Roligt
Jag upptäckte precis en sak. Man kan ana mina nyckelben nu! :D Det har man inte kunnat på ett tag, känns så roligt att se att det händer någonting! :D
Och imorgon är det dags att vägas, och lägga in i vägningstråden. Känns ju rätt bra just nu, hoppas bara vågen är snäll med. :D
Har det hänt er något "roligt" angående vikten? =)
Något jag uppskattade efter en del viktnedgång var att jag vid stretchingen på träningen till slut kunde få upp mitt ben i handen utan problem (när man stretchar framsida lår). I början var jag så stor att det inte gick.
Roligast var kläder. Vet inte hur många klnningar jag har nu. Nu kan jag känna mig som en kvinna och våga klä mig ssom det :) Ägde inte en klänning förr.
Och att slippa handla på "tjockisavdelningen" var rena paradiset. Så mycet kläder man plötsligt kunde välja mellan.
Härligt! :)
Jag har märkt en till sak. Jag har blivit starkare och fått bättre kondition. Idag bar jag upp tuuunga kassar med mat, upp till oss (tredje våningen). Och jag blev inte flåsig eller så, vilket jag blev förut, av att bara "bär upp mig själv". :)
Så kul att upptäcka sådant :)
Jag tog fram måttbandet och såg att jag har minskat 7cm runt det tjockaste stället på magen, drog sedan ut måttbandet de 7cm som jag tappat och måttbandet hade ingen "plats" på magen alls, då blev jag så glad att jag sprang med tårar i ögonen till pojkvännen och visade :)
Det va en sån underbar känsla :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
#4 Skoj :)
#4 ÅH, grattis!! :D

Upptäckte faktiskt igår att mina extrabröst (fettvalken strax under brösten) numera är obefintliga såvidare jag inte sitter ner då förstås 
Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!
enda roliga jag märkte när jag vägde mig imorse var att jag tur nog inte hade gått upp fast jag slarvat sista dagarna =P
Ska på kurs imorgon så kommer bli lite ett å annat i helgen men på måndag kör jag stenhårt igen =)
Jag kom plötsligt i ett par stövlar jag köpte för ett tag sen. Så snygga! Har inte kunnat ha höga stövlar på många år pga för tjocka vader. Garderoben är full av urvuxna kläder som börjar passa igen :-)

Det har hänt massor med roliga saker på min viktresa nedåt.
Men den dagen jag fick på mig dotterns jeans i st 38 var den allra roligaste!!
St 38 hade jag för ca 23 år sedan INNAN jag började gå upp från ca 63 kilo till 106 kg. 
Jag mätte magen i morse på det bredaste stället, och jag har gått ner 25 cm i omfång på ett år nu. Jag börjar nästan känna mig fin igen! :D
Jag upptäckte idag att jag klarar av fler armhävningar än jag någonsin gjort tidigare :D
Och det räcker att äta en chokladruta, och det räcker! Jag behöver inte ha mer, inte alls. Jag blir jättenöjd av det lilla. :D Så underbaaart!
Idag på Zumban såg jag mig själv i profil i spegeln, och kunde faktiskt inte se en massa mage som hängde ut. Visserligen inga tuttar som putar ut heller, allt helt platt framtill. Men ingen mage är ett framsteg!
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet