Buljong?
Hej!
Jag kör Nutrilett och har gjort så att jag druckit 4 påsar, 1 smoothie och ätit en frukt per dag, det har gått bra och jag gick ner 4kg första 2 veckorna =)
Nu börjar jag vara lite trött på kall dryck och te så funderar på om jag skulle byta ut en påse mot en portion buljong dom dagarna jag känner för nåt saltigt =)
Nu begär jag altså inte efter att ni ska berätta för mig hur dåligt nutrilett är mm… denna fas är en rivstart för att sedan kunna bygga upp hälsosamma matvanor från noll…
Tror ni det går bra altså att byta en shake mot buljong? Eller borde jag endå ta alla shakes och dricka buljongen som ett extra?
Hmm.. Jag tänker lite på att om man går på pulver, så behöver man väl all näring man kan få, och i buljong kan det väl inte finnas all näring som motsvaras av en pulverpåse? :)
Så jag skulle iallafall inte ta bort en påse, utan jag skulle lägga till ett mål med buljong. Och så tänker jag också, man ligger väl ändå på väldigt lågt kcal-intag när man går på pulver? Då lär det inte spela någon roll om man får i sig mer, utan man lär fortfarande gå ner i vikt…
Det är vad jag hade gjort iallafall. :)
Tänker lite som #1. Men kanske kan det funka att du tar en halv påse pulver + buljong, och tar den där andra halvan av påsen nästa gång du blir sugen på buljong eller så?
Tack för era svar! Jag har tänkt lite lika själv här nu mot kvällen =) Tror buljongen blir som "extra" =P
Men en del av de pulvergrejerna kan man ju värma. Choklad eller kaffe tex. Jag gick för 1001 år sedan eller så på modifast och deras kaffelatte smak var helgod när man värmt den. Likaså chokladen.
nutrilett hade bara en mocca chocolate som man kunde värma men den var godare kall… tomatsoppan har jag haft men den smakar pyton, chicken soup och vegetable soup har jag inte köpt än eftersom jag har ganska lite pengar så…
Men buljongen funkade bra och räknade att jag fick i mig endast 45kcal, måste dricka mycke vatten bara så det inte samlas i kroppen =)
Jag hade druckit buljongen plus alla påsar så alla näringsämnen kommer med.