Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 34944 ggr
Vanniz
2012-02-05 20:12
81

Modifast:)

Hej! är det någon här som har kört med modifast eller som gör? Skulle vara kul och veta om det funkar om man går ner i vikt på det:)

[Lillfjanten]
2012-02-05 21:13
4

jag började för två veckor sedan, två påsar om dagen. vill inte gå enbart på pulver, men det fungerar. har ju även dragit in på det onyttiga. min favorit är chokladpuddingen, har dragit i mig två idag :) första veckan gick jag ner ca 2,5 kg, denna vecka har jag stått still, det är ju fruntimmersveckan, och då brukar jag knappast gå neråt, tvärtom, då går jag upp 1-2 kg. men jag gillar smaken annars, förutom vanilj, den är för söt, men gillar man att dricka/äta vaniljsås så.. :)

Vanniz
2012-02-05 21:29
10

ohh okej men vad händer sen när man ska sluta då =)? Går man inte upp i vikt igen då?

Vanniz
2012-02-05 21:44
4

Och hur många portioner är det i en kartong med modifast.

[Lillfjanten]
2012-02-05 22:42
2

Man får lära sig att äta nyttigare så man inte går upp igen, röra sig mer. Åtta påsar i en kartong är det. Eller så kan man ju ta en eller tvåom dagen om man märker att man har svårt att hålla vikten.

Vanniz
2012-02-05 23:02
0

Okej men om det är 8 st i en kartong så ska man äta 4 st per dag blir inte det väldigt dyrt sen :/? 145 kr på 2 dagar.. om man ska hålla på i ungefär 3 veckor.

SandraNoSekai
2012-02-06 03:06
3

Jag har kört nutrilett dieten som är ungefär likadan! Gick ner 4 kg på 2 veckor.(Min kompis gick ner 8kg på 3 veckor men han vägde mycket mer än mig). Drack 4-5 shakes om dagen(Åt ingen riktig mat alls) och eftersom man också ska dricka en och en halv liter vatten ungefär om dagen med får man springa på toa som en dåre med haha. Det är rätt dyrt ja men en stor nutrilett låda med 25 st i kostar ungefär 200kr tror jag så det var kanske är billigare än modifast!

En shake diet är ett jätte bra sätt att sätta igång ett hälsosammare liv för att man lär sig kontrollera sina "begär" och dieten krymper magsäcken så när du väl ska börja äta vanlig mat igen så kan du inte äta mycket även om du så skulle vilja det. Det är det som kommer efteråt som är det kämpiga, då gäller det att inte falla tillbaka till gammla vanor för då kommer man gå upp dem förlorade kilona igen. Jag gick inte upp efter dieten då jag hela tiden tänkte på vad jag stoppade i mig så det funkade otroligt bra för mig!

Så denna diet ser jag mer som en start och inte som en långvarig diet!(Sålänge du inte kör att du endast byter ut en eller få måltider men fortfarande äter vanlig mat.)

:)

DESU!~Cool

Vanniz
2012-02-06 12:20
0

Okej man kanske ska köra på nutrilett dieten istället blir lite billigare också =) vart kan man köpa det ? i vanliga mataffärer eller =)? vill gå ner mina kilon som jag har gått upp sen jag fick kille då vi har köpt massa godis osv får sluta upp med godis med vill verkligen gå ner dom hära kilona :)

Vanniz
2012-02-06 14:31
0

Men naturdiet är det ungefär samma sak? såg dom i affären någon som testat det som vet om det funkar med :)? min mamma ska åka och köpa något av dom idag.

[Lillfjanten]
2012-02-06 14:54
3

det blir dyrt om man ska gå på helpulverdiet.. sen är det ju smaken med, jag personligen tycker att Nutrilett smakar apsvans, dessutom så kan sojaproteinet i den orsaka allergi. för mig går smaken först :)

#8 hur gammal är du?

SandraNoSekai
2012-02-06 15:14
0

naturdiet funkar det med men som Lillfjanten sa så smakar alla olika och det kanske är bäst att du hittar en som du tycker om. Själv höll jag på att spy upp min första shake då smaken är mycket… ehm… anorlunda men när första dagen var slut blev man typ van vid det och efter ett tag till tyckte man att det var lite gott.

