Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 4624 ggr
jasmina.p
0

Pulver

Hur går det för er pulverdrickare? :)

kör ni ren kur eller med mat också? hållt ut hela tiden och tappat några kilo? :) tycker det går trögt för mig och har lätt att falla tillbaka.

Läser gärna därför hur det går för andra för att själv få motivationen :)

http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

ninor
0

Jag började med pulver i måndags, men tyckte det var så vidrigt så jag fuskade med en färdigblandad också (plus soppa till middag). På tisdagen tyckte jag fortfarande att det var äckligt, då åt fyra påsar + en soppa.

Onsdag & torsdag körde jag ren kur. På fredag kvällen blev frestelsen för stor och det blev riktig mat… Efter det har jag kört ett mål mat om dagen.

Inte direkt min mest lyckade vecka. Men hade tänkt köra kombinerad kur ca 1 vecka till, sedan går jag på pulverdiet i 3 veckor igen.

komet
0

Jag håller på med mina påsar och tycker inte att jag kämpar utan mår gott. Byter ut måltider som det passar. Ofta tar jag 2-3 påsar på en dag och en måltid. Måltid består då mest av grönsaker, ex soppa, rostade rotfrukter mm Någon gång har jag tagit ett knäckte med ägg på till kvällen om jag känt mej hungrig. Har sammanlagt tappat 12 kilo och det tycker jag är bra. Pulver får mycket skit och jag tycker inte man ska se det som en quick fix som löser alla problem utan som ett komplement. Jag tar ju Modifast och jag tycker dom är supergoda. Har också köpt ett paket Naturdiet med smak av kaffe latte, men den var inte alls lika god. Har haft som målsättning att äta ren kur i två veckor men det är svårt tycker jag och om man måste kämpa hårt är det så lätt att tappa sugen. Bättre att det får ta lite längre tid i så fall. Viktigast av allt är att må bra under tiden, oavsett vilken metod man använder. Hoppas du hittar motivationen igen Jasmina.P

Zofia89
0

Jag är inne på min tredje vecka, använder mig av Nutrilett shakes =) Första veckan hade jag enbart 4 påsar och en hunger control smoothie per dag men det blev fruktansvärt jobbigt och jag föll i träsket men lyckades endå dra ihop en viktminskning på 2,4kg =)

Andra veckan bestämde jag mig för att äta en frukt per dag också för att få tugga och det blev genast mycket lättare =) var dock borta på kurs helgen så blev att äta 2 dagar men vikten minskade med ytterligare 1,6kg så jag var nöjd =)

Denna veckan äter jag altså 4 påsar, 1 smoothie och en frukt per dag och nu tänkte jag som lite "extra" varmt koka buljong =) I fredag är det vägningsdax igen och önskar att helgens "skador" inte finns kvar på vågen =P

Drick mycket te, det mättar och halspastiller har jag faktiskt också haft väldigt stor hjälp av =)

Kämpa på! =)

jasmina.p
0

tack för alla svaren! :) tränar ni något när ni går på pulver? har fått höra att promenader är bäst men inget mera krävande eftersom kroppen inte får i sig kolhydrater.

komet
0

Jag tränar för fullt. Så bra som jag mår nu har jag inte gjort på år och dag. Har massa energi och känner att jag gärna hoppar och skuttar lite extra. Jag har inbokade vattengympapass 3x45 min i veckan. Gymmar 2-3 dagar och kör pass när det passar. Det blir minst ett i veckan. Denna veckan har jag varit på pilates 30 min, medelgympa 60 min och idag ska jag på core 30 min. Det är så vansinnigt kallt ute så det känns skönt att avklara sin träning inomhus. Powewalk/stavgång blir det ofta men har inte hunnit med det denna veckan. Jag lyssnar på kroppen och känner inte av obehag av träningen, får bara mer energi. Vet inte om träningen påverkar viktminskningen så mkt för i så fall borde jag ju smälta bort men jag mår väldans bra. Det är huvudsaken.

Zofia89
0

Jag tränar inte men det är mest pga fysiska problem, men jag promenerar nästan varje dag, mycket uppförsbackar och sånt =)

Men så länge man mår bra tror jag nog man kan träna trots att man går på pulver =)

Lothar
0

Har kört ren kur nu  2 veckor, jag har ju gått på ren kur flera omgångar…tyvärr nästan en gång per år, jag är tydligen korkad som inte kan lära mig att efter avslutad kur äta RÄTT….så

efter ett tag kommer kilona krypande igen :-(

Märker att för varje ny gång jag kör Cambridge så blir det svårare och svårare att tappa kilon.

Förra året ungefär vid samma tid, tappade jag 5 kg första veckan 3 kg andra veckan och sen ca 1,8-2,5 kg per vecka, (då körde jag 6 veckor)

Nu efter 2 veckor så har jag gått ner 4,5 kg, känns nästan som om jag vill ge upp….

Är verkligen superstrikt, dricker mitt vatten och mina 3 shake varje dag och absolut inget annat :-(

Iofs hade jag inte riktigt samma övervikt denna gång…men ändå

Ska köra 1 vecka till så får vi se, när man äntligen är inne i det så är det ju väldigt enkelt, bara att vara envis.

M

Zofia89
0

Lothar: Har du testat med en ätardag för att starta om förbränningen? Hang in there sis! ;)

Lothar
0

#8 vete sjutton om jag törs det….kommer väl aldrig tillbaka på banan igen då…

Kör en vecka till och hoppas på en förändring…gör dumheten att väga mig VARJE morgon….inte bra man blir såå ledsen när man inte ser nån skillnad…

tack för pepp!!

M

Zofia89
0

mm tack jag vet.. jag har också problem med att hålla mig borta från vågen =/

Hogge38
0

Jag provar 5:2 metoden och kör pulver 2 dagar i veckan och sedan 5 dagar med helt vanlig mat ca 2300kcal/dag. Tar visserligen längre tid men det är långt kvar till sommaren Skrattande

jasmina.p
0

#11 ja det är tur att det är en bit kvar till sommar kläderna :D haha

Annette
0

Jag äter Nutrilett periodvis. Jag började för snart 1,5 år sedan då jag fick en smäll över tänderna av en häst och inte kunde äta som vanligt på ett tag. Upptäckte att det faktiskt inte var så äckligt som jag trott och att jag orkade arbeta som vanligt. Eftersom jag alltid haft svårt att äta frukost fortsatte jag att äta Nutrilett på morgonen. Upptäckte att om jag dessutom uteslöt bröd mådde jag mycket bättre och resultatet blev -10 kg på ca 1 år och utan att medvetet ha bantat.

En period uteslöt jag Nutrilett en det fick bara resultatet att jag hoppade över frukosten så nu har jag börjat igen. Äter middag som vanligt men kan ta en påse till mellanmål. Jag har ett fysiskt krävande arbete och 10 hästar, 1 hund + familjen att ta hand om och jag tycker att jag har mer ork nu än tidigare.

jasmina.p
0

#13 oj den smällen kan inte alls ha varit kul att gå igenom :(

Jag brukar ta en färgid shake till frukost då jag också är dålig på frukosten. tar den på cykel turen till stallet och rider hästarna sen har jag en shake med mig också som jag tar påvägen hem som mellis /lunch.

Det tycker jag känns lätt att ta med sig och äta när man rör på sig :)