Belöningar
Har ni några belöningar som ni ska få om ni har gått ner ett visst antal kilo? :)
Jag har gjort en liten lista, bara för att få extra motivation. Och jag känner att jag nog kommer känna att "jag har verkligen "förtjänat" det här" när jag köper grejen, och då få en liten inre peppdans, haha.
Det behöver ju heller inte vara grejer eller så alls, det kan ju vara "när jag har gått ner 6 kg så ska jag ta ett extra långt bad och göra en ansiktsmask hemma". Eller "ta en extra lång promenad till ett ställe jag har velat gå ett tag men aldrig gjort/ett ställe som jag verkligen gillar". Endast fantasin sätter gränserna. :D
Det jag har tänkt mig är:
3 kg - Wii-spelet "My fitness coach - dance workout".
6 kg - Två tränings/hälsotidningar.
10 kg - DELMÅL! Nya träningskläder.
13 kg - Body shop-grejer till litet hemmaspa.
16 kg - MÅL! Ett par svarta jeans.
Hade väl inga direkta belöningar. Var mest i matväg isåfall. Efter tex 5 kg får jag äta en hamburgare och liknande :)
Aha meadow, nu såg jag att du har 16 kg till slutmål, det kommer du säker klara fint.
Det kan vara bra att belöna sig om man går ner i vikt, men det gör jag ändå, tycker jag.
Det är kanske det jag borde sluta med!
Jag har tänkt att ha typ, klippa mig, massage och när jag klarat alla kg ska jag åka utomlands :)
You are the writer of your own life.
Blev väl ungefär såhär:
-3kg - bio
-5kg - pojkvännen lagar 3 rätters middag ;)
-10kg - vandring genom höga kusten eller något annat kul ställe..
-13kg - en systemkamera
-17kg - shopping
-20kg (slutmålet tror jag) - en resa/roadtrip
Himla peppad till att lyckas!
~mikkan
Jag har haft massor o tätat belöningar! Började på 92kg och har belönat när jag passerat, dvs vägt in under, jämna femtal, men även när jag tappat jämna femtal kilon.
90 - deckare
-5 - turritt
85 - turritt igen
-10 - klippa mig
80 - prenumeration på e-Bead
- 15 - nya byxor
75 - äta lunch ute 1ggn/mån
-20 - årskort på badet
70 - ÖÖW
-25 - ny köksvåg
65 - köpa nya underkläder
-30 - åka på romantisk weekend m maken
Hållt vikten under 65 tre månader = shopping!
Jag har sista tre kvar, fast jag fuskade o köpte mig nya underkläder på julrean, så den belöningen kan nog bli ändrad på. Extra danspass kanske kan va bra belöning där…
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
…det låter jätte trevligt o bra,att man kan unna sig nåt som man vill.Det är bra med del mål o liten belöning.Jag gorde så för ut o köpte lite olika saker varje gång när jag har gått ner 5kg.
Det ble jätte fina svart skor med remmar, ett par väskor,
då hadde jag riktigt motivation.Det ska ja har nu med o tar bra 5kg nu o sen vill jag ha boken VILDHJÄRTA
sen lite till osv…tills jag nå den vikten som jag trivs bra.Då får det sen va o jag ska hålla sen den vikten.
Jag har min dröm…jordgubbsröd klänning med spetstyg som är kropps skydd o lite under knän…Jag känner mig redan som prinsessa med den klänningen
o hur fint det skulle passar med mitt svart kanska lång hår som faller ner som snö
(poet inisklo)Den vill jag att sömerska sy till mig o som jag vill ha den osv..Jag sy lite men sånt klarar int…fast…vem säger det???
Lycka till ER ALLA,med allt som NI vill sen ha som belöning/belöningar…Ni nå dit säker fortare än NI anar…jag menar VI
jag är med ER då är det VI.
Jag tar min start dag…13.1.2013…mer behövs int veta
När jag kommer ner till 85 kilo ska jag gå på massage har jag bestämt. Sen sätter jag nästa belöningsmål. Igår köpte jag en ruskigt snygg klänning från Culture på second hand. Den såg helt ny ut och kostade bara 65:- Givetvis ar den för liten men jag känner lycka att bar äga den vackra klänningen och planeraratt komma i den inför en resa jag ska göra i maj. Mina belöningar handlar nog mest om klädinköp och massage