Ska man vara fin får man lida pin heter det va? haha :)

DESU!~Cool

[Lillfjanten]
2012-02-06 15:16
1

#10  nja, nån måtta får det allt vara på pineriet :)

SandraNoSekai
2012-02-06 15:18
2

äsch det är ju bara några veckor det klarar man :)

DESU!~Cool

[Lillfjanten]
2012-02-06 15:24
5

#12  nej du, jag pinar inte mig med något som inte smakar bra, då köper jag hellre dyrt men gott :)

Wand
2012-02-06 16:23
2

Modifast gillar jag inte. Jag går på naturdiet och av alla liknande dieter som jag provat (allévo, cambridge, nutrilett, modifast, naturdiet) så är det naturdiet som smakar bäst och är billigast, enligt mig dvs.

Naturdiet med chokladsmak som man köper i pulver är inte god, men den går ner utan sura miner. Blandar man dessutom i en mixer med is och frysta bär så blir det faktiskt EXTREMT gott. Detta blir inte ens hälften så gott med någon av de andra pulvershakesen.

En naturdiet som man köper färdigblandad för en tjuga är också extremt god, mycket godare än t.ex pucko och o'boy.

Alla har vi olika smak, men naturdiet är i alla fall bäst i test från min sida.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Lillfjanten]
2012-02-06 16:34
0

#14 har inte testat naturdiet pga sojainnehållet, men många säger att den är god :)

ingann
2012-02-06 23:44
1

Jag har gått på Naturdiet i 2 veckor nu och tycker det var riktigt gott faktiskt:) Jag har kört en kickstart med 3 påsar per dag och mellan varje påse en frukt så var 3je timme har jag fått i mig något. På dessa veckor har jag gått nr 6,3 kg och minskat 4 cm i midjan.

I morgon ska jag börja med att ta bort lunchpåsen och ersätta med en mindre (och lite nyttigare än tidigare) måltid i 2 veckor för att relativt långsamt lära mig det här med att äta flera gånger per dag.

Mitt problem är alltså att jag bara ätit en ggn per dag i princip hela livet så istället för att förbränna så har min kropp lagrat Obestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
2012-02-07 00:43
1

Ts, du har ihre svarat på hur gammal du är?

[Lillfjanten]
2012-02-07 00:50
3

Läste just en annan tråd o fick svar.. Jag rekommenderar inte att du ska använda pulverdieter, så jag kommer nog kolla åldern på dem som vill börja innan jag ger råd. Att uppmuntra en minderårig att börja med kickstartskurer är som att lära dem använda alkhol o tobak. Låter kanske lite konstigt ;)

ingann
2012-02-07 01:25
2

Det beror väl alldeles på hur stor övervikten är? Min grannflicka på 14 år blev satt på att byta ut 1 måltid per dag mot Modifast av sin läkare.

Men självklart ska inte barn mixtra och banta över huvud taget utan läkares ordination.

Eftersom det var mamman som skulle köpa hem något så tar jag för givet att mamman även håller koll på hur det används.

Jag har inte sett nån som uppmuntrat till något? Jag ser bara folk som svarat på frågaorna om man testat och om det funkat.

/Ingalill

[Lillfjanten]
2012-02-07 05:30
0

#19  om det sker under läkarkontroll så säger jag absolut inget om det! men om en förälder köper hem massvis så att tonåringen kan ta en treveckorskur på pulver, det tycker jag inte verkar sunt. ingen har uppmuntrat till något, jag kom att tänka på detta ändå, då ts frågar om pulverdieter, är 16 år och att föräldern skulle köpa hem. och för mig personligen så räcker det inte om en förälder har sk koll på att tonåringen går på tre- eller flerveckorskur på enbart pulver om nu inte hälsovården är inkopplad. sen må man tycka vad man vill om mina tankar :)

nu har jag bara spunnit vidare i de funderingar jag har, och hur jag själv tänker om det och hur jag själv skulle göra.

