LCHF vs Miljön
Att följa LCHF-dieten för att gå ner i vikt har en annan sida av myntet:
Men inte är det mera kött man äter utan det är ju mera grönsaker? Så gjorde jag åtminstone.
2# Exakt. Inte mer kött, men mer grönsaker och SÅS! ;) Jag har nog aldrig ätit så mkt grönsaker som jag gör nu, gud vad gott det är!

Samma här! Jag äter mycket mer grönsaker än tidigare.
Förut kanske det låg några få skrämda tomatskivor på en tallrik som var fylld av ris/pasta eller potatis + kött.
I och med att jag inte äter ris eller pasta längre utan bara lite potatis ibland så fyller jag ut med blomkål, broccoli, gröna bönor, paprika, rädisor, tomat etc etc etc.
Kött äter jag precis lika mycket som tidigare dvs så att jag får i mig ca 1 gr rent protein per kilo kroppsvikt vilket är vad som rekommenderas för att kroppen ska få de byggstenar som behövs.
Det är en skröna att lchf:are skulle vräka i sig mer kött.

Jag har inget emot att man har en köttfri dag i veckan, och behöver inte repetera det som redan sagts om LCHF.
Men något som jag reagerade på när jag kollade in sidan var bristen på källor, visst kan en del stämma och en del kan lika gärna vara "propaganda", och när bristen på källor är uppenbar så ska man läsa sidan med en dos sunt förnuft.