varit "ren kur" hela tiden. Ock inga större utsvävningar. Nu är min ambition att hålla mig till Modifast i två veckor. Få se om det går. Försöker röra mej så mycket jag kan dessutom. Det MÅSTE ge resultat :-)
#10 Ja klart det ger resultat om du är så strikt! Heja Heja! :)
Visst får man skryta lite och vara stolt över sig själv….. Är för tillfället sjukskriven och har bestämt att investera denna tiden i mig själv. Har aldrig varit någon träningsmänniska men nu när jag har tid så hittar jag på allt möjligt. Var på gymmet och tränade ca 45 min styrketräning och 45 min pilates. Sen har jag tagit 60min powerwalk/lunk i kväll. Är ju otroligt dålig på att springa så jag väntar tills det blivit mörkt :-) Det borde bli resultat med tiden Dag sju med pulverdiet är snart till ända och jag känner mig så nöjd. Jag har en olat att hoppa upp och ner på vågen varje dag och ska försöka vänja mig av med det. Det ska tydligen vara "bättre" att bara väga sig en gång i veckan
#12 jag försöker också vänja bort vågen. va utan den i helgen och jag va sååå ivrig över att se vad det stog på den haha. Blir ett måste för psyket
Själv ska jag dansa Zumba i morgon en timma för första gången :)
Åhhh zumba vill jag också prova. Dom har det på gymmet där jag går men jag har inte vågat mej på det. Jag är sjukskriven nu och tränar på förmiddagarna när det är lite folk. Då har dom inte så många pass. Ska gå ner lite till så kanske det blir zumba sen. Du får säja hur du tyckte det var. Lycka till
Jag kör Zumba hemma och det är verkligen jätte bra! Svetten rinner samtidigt som man har kul !
Fyfasiken vad kul det var med Zumba! Svettig som bara den och ingen tisberäkning hade man heller, gjorde man fel så skratta man bara och fortsatte, rekommenderar verkligen det. Godis för kroppen helt enkelt :) pröva! Kul med en liten folksamling också :)
Ja det är grymt kul :) Har själv kört ett pass idag :) Tycker dock det blir roligare och roligare då jag kör samma program hela tiden och då lär man sig stegen OCH att använda musklerna på rätt sätt, så jag tycker det blir jobbigare för musklerna för varje gång jag kör :)
Dagens motion har varit 2,5 Tim promenad fördelat på tre gånger, vattengympa och 30 min yoga/pilates här hemma. Inga avhopp från dieten heller utan har snällt lapat i mej fyra påsar Modifastshakes. Tycker faktiskt att om är så himla goda och inte är jag speciellt hungrig heller. Bara lite sugen kanske på något att tugga på. Har laddat ner "shape up-appen" för att ha lite överblick över mina framsteg
Kände mig lite sugen idag på mat så jag bytte en Modifast mot ett ägg som jag mosade med en klick smör. Det var gott det också. För övrigt går det så bra. Har varit ute och lunkat 30 min ikväll. Tar dag för dag och mår som en prins
Yeeees! Idag sprängde jag tiokilosgränsen! Började mitt viktprocent 15 okt så det har gått lagom fort egentligen. Modifast ska skynda på nu någon vecka så jag inte tappar sugen. Vill gå ner runt 20 kilo till och jag ser det inte som en omöjlighet. Hitintills har det varit lätt