Goerleena
2012-02-08 16:16
2

Ett tips är att köpa olika pulver och blanda, är inne på min andra vecka och har kört med nutrilette choklad (som jag tycker smakar helt ok:) avskyr naturdiet!) Allevo exotic smoothie som jag rekomenderar smakar riktigt gott, Noka choklad och jordgubb, är en LSD kur så de innehåller dubbelt så många kalorier, mycket tjockare konsistens än Nutrilette, chokladen är god, jordgubben så där. Sen har jag tagit Modifast chokladpudding på kvällen. Gillar den men den innehåller rätt mycket socker 26 g.

Tycker det känns lättare om man har lite att välja på men visst kostar det.

[Lillfjanten]
2012-02-08 16:22
0

#21  testade Allevo smoothie idag, med jordgubb/blåbär (har för mig det, har inte paketet i närheten), och det var inte gott.. fy vilken mjölig smak det var.. huvva. har även testat Allevos bar med röda bär, den var i sötaste laget. får nog hålla mig till modifast :) här har det inte hänt något med vikten på 1,5 vecka, jättetrist. men jag kämpar vidare, det kanske vänder nångång :) ska fixa mig en läkartid med för att få hjälp med min fot, så jag kan börja promenera också, är ganska låst tack var det.

ingann
2012-02-09 00:30
0

#22 jag håller med dig! Allévos jordgubb/blåbärsshake är INTE god.. Den går dock ned om man mixar den med jordgubbar och krossad is;)

/Ingalill

[Lillfjanten]
2012-02-15 15:25
1

#23  nåja, har jag köpt hem det, så får jag väl äta det med :) blandade idag med 2 dl vatten istället för 3 dl, det är ju inte det godaste som finns, men det gick ner.. jag kan nog lära mig tycka om det :) ska testa chokladen lite senare idag. tyvärr så står det fortfarande still på vågen, men det har iaf inte gått åt fel håll, man får vara glad för det lilla här i livet Flört

Vanniz
2012-02-15 16:12
1

jag har gått ner 1,5 kg på 2 veckor men har bara tagit typ 4 påsar med naturdiet gillar inte smaken och sen sa några i tråden att man inte ska ta det under 18 ^^ vet inte om det har att göra med att jag är sjuk nu blodbrist sover mest får inte i mig så jätte mycket mat men men :)

[Lillfjanten]
2012-02-15 16:16
1

äter choklad Allevo nu, det smakar havremjöl med en gnutta choklad.. får tänka havregryn, då jag gillar det :) det är inte äckligt, det går ner, men ingen höjdare. Modifast chokladpudding är min stora favorit!

Goerleena
2012-02-15 18:17
0

Ett litet tips, testa att vispa chokladpuddingen med elvisp så blir det som chokladmouse istället, också gott. Fast jag har haft problem med klumpar sista tiden, vet inte om det är fel på pulvret.

[Lillfjanten]
2012-02-15 18:30
0

#27  nej nej,  jag gillar att vispa för hand, och blir det lite klumpar så är det bara ett plus :) det beror på vilken visp jag har, men jag tar den vispen som klumpar :)

Goerleena
2012-02-15 23:50
0

ja smaken är som baken:) jag använde shaker först då blir det inga klumpar men det blir kompaktare pudding, blev godare att vispa upp lite.

[Lillfjanten]
2012-02-23 20:29
1

Började förändra kosten för fem veckor sedan, (skriver förändra, för jag bantar inte direkt) och har gått ner fyra kg på denna tid. har faktiskt ätit lite chips då och då, och lite annat onyttigt, inte bra för magen, men uj vad gott att synda lite då och då. tyvärr så känner jag att det försvunnit lite på låren, det kunde gott ha varit magen och rumpan istället:) modifast chokladpudding ger mig tyvärr dålig mage, men det är ju så gott, och något sött måste jag bara unna mig då och då.. men eftersom ts ville höra om modifast kan hjälpa, så ja, det tycker jag faktiskt. den ger mig en bra mättnadskänsla och dessutom så är de goda.

tillägger bara att jag inte har motionerat heller.. Glad

[Lillfjanten]
2012-03-03 07:43
3

nu är jag trött på modifast måste jag säga, så jag ska bara äta upp de chokladpuddingar jag har kvar, ca 7 st, sen blir det inget mer.. idag ska jag fixa havregrynsvälling till frukost, det är ett barndomsminne som är så gott! tonåringen gillar det också, lite kul faktiskt.

