Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1601 ggr
chickolycka
0

Viljan att säga ifrån

Vad gör ni när ni bara känner att ni vill äta onyttigt, ni bara vill.. Min vilja är så stark så jag typ tänker inte på något annat än det jag väl bestämt mig för att jag vill.

Finns det något ni kan dricka/stoppa i munnen som inte är onyttigt och stoppar sötsuget?

Finns det något ni gör? Kanske väger er eller kollar er i spegeln?

Finns det något speciellt ni tänker på?

You are the writer of your own life.

Stephanie
0

Dricka vatten och borsta tänderna är väl ganska vanliga knep för att få bort suget. Har aldrig testat det själv dock… Obestämd

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

komet
1

Ibland kan sötsurt stå för något annat. Skriv ner varje gång du får ett sötsug och försök fånga känslan du har, så kanske du kan se ett mönster. Suget kanske är kopplat till att du är ledsen, arg, uttråkad osv. Vetskapen om detta kan göra att sötsuget blir lättare att tackla. Kanske kan det hjälpa att ringa en väninna, skriva på forum eller ta med sig en bra ljudbok ut på promenad. Är boken tillräckligt bra så vill an ju inte sluta gå och får då massor med motion som i sin tur hjälper till att stoppa suget. En kedjereaktion alltså!

meadow
1

Körsbärstomater är underbart!
Eller tar EN ruta mörk choklad. Men låter det stanna vid just en. Hittills har det varit tillräckligt.

Sen att väga sig eller ta ett kort på sig själv, har hjälpt med, haha

emelie__88
1

Har inget sötsug, men det vore väl bra att ta ett kort på sig själv så får man ju se svart på vitt om man ska stoppa i sig något eller inte ;)

askembla
0

Sug kan ofta stå för törst =) Dricker du ordentligt?

[TheMiko]
0

Jag är väl lite knäpp men när jag får sånt sug så äter jag isbitar. Glad

ramm5tein_
0

#6 Det lät smart du! Ska testa det :)

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Zofia89
0

Jag får stor hjälp av massa te och halspastiller =)

chickolycka
0

Isbitar lät som en bra idé! Dricker mycket det gör jag, men kanske borde köpa mera kolsyrat osv för det tar nog bort sötsuget mera..

Borsta tänderna, väga sig och kolla i spegel borde vara bra också. Eller ha på sig för små kläder som sitter åt överallt haha.

You are the writer of your own life.

hjartelyckanskaniner
0

Robinson-Denice är min förbild. Hon har en drömkropp av dess like och jag skulle vara glad av att ens vara i närheten. Så när man känner att man vill nalla godis från pappa så går man in på bloggen, kollar sig själv i spegeln och då vill man inte äta godis längre.. om det inte är helg :P Då kan man ta någon bit.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Fridaaaa
1

Jag brukar dricka funlight, hjälper mig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HappyMi
1

Jag borstar tänderna eller tar ett tuggummi om jag bara är sugen. Om jag är lite hungrig äter jag en frukt eller morot så att magen får sitt utan att jag äter massa socker.
En anna sak du kan tänka på om du lätt får sötsug är att inte äta ngt onödigt sött i samband med sug någonsin, speciellt inte under veckan, varje gång du står emot blir det lättare. Ät det en dag i veckan som lördagsgodis, så kopplas suget till den dagen inte till resten av veckan.

Bläcket
0

Jag tycker att extra-tuggumin med fruktsmak och Läkerol Salvi är bra substitut när man är sötsugen eller vill stoppa något i munnen framför TVn. Innehåller väl kanske nån kalori men det kanske man kan leva med…

mikkan01
0

Brukar ta ett glas vatten eller körsbärstomater som någon tidigare nämnt =)

~mikkan

Jinaum
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick denna av min pojkvän, den är rätt vettig på så sätt att man får en hint om bra alternativ. Kanske till någon hjälp :)