Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2366 ggr
ramm5tein_
0

Andra kaloriappar?

Jag, som många andra, räknar kalorier via ShapeUp Clubs app. Det funkar bra om man gör rätt, håller sig till kalorierna och så. Men det finns ju en hel del andra kaloriräknare också.

Är det någon annan app ni kör med/vad tycker ni om den? Finns bl.a även MyFitnessPal, FatSecret och My Diet Diary.

Gillar för övrigt ideén massor just med appar så att man enkelt kan föra in och hålla koll!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

jagga-ewe
0

Jag kör fatsecret och tycker den är jättebra. Gillar att jag kan använda den på datorn lika väl som i mobilen. Många gånger är gränssnittet i datorn smidigare än det i mobilen. Jag skriver helt enkelt snabbare på dator än mobil. :)

Vidare är det väldigt lätt att lägga in egna artiklar, dvs matvaror. Händer ganska ofta att precis den variant som jag köpt inte finns, och allt jag lagar själv o fryser in finns såklart inte. Så jag lägger in det direkt.

Det jag kan tycka är negativt är att jag i den svenska versionen inte kan söka efter utländska varor på namn, men på streckkod. Tex kan jag inte söka mig fram till Marmite, men scannar jag streckkoden på burken med mobilkameran så hittas den. Det är lite knöligt när vi av nån anledning inte ätit Marmite tillräckligt nyss att det finns med i "senaste"-listan.

En annan störig grej är när man lägger in saker med decimal. Tex lägger man in en egen vara med energi per 100g, men man äter kanske 132g av den. Då lägger man in det som 1.32 portion. Och det är väl okej, men i appen måste det läggas in med punkt som decimaltecken, men det ändras sedan av programmet till kommatecken. Men lägger man in det med decimaltecken så fattar inte programmet att man lagt in nåt. Helt klart en bugg i kodandet av internationella tecken. I USA använder man ju punkt som decimaltecken, därför tar inmatningen bara det. Men, det är inte värre än att jag kan leva med det.

På det stora hela är jag väldigt nöjd med en gratisprodukt som funkar så bra och inte har en massa störig reklam! Har inte hittat nåt som kräver att man betalar till nåt, inga som helst begränsningar.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

luddan
0

Jag kör Allevos app i mobilen, funkar bra för mig..

HappyMi
0

Jag använde Shapeup-club appen tills jag tröttnade och började göra en matsedel till mig själv varje söndag som jag sedan håller mig till resten av veckan. De går från måndag till fredag och täcker ALLT jag kommer äta dessa dagar, frukost, lunch, middag och två mellanmål. Kalorierna är räknade (av mig) från början och jag kan lätt kontrollera mitt sötsug då jag redan har en lista på vad jag får äta.