Vanniz
2012-03-20 13:43
0

Jag vill bara fråga alla här vilken smak som ni tycker är godast med modifast:)?

[isdrakee]
2012-03-20 15:16
0

Av modifast har jag än så länge prövat choklad, jordgubb och vanilj. Choklad och jordgubb tycker jag är jätte goda. Vanilj kan jag bara beskriva som okej.

Jag har också testat Naturdiets choklad och vilda bär. Tycker dom båda var riktigt äckliga.

Vanniz
2012-03-20 17:46
0

Usch naturdiets  choklad går verkligen inte ner på mig längre fy vad äcklig den var :(

[Fröken P]
2012-06-01 08:17
0

har börjat med modifast chokladpudding igen, jag blir så sugen på något sött emellanåt, och nu funkar det toppen när jag tar två lactrase innan, så magen hänger ihop Flört men jag kommer inte att ta det varje dag, varannan räcker. sen har jag några allevo-påsar med chokladsmak kvar, de mättar inte lika bra som modifast, men de går att äta/dricka iaf.

LoAEmma
2013-01-02 17:49
0

Har börjat med Modifast idag så jag kickar igång den här tråden!
Huuu vad hungrig jag är!!!
Sitter och sippar på dagens tredje shake, jag har köpt choklad.

Hur länge tar det innan man hamnar i ketos?
Hur länge är man så här sjukt hungrig?
Jag byter ut alla mål nu under tre veckor har jag tänkt.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Karmatarerskanise
2013-01-02 20:49
0

Hur lång tid det tar innan man hamnar i ketos r olika, det är inte alla som gör det heller. Hur mycket kolhydrater innehåller drycken?

Jag höll ut i 6 dagar, sedan gav jag upp pga kraftig huvudvärk, ständig hunger och riktigt dåligt humör.

Enligt mig är dessa Soppor bara skit.

LoAEmma
2013-01-04 00:11
0

Ja jag höll ut i en å en halv dag….
Idag bestämde jag och killen oss för att köra riktigt bra mat istället, kanske byta ut ett mål om dagen mot en shake. Men bägge mådde riktigt dåligt, och eftersom jag känner att det är helt emot mitt tänk vad gäller hälsa så känns det helt rätt att käka bra mat istället för att dricka chokladdryck liksom…

*Det blir som det ska*

Karmatarerskanise
2013-01-04 00:12
0

#38 Klokt beslut

LoAEmma
2013-01-04 00:13
1

Ja jag kände mig helt lycklig när han kände samma sak, så vi ändå kan köra på tillsammans men med andra metoder!

*Det blir som det ska*

Zofia89
2013-01-04 07:35
2

Har inte orkar lusläsa alla kommentarer, men om ni funderar… blir det verkligen så dyrt med bara pulver?

Om man tänker att man då skulle köpa mat för en viss mängd dagar, eller pulver för samma mängd dagar tror jag nog att priset blir ganska lika =)

gaties
2013-01-12 23:09
0

Nej, det blir inte så dyrt. 52 kr om dagen. En månad med 31 dagar i

kostar alltså 1612 kr, det tycker inte jag är så farligt. Jämför man med camebridge är modifast mycket billigare.

Jag tänker gå på det i alla fall några månader, det är ju inte heller så lite kalorier som i camebridge.

Går man på cambridge får man inte ha en skvätt mjölk i kaffet, det är faktiskt tramsigt, detta är mycket bättre.

