Godis
Jag undrar, vad det påverkar om man äter godis en kväll i veckan? Som idag?
Under de andra dagarna i veckan tränar jag, jag äter sååå nyttigt, äter inga kolhydrater och dricker bara vatten. Går ner lite mer än ett kg i veckan, så jag undrar hur det kommer påverka om man äter godis en kväll i veckan?
Tror det kommer bli lättast att hålla det då för mig.
You are the writer of your own life.
det går inte riktigt att säga. Beror på hur du påverkas av socker oc hur mycket du äter. Du får kanske testa och se.
Jag vet inte hur det är med dig, men jag klarar inte av att äta godis överhuvudtaget. Min sockerberoende hjärna kickar igång och sedan blir det bara mer och mer tills det blir varje dag, typ. Dessutom… om jag klarar av att hålla mig till en gång i veckan så stoppas min viktminskning upp helt. Det tar ca en vecka innan det börjar minska på vågen igen om jag slarvat med godis en kväll.
Tack! Jag tror också ända sättet är att testa, så det ska jag göra nu :)

Japp håller med - testa.
Jag bestämmer mig ibland för att fuska en fredag eller lördagskväll med godis eller liknande.
Tyvärr samlar jag vatten vilket brukar visa sig dagen efter eller dagen därpå. Det kan röra sig om ett par kilon faktiskt.
Jag vet ju att det bara är vatten men om man är mitt i en viktnedgångsprocedur kan det ju vara lite frustrerande att det stannar upp.
Men som sagt - testa hur just DIN kropp reagerar 
Jag trodde jag kunde ha en friare dag, när jag kunde äta godsaker i rimlig mängd. Smaka på kakor när jag är bortbjuden o sånt. Funkade bra innan jul, men nu efter verkar det inte gå. Hade fri dag i lördags, tappade på söndag, måndag o tisdag, men la på mig igen resten av veckan. Troligen bara vatten, jag har ÄL och är förkyld vilket hos mig betyder binda vätska, men det suger ändå. Så planen om att kunna börja fasa ut mot ett mer normalt ätande funkade inte.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag har en dag i veckan (fre eller lör) där jag äter lite godis (brukar bara bli popcorn i regel) och lite läsk (33cl) :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Det ska jag också ha när jag nått min målvikt igen
Tyvärr blev jag sjuk med inflammation först som samlade vätska + annat med mediciner som också samlade mycket - gick totalt upp nästan 10 kilo.
Men man får ju vara uppmärksam så att man som ev sockerberoende inte flippar ut och börjar frossa igen.
#7 Ja precis, det måste man vara uppmärksam på. När jag får sockersug, brukar jag dricka funlight :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag åt i fredags kväll, vägde mig på dagen. Ska väga mig i morgon igen och se, och sen på fredag. Fungerar det tänker jag äta det jag är sugen på varje fredagkväll :)