Provar nya Burn X4
Har varit nyfiken på Burn men inte vågat testa pga synefrinet men nu har de tagit bort den komponenten så what the hell I´ll give it a shoot. Läser man innhållsförtekningen så innehåller Burn mest koffein och Capsaicin samt Hallonketon, personligen så tror jag att det mest är koffeinet som har någon som helst effekt. Jag tänkte köra i två veckor, mest för att komma igång med nyttigare mat och motion. Min personliga erfarenhet är att jag klarar mig igenom de två första veckorna 1 gång av 10 men när man väl blivit av med sötsug och krympt magsäcken lite så brukar det rulla på av sig självt. Hoppas även bli av med mitt Pepsisug.
Jag är bara ute efter att bli av med delar eller hela sötsuget då jag inte är något matvrak, jag gillar inte fet mat men är helt hjälplös inför choklad och godis. Ärligt talat så blir jag fet på köp 3 betala för 2! Vissa dagar kan jag nog smälla i mig 500gr av choklad och kakor. Gott är det men fet blir man
På burken står det att man ska ta 3 kapslar 3 ggr om dagen men det känns alldeles för mycket, jag provar 1 kapsel 3ggr om dagen istället och ökar på efter hand om det behövs.
Mina förväntningar är lågt ställda då det mesta viktminskningspreparat brukar va bluff( det enda som bevisat fungerar är Fenedrin men det är förbjudet) men om det inte funkar har jag i alla fall en dyr burk koffeintabletter hemma, villket kan va bra att ha ibland. (Tål tyvärr inte kaffe
). Nu kan ju inte tabletter göra nått åt fettet som jag vill bli av med så jag kör en lätt diet på ca 2000kcal och 1 timme promenad per dag villket ger ett minus på 500kcal. Det brukar ge en viktminskning på ca 0,5 - 1kg i veckan. (sist låg snittet på 0,8kg i veckan under en 3mån period)
Vore kul att hör av andra som provat Burn, funkar det? Fungerar vanliga koffeintabletter lika bra?
Nu kör jag!
Känner folk som käkat det och de fick sämnproblem, förmodligen pga koffeinet. Vikten blev det ingen direkt skillnad på, der gick ner som väntat med sina dieter. Varken mer eller mindre då pillerna lades på.
Ja sömnproblem kan ju bli en biverkning, som tur är börjar jag jobba kl 14 på dagarna så inte hela världen om jag skulle ligga vaken nån natt, kan ju sova på fm. Får försöka komma på när jag senast kan ta sista tabletten för att kunna sova bra.
Jag tog första kl 14 idag och sista kl 18 får se hur det funkar. Jag har inte ätit så bra i dag , en Nutrilett bar till frukost, en varmkorv till lunch, mikrad färdigrätt till middag och en rågform med lättost och kalkon till kvällsmål. Inget Pepsi Max sug what so ever så det är ju nice!
Men det va ju väntat då det egentligen är koffeinet man vill åt. Mellan tummen och pekfingret blev det 1500 - 1800 kcal idag. Inte specielt hungrig alls och inget sug men det är nog inte tabletternas förtjänst, det borde ta några dagar innan ev. effekt kommer. Mer troligt att jag har haft mycket att göra och inte haft tid att tänka på mat. Ska laga Chili con Carne och kött/rotfruktsgryta i morgon och frysa in så jag har lite nyttig lunch, på jobbet blir det färdiga rätter i micron max 500kcal/port.
De där frysta rätterna är inget bra. Ofta mycket socker och annat onyttigt i dom.
Ett tipps är att laga stora mål då du lagar mat så du kan frysa in och ha med det även till jobbet.
Både chilin och grytan blir perfekt att frysa in . Jag försöker kolla så att de inte innehåller massa onödigt och det är få som är bra, nästan alla findus wärdshus är skit och man blir hungrig en kvart efter man ätit de. Dafgård har några nyckelhålsmärkta som e bra och viktväktarna har ett par goda. GI serien är ok men inte alla butiker som har den. Det får bli halvbra på jobbet och nyttigt hemma.
DAG 2
Somnade 02 och sov som en stock till 10. Vaknade med ett lätt pepsisug, sköljde ner en tablett med ett glas. Småslumrade lite i soffan tills koffeinet kickade in. Blev en färdiglåda på 500kcal och en tablett till lunch vid 12. Inget sötsug eller pepsisug under dagen men lite torr i munnen, kan vara att jag slutat med pepsi som är ganska sur och salivstimulerande men kan också vara nåt vätskedrivande i tabletterna så jag ser till att dricka mycket vatten. Åt en Nutrilettbar på 220kcal till mellanmål och en färdiglåda på 500kcal + en tablett till middag kl 18. Slutade jobbet 22 och tog en rågform med ost och kalkon till kvällsmål ca 150kcal 23:00 mätt och belåten och fortfarande inget sug. Ett par timmar kvar innan sängdags och de brukar normalt va de svåraste men just nu är jag inte sugen på nåt. Normalt när jag försöker gå ner tänker jag oavbrutet på mat och godis vilket är jobbigt men idag har jag mest bara konstaterat att det kurrat lite i magen en halvtimme före lunch och middag, nice! Totalt under dagen 1370 kcal, jag borde trycka i mig 400kcal till för en sund viktminskning utan rekyl men jag spar lite fall jag får ett tok sug senare i kväll.
DAG 3
Sov hyfsat och började dagen med en långpromenad sedan full fart på jobbet med flera akutjobb så det blev nutrilettbars till mellanmål och middag. Skönt med lite extra energi just idag. Hade tänkt att jag skulle hinna handla lite riktig mat att laga men de planerna grusades snabbt. Det blev mikromat och två mums mums när jag kom hem (var ganska hungrig så de slank ner medan mikron gick. Landade på ca 1700 kcal. Inget sug eller hunger under dagen men var rätt hungrig när jag kom hem. Men nu är jag proppmätt. Har inte vägt mig ännu men ska göra det i morgon 
DAG 4
Vägde in mig på 103,5kg idag (Mål 85kg) vilket kändes lite lågt men huvudsaken är att vågen är konsekvent, ska testa att väga mig med några mjölkpaket och se om den lägger på rätt antal kilo. Inget sug idag heller, tyvärr sov jag alldeles för länge så jag hann inte gå långpromenad före jobbet. Dött på jobbet som de flesta söndagar så vi hann beställa Thai-mat, det blev kyckling med ris och grönsaker. Nollkoll på hur många Kcal i den men säkert över 1000kcal med riset, jag gissar 1200 och landar då på ca 2000kcal idag. Glömde bort att ta sista tabletten vid 18 så det blev kl20 istället och nu är jag pigg som en lärka så det blir en lång natt, passar på och se om jag kan få Netflix att lira med min Wii.
Kommer bara skriva inlägg på söndagar eller om det blir någon förändring, men just nu rullar det bara på så ingen vits att upprepa föregående inlägg. Pling där va chili con carnen klar! 
Effekten försvann efter en dryg vecka och sen var jag lika hungrig/sugen som vanligt. Bra som uppiggande men vanliga koffeintabletter är billigare.