Hoppas vi blir några stycken som kan följas åt, det vore kul. Jag börjar idag.

komet
2013-01-13 14:22
0

Jag kör också med Modifast. Hade ambition att köra strikt i två veckor men det faller på att jag känner mej så osocial. Däremot är jag noga vad jag stoppar i mig mellan påsarna. Har tappat 10 kilo och det är finemang det. Jag köper direkt från deras hemsida tio kartonger i taget och kan då blanda och få olika smaker att välja på. Gillar nog kaffe och vaniljpudding bäst. Hur mycket ska du gå ner gaties?

gaties
2013-01-13 17:01
0

Komet, det är inte lite jag ska gå ner, i alla fall 25 kilo. Men jag tar det lite lugnt, de andra gångerna har det blivit för hetsigt och så har det spruckit på det.

Nu i början är jag nöjd med att komma bort från en massa dumheter (laster) och inte låta det skena iväg.

Sanningen är att jag började med camebridge, med det är för strikt. Jag gör exakt som du, jag köper också från deras hemsida. Man sparar massor om man gör det, i stället för att köpa på apoteket.

Sedan låter detta hemskt men det är sant, jag tycker både att camebridge och modifast är goda så jag har hmm överdoserat om man säger så. Jag förstår mig inte alls på de som tycker de smakar illa. Så nu när jag beställer försöker jag undvika ta de allra godaste.

Det låter ju inte klokt!!

gaties
2013-01-13 17:10
0

Komet, jag såg i vägningstråden att du tränar, vad tränar du och har du hållit på länge med det?

Jag är helt otränad och tänkte börja på ett gym för bara kvinnor. Där de är lite lagom förstående över hur det har kunnat gå så här illa.

Nej, men jag är inte van vid alla olika träningsmaskiner så jag tror det blir bäst för mig.

Skulle vara kul att höra vad du tränar! På hur lång tid gick du ner 10 kg och vad det blandat mat och modifast?

komet
2013-01-13 20:23
0

45# Jag lade om mitt liv 15 okt så det har tagit tre månader kan man säja. Men då kom ju julen emellan :-) Jag är sjukskriven nu och försöker ta hand om mej själv. Tränar på gym 2-3 dagar i veckan, ibland kör jag även pass där typ pilates, gympa eller lätt spinning. Två dagar i veckan är jag på vattengympa och så försöker jag gå 1timmas promenader flera gånger i veckan, har också provat att jogga/lunka lite lätt. Jag är verkligen ingen träningsmänniska men har kommit igång så bra och tycker det känns bra faktiskt. Är mycket starkare och har ått bättre kondis. Gymmet jag går på är ganska litet och inte så flashigt och jag struntar i vad folk tycker. Tror inte att någon bryr sej så mkt om mig utan alla har väl nog med sin träning. Personalen på gymmet visar ju om man inte är van vid maskinerna och så. Min målsättning som sagt har varit att köra två veckor kickstart med Modifast men det kommer hela tiden så mycket i mellan :-) tror ändå på att byta bort så många måltider som möjligt mot pulver. Sen om man äter lite då och då gör väl inte så mycket bara det är "rätt" mat. det ska ju trots allt vara "gött att leva" eller hur? Hur mycket har du tänkt gå ner? Själv vill jag gå ner 20-25 kilo till om jag får sikta högt. Men nu gläds jag åt varje kilo och att jag är stark och frisk.

gaties
2013-01-13 21:41
0

Komet, ja vill gå ner lika mycket som du, men jag har bantat förr och är förmodligen äldre än dig (fast det vet jag iofs inte) jag tror alltid jag är äldst.

Då säger de att de går trögare,men samtidigt har jag inga fantasimål.

Jag menar jag känner inte att jag behöver vara lika smal som en 25-åring.

Jag satsar också på 20-25 kg, och försöker hålla mig så mycket till Modifast som möjligt nu.

Ja, det är nog bra om man kan börja röra på sig så mycket som möjligt i vardagen, hoppas du blir kvar här så du vi kan peppa varandra.

LCHF är inget för mig, efter jag såg den dokumentären som visade hur illa det är med mycket fett i blodet så no, no..

Jag tänker mig ingen framtid utan Modifast Flört så enkelt och förhållandevis billigt, bara lite mineralvatten som ska till. Sedan har jag blivit svår på cola light, men det bryr jag mig inte om nu.