Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 2038 ggr
ninor
0

20 kg - vad är rimligt?

Jag har som mål att gå ned 20 kg, gärna så fort som möjligt. Men hur lång tid kan det beräknas ta? Vad är rimligt? Givetvis är det individuellt och beror på kost och träning, men tänkte ändå om det fanns en fingervisning…

Karmatarerskanise
0

En bra viktminskning är 0,5-1kg i veckan. Sedan får man räkna med att det ibland blir mindre och ibland mer.

Fridaaaa
0

Säger som Hera, 0,5-1kg/vecka är rimlig och bra viktminskning, igenomsnitt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mikkan01
0

Beror på hur pass motiverad du är, jag ska också ner runt 20kg och hoppas på att vara där i maj-juni =)

~mikkan

komet
0

Samma här, har ca 20 kg kvar och HOPPAS ha nått dit till sommaren. Men så kan det bli bakslag :-( För mej funkar det bäst med delmål, typ femkilos intervaller. Det känns inte lika ouppnåeligt. Jag ska ju "bara" gå ner fem kilo. Det gäller att lura hjärnan lite också :-) Men som tidigare inlägg säjer 0,5-1 kilo i veckan i snitt är ett bra mål

Denna kommentar har tagits bort.
GinaCosmo
0

2007 tappade jag 11,5 kg på 1,5 månad.

På GI metoden.

Det är den enda metod jag testat seriöst och den funkade så den är den jag ger mig på när kilona kommit o blivit för många.

Jag går på GI nu.

Läs min tråd "GI metoden" om du vill =)

Lycka till!

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Siggebus
0

Jag håller också med om att runt 0,5 kg i veckan är det bästa.

Visst man KAN svälta sig och gå ner ruskigt mycket i veckan men hur bra är det för kroppen?

Jag har funderat på det här med skinnet - hur det lyckas hänga med i viktnedgången?

Jag har arbetskamrater som gjort magoperationer för att gå ner i vikt och de har fullkomligt rasat i vikt på kort tid. En baksida som jag ser är att deras skinn inte alls har fått chansen att hänga med och nu hänger det i drivor på kroppen och de måste förmodligen opereras rätt mycket.

Jag har gått ner 40 kg med LCHF och det har tagit ganska lång tid om man jämför - i snitt ca 0,5 kg per vecka - som någon nämnde ibland lite mindre och ibland lite mer.

Jag är 52 år och har väl inte världens mest elastiska skinn längre men med tanke på hur mycket jag gått ner så har jag faktiskt inga jättemängder skinn som hänger.

Jag tror det beror till rätt så stor del på att jag tagit det lugnt. Glad