Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 4202 ggr
Paimon
2

Dokumentär om träning

Karmatarerskanise
0

Min mamma snackade om den dokumentären. Ska försöka ta mig tid och se den.

Goseflir
0

Nu har jag inte sett den men varför skulle man inte träna på morgonen?

http://gosmagen.wordpress.com

meadow
2

Väldigt intressant!
Det mesta intressanta i dokumentären är att man har hittat att 3x20 sekunders träning (så hårt man bara kan), 3 gånger i veckan har visat sig ge mycket mer effekt än vad man kunnat gissa! =)

#2 Det minns jag tyvärr inte

Goseflir
0

Såg den nu, synd att den bara speglade just konditionsträning. Men att HIIT high intensity intervall training är bra finns det många studier på :) Kul att det börjar uppmärksammas också faktiskt!

http://gosmagen.wordpress.com

jagga-ewe
0

Den där måste jag försöka hinna se, undrar om det kan va den min kollega pratade om. Det finns mycket som visar att HIIT är bra mycket bättre träning än vanlig aerob träning, men det är så förbaskat jobbigt! Jag körde tabata-pass ett tag, men fick bryta nät jag blev sjuk o sen orkade jag inte igång. Kanske skulle ge mig på det igen nu…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Paimon
0

Jag var faktiskt till gymmet idag, ska äntligen komma igång efter en lång tids sjukdom. Jag testade faktiskt en form utav HIIT, o fy *** vad jobbigt det var men samtidigt så är de en hel del endorfiner som frigörs och jag blev iaf väldigt pepp att fortsätta.

gaties
0

Det dokumentären förändrade i alla fall hur jag ser på träning nu. Även hur alla gym byggs och hur människor tjänar pengar på saker som vi praktiskt taget kan göra själva.

Men så kommer självkritiken, tillhör jag de människor som står upp istället för att sitta? Tillhör jag de som går i stället för att ta bilen?

Nej, det gör jag inte. Jag är väl den typiska människan som tar bilen till något och som enligt denna dokumentären var värdelöst.¨

Röra sig i vardagen och ge gärnet några minuter i veckan verkar vara det optimala.

Samtidigt som vi inte får glömma att vi halvårsvis drar oss för att röra oss naturligt ute p g a vädret.

Då blir det en rejäl påklädning och en halvtimmes promenad. Ja, vad ska man säga egentligen?

ramm5tein_
0

Har sett dokumentären och den var fruktansvärt intressant, och bra! Jag är en periodare på gymmet. Har man inte varit där på länge får man den där negativa känslan och man känner sig inte riktigt tillräcklig när man går dit eller är där tycker jag. Det är så mycket i media, och allt vi BÖR göra och att gym i princip är enda alternativet till att gå ner eller få bättre hälsa.

Men det här bevisar ju motsatsen! Och ger hopp till de som inte alls trivs vidare bra på gymmet, eller bara med att jogga till exempel. De dom testade där i början då han joggade och de jämförde med muffinsen och det, det var lite skrämmande. Har haft perioder då jag älskat att jogga och att det har känt riktigt riktigt bra efteråt förstås. Men samtidigt har jag via appen jag använder (shapeup club) sett siffror på att man i så fall ska jogga jävligt länge för att bränna det man vill. Och så länge vill man kanske inte jogga.

Så den öppnade verkligen ögonen för mig, att man på ett så enkelt och vardagligt sätt kan förbränna en hel del kalorier. Det sura för mig är väl att jag är arbetslös just nu och tyvärr blir sittandes en hel del… Men man får försöka ändå antar jag. Dock vet jag inte om jag är en sån där otroligt högintensiv tränare! Om än det är kort tid. Då går jag nog hellre ut på en långpromenad helt enkelt.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

gaties
0

Ja, det är inte klokt, äter man en pizza (nu händer det verkligen inte ofta) då får man vara ute och springa hela natten. Då blir man kanske hungrig av allt springande och äter lite för mycket igen, då ska man ut på nytt, hahaGlad

Fridaaaa
0

Jag & min pappa räknade ut, när han gick på viktväktarna (vilket nja var sådär enligt min uppfattning), så var 1 pizza ca 1dag mat till mig om man räknar points xD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ramm5tein_
0

#10 Jo det är ju så! Precis samma för mig. Man kanske har 100 kalorier kvar efter det eller nåt :P

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne