Gott mellanmål
Jag har ett mellanmål som jag tycker är as gott, åt det nu och kom på att jag inte ätit det på ett bra tag..
Mixa och sen stek i stekpannan
50 g kvarg/kesella
15 g fiberhavregryn (går med vanlig också)
3 st äggvitor
Värm ca 60 g hallon i micron och servera tillsammans sen.
Det blir så gott!
Har ni några tips på goda mellanmål? :) Enkla samt lite krångligare.
You are the writer of your own life.
Åh, låter gott. Måste prova! :D
Turkisk yoghurt med kakaopulver och sötningsmedel väl omrört.
Oopsies med räkor, blandsallad och majonäs.
Jag älskar sånt lätt o snabbt nu när jag går på GI =)
// I like beeing a mess, that´s who I am.
3 vad är oopsies?
http://www.lchf-recept.se/oopsie-brod/
Jättegott som "bröd" när man inte får äta några kolhydrater.
Man kan äta det både som fikabröd med grädde o bär på, eller som smörgås o hamburgerbröd.
Gott är det =)
// I like beeing a mess, that´s who I am.
#3 oopsies gjorde jag förr några gånger! Måste prova igen.. #0 vet du hur många kalorier det där blir? intressant att veta :)
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
#6 123 kaloriber blir det bara så perfekt mellanmål! :)
http://se.worldofshape.se/blog/stefan/2012/10/24/grund-recept-for-plattar-wraps-pannkakor-brod-mm/
där är lite olika vad dom anväder dom till mera :)
Äter endast frukt eller grönsaker som mellanmål, och det finns ju hur många olika sorter som helst så jag tröttnar aldrig. Ska ju ändå äta två frukter om dagen så det blir ett perfekt mellanmål.
#6 oopsies måste jag testa! väldigt nyttigt ju :D
#8 frukt äter jag inte nu för det triggar igång sötsuget så lättare att låta bli :)
#9 för mig handlar det om att få i mig vitaminer utan en massa kosttillskott plus att jag faktiskt känner att det dämpar mitt sötsug ^^
Själv äter jag inte heller frukt eftersom det innehåller så mycket socker och socker ser jag ingen fördel med alls.
Grönsaker däremot, ägg och fisk äter jag mycket av.
Mitt kalori-intag hamnar runt 1000 om dagen med mina vanor så lite socker gör inget, speciellt inte med tanke på att jag tränar mer eller mindre hårt varje dag ^^
En banan eller apelsin efter en joggingrunda är det bästa tycker jag, snabb energi till en helt energi-tömd kropp :D