Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2071 ggr
[tililili]
2013-01-10 11:56
0

HUNGRIG!!

Har sedan några dagar fått minskad sug efter sötsake, vet dock inte riktigt varför, men såklart jätteskönt :) 

Men jag är så HUNGRIG!

Äter och äter och äter

Vet inte vad jag ska stoppa i mig längre, känns som att magen är fullständigt bottenlös!

Har gått upp i vikt under hösten och skulle vilja gå ner lite igen, har ju varit sötsuget som varit problemet, så det är jätteskönt att det minskar, men lär inte kunna gå ner om magen ska skrika så här :/

Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta, men behövde få ur mig frustrationen!

Zofia89
2013-01-10 12:03
0

har du testat med att äta t.ex. en ordentlig bit typ rött kööt??

Jag har ibland lite samma som du och gissar då att det varit järnbrist eller nåt för det lättar genast jag ätit en ordentlig biff =D

testa lite olika, du har säkert brist på nånting gissar jag =)

Fridaaaa
2013-01-10 13:10
0

#1 Rött kött är inte bra i stor mängd :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
2013-01-10 13:26
0

#2 Beror på vem man frågar.

Fridaaaa
2013-01-10 13:28
0

#3De studier som finns visar på det.
Men finns studier som visar allt möjligt så.

Karmatarerskanise
2013-01-10 13:29
0

#4 Precis. Kvittar vad man pratar i princip, så finns det saker som visar åt båda hållen. Så man får själv välja vilket man ska tro på.

ManU77
2013-01-10 15:15
0

#2 Många av studierna som visar på ohälsosamma effekter från rött kött gör ingen skillnad på oprocessad och processad mat. Det processade köttet, som t ex korvar av olika slag och olika typer av bacon, innehåller oftast en massa tillsatser som är cancerframkallande, t ex nitrit (tror jag det heter). Sådant kött ska såklart inte blandas ihop med oprocessat rent kött när man gör studier om kött skulle vara ohälsosamt.

Pelle Långlös
2013-01-10 15:42
0

Jag är en sån som blir mera hungrig av att sluta med godis. Förr fyllde jag alltid upp magen med en massa godis och choklad och sen när magen inte får dessa så skriker den såklart efter mat för den är ju inte van att bara tom.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[tililili]
2013-01-10 16:03
0

det där med rött kötts vare eller icke vara…det finns inget som är bra att överäta…knäckebröd är cancerframkallande, fetfisk innehåller gifter och så vidare…

Jag äter mycket lite kött, så kan vara så som #1 säger, för ibland är det som att jag behöver äta ngt "köttigt" för att få ro i kroppen, ibland kan jag få samma extremsug efter ost, då brukar jag ha ätit för lite fett ett tag…

När jag väl blev mätt idag, så började jag må illa istället :( har gjort sen dess :(

Åt frukt och lite helt onödig choklad, en nutrilettbar som jag har i väskan för krissituationer (tror inte de är direkt nyttiga egentilgen, men kändes rätt bra just nu), nu när jag kom in efter en medellång promenad och kände att jag mådde illa igen (bättre när jag var ute i blåsten) nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra…lite lätt illamående fortfarande, inte hungrig och vet inte vad jag ska äta till kvällsmat sen :(

inisklo
2013-01-10 17:56
0

tililili…jag förstå,att det är jobbit när man är hungrig o int vet var man ska äta osv.För mig har det varit mer så  om jag tänker intentsivt,att jag ska ner i vikt då är jag jämt hungrig.

Vist var det skönt,att vara ute o promenera.Bra!Ju mer man är ute o orkar gå destå bätre är det på många sätt till hälsan o int minst just,att palansera viktnergångenGladJa du var int riktigt nöjd till det som du åt efter promenaden..ja ja nå det var ,att försöka tramppa ner hunger…

Du vet int var ska du göra nu…vet int riktigt var du menar…måste du göra nåt???Kan du int bara vara en liten stund o kanse tänka helt enkelt hur du vill,att dina dagar ser ut.

Att äta för lite mat är int heller bra,då mår man dåligt för mycke samma sak.Lagom är bäst o det vet du.Flört

Du kanse har hunnit äta kvällsmaten?

Nå det var det…denna gång.

blackwood
2013-01-15 14:10
3

Drick mycket vatten, det är bra för kroppen och stillar hungern en aning. Har gjort en enorm skillnad för mig!

Carrolinline
2013-01-17 01:14
0

Prova dricka äppelcidervinäger på morgonen och kvällen, det ska minska hungern. Blanda i ett glas vatten, det smakar verkligen inte gott men det hjälper ;)

Fridaaaa
2013-01-17 10:32
0

#11 Det har jag provat, är en myt tror jag, hjälpte inte på mig :)

Carrolinline
2013-01-17 11:57
1

#12 Okej det är som allt annat att allt fungerar inte på alla människor. Jag känner en person som det hjälp, denna personen var mycket överviktig och det var just äppelcidervinägern som hjälpte denna personen. Det är ju inte så dyrt heller, så kan va värt ett försök :)

GinaCosmo
2013-01-17 12:08
0

Enda sättet som funkar för mig att bryta mönstret att äta hela tiden är att äta på fasta tider.

Jag går på GI metoden nu och äter var 3e timme.

Detta gör att jag inte får lov att småäta och vet man att "jag får äta om 1,5 timme igen" så håller jag mig till dess.

Efter bara ett par dagar så har hjärnan förstått och du blir inte sugen mellan måltiderna längre.

Nu efter 9 dagar på GI med fasta mattider så har jag helt blivit av med mitt "sug" efter en massa saker, jag småäter inte o jag äter ordentlig o rätt mat när jag äter.

Glömmer helt bort tiden o tycker fkt att jag inte gör annat än äter o äter, men kroppen mår iaf bättre o jag har tappat 4,5 kg =)

// I like beeing a mess, that´s who I am.

jagga-ewe
2013-01-17 12:26
1

#13 - mycket funkar bara man tror på det. Sen om det verkligen funkar eller är placebo spelar kanske inte så stor roll, så länge det funkar. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

GinaCosmo
2013-01-17 12:31
1

O äppelcidervinäger är bra för kroppen på många fler sätt än att gå ner i vikt så det rekommenderar jag verkligen.

Dricker ett glas vatten med 1 msk äppelcidervinäger varje dag 30 min innan middag.

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Vincent...
2013-01-18 20:59
0

jag har fått tipset att ta mineraler närjag känner mig små sugen på kvällen.

HAHAHAHAHAHA…..