Bars
Vad tror ni om man äter som jag, alltså 1200 kalorier vanlig mat om dagen 4-5 gånger mål.
Vad tror ni om att ta en bar som ett mål/mellanmål? Påverkar det någor eller blir det detsamma i slutändan?
You are the writer of your own life.
Beror på vad baren innehåller. en del innhåller socker eller mång konstiga tillsatser.
Aa, det innehåller ju endel socker.. men tänkte om jag håller mig till kalorier på 1200 om dagen, borde det påverkas negativt om jag tar en sån ist för något annat?
Även om man räknar kalorier bör man ju välja nyttig mat. En bar med socker i räknas inte till det.
Socker påverkar ju blodsockret väldigt negativt, och risken för att du blir sugen på något mer onyttigt ökar.
Okej tack :) Jag är såå sugen dom här tre senaste dagarna och det blir bara värre. Kan bero på att jag har min mens nu, men fy.. Vet inte vad jag ska göra, juswt nu skulle jag kunna äta ett kg choklad!
Inte lätt när man får ett sådant sug vid mens. Men man klarar mer än man tror :) Ju längre tid man håller sig borta från sötsaker, ju mindre sug känner man.
Nae.. Får försöka, vill ju bli av med sötsuget så snart som möjligt! Så bara att hålla sig :) Vad sägs det att det tar, 3-4 veckor?
För mig tar det bra ca en vecka att bli av med suget om jag låter bli stora kolhydrater och socker. Tror det är väldigt individuellt.
Lyckos dig! :D

Bars ska inte vara någon fara. Speciellt inte om du använder dig av diet eller proteinbars. Men som Hera säger, en del innehåller ju lite mer socker… Beror litegranna på hur pass känslig man är kanske? Å andra sidan så är diet/proteinbars sammansatta på sådant sätt att de inte ska trigga igång något sötsug eller sug efter mat.
Jag använder mig själv av bars som mellanmål när tiden är knapp men oftast blir det att jag tar dem efter träning. Det är dock snooordyrt att köpa dem i affär hela tiden så nu har jag beställt hem två lådor från gymgrossisten ist 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
#11 Hur då sammansatta? Du kan inte göra en bar med socker i och hindra att det kan trigga igång ett sötsug. Socker har alltid den effekten hos känsliga personer.

#12 Om du jämför en vanlig chokladkaka med en dietbar så innehåller dietbaren vitaminer och mineraler och framförallt fiber. Fiber mättar och ger en bättre "nöjdhetskänsla". Det är så som jag kan förklara det.. 
Min hälsokonsult sa iaf till mig att bars (de flesta är med choklad) inte triggar kroppen på något negativt sätt.
Men sen är det som du säger att är man väldigt känslig för kolhydrater och rent socker så är det ju en annan visa 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
Oavsett om du blir mätt eller inte så höjs blodsockret kraftigt av sockret, och faller sedan igen. Det reagerar de fletsa på. Bäst är att låta bli socker, oavsett om det är i en bar eller i en choklad :)