Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1227 ggr
Kire84
0

Massor med mjölk:(

Hej. Jag har ett problem. Jag e rena mjölkmissbrukaren. Kan utan problem dricka 2 liter varje dag. jag e 178cm å väger 114 kg. vill minska i vikt. Hur tror ni mjölken påverkar? Jag dricker för det e så gott till mat. Mellanmjölk handlar det om. Inte riktigt bra som 28åring å dricka två liter om dagen va? tacksam för svar å tankar från er. mvh Erik i Varberg

Stephanie
0

Har du alltid gillat mjölk? Annars låter det lite som nån brist på nåt, 2 liter lät mycket! Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mooniq
0

jag går upp i vikt av mejerivaror, gå in o läs om kasien a1 a2, det är svårt att ge upp mejeri men för många är det ett måste, om du vill läsa mina trådar så heter de äntligen viktras kaloriräkning äggbantning och äntligen viktras del 2, räcker nog att du bara söker på sajten och skriver äntligen viktras.. jag har massiva problem med mjölk - är värsta kalven !! Obestämd

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Kire84
0

Då e jag inte ensam låter det som. Jag ska försöka minska. Har alltid vart galen i mjölk likt mina 2 syskon. När mamma veckohandlade förr va 15 liter ingen ovanlighet:P

Mooniq
0

. men efter några återfall i mjölkträsket så är jag nu uppe igen.. i våras/somras tappade jag 13 kg och nu satsar jag på nästa 13 kg som ska bort. Jag har fasat bort all mejeri förutom smör som jag steker i och ost, som jag använder för att göra sesambröd, äter inte ost som pålägg längre. och jag är klart positiv till att lyckas..

jag har lärt mig att laga asiatisk mat - kokosmjölk är en ny horisont - jättekul och enkel matlagning.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

komet
0

Bestäm dig att sluta med mjölken! Självklart påverkar det din vikt. Finns ingen anledning att bälga i sig flera liter som vuxen. Finns ingen anledning att proppa i sig sötsaker och skräpmat heller för den delen :-) Du som är en ung kille ska inte bli fången i din kropp utan se till att rör på dig, spela fotboll, innebandy, träna på gym mm om du inte redan gör det. Ökad träning leder ofta till att man blir mer medveten om vad man stoppar i sig. Lycka till!

Kire84
2

Ni har helt rätt:) jag har verkligen laddat länge nu för att förändra min livsstil

emelie__88
0

Definitivt mjölksockret som är boven här till viktuppgången. Sluta eller dra ner på det. :)

Gia91an
1

FAAAST! Jag skulle nog säga att det inte nödvändigtvis enbart handlar om mjölken. Mjölkprodukter kan förvisso göra att man går upp. Men jag tror inte det är den huvudsakliga orsaken. Tror att du kan dra ner på andra saker först om du inte redan gjort det.

Själv är jag mjölkfantast, och jag känner lite att mjölk är det sista jag drar ner på. Allt annat är borta, inga kh, så som socker osv, men mjölken är kvar, och jag går ändå ner i vikt!

Min fråga är snarare: Vad äter du för övrigt? Och vad dricker du, förutom mjölk?

Ary
0

Vill man gå ner i vikt är 2 l mjölk om dagen inte det bästa. Det handlar ju om ca 1000 kcal om dagen, 100 kolhydrater (lika många kolhydrater jag äter på en vecka med lchf). Det är säkert en tredjedel eller så av vad jag gissar att ditt totala energibehov är.

Misstänker att du skulle kunna gå ner bara på att byta ut mjölken till vatten, beroende såklart på hur mycket och vad du äter i övrigt.

Lycka till vad du än bestämmer dig för. :)

Paimon
0

Hittade ett inlägg ifrån en annan sida där dom skrev följande:

"Kalciumet det innehåller kan ha en viss fettförbrännande effekt.
Proteinet är av yppersta kvalitet.
Det blir en hel del kolhydrater om man konsumerar det mycket"

Sen har jag för mig att man brukar säga 0,5 l om dan är tillräckligt för att täcka det totala kalciumbehovet.