Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1023 ggr
komet
3

Hälsoprofil

Jag var och gjorde en hälsoprofil idag och det var nedslående resultat må jag säja. Tycker att jag är i hyfsat bra form, trots övervikt, men min metaboliska ålder var 15 år mer än min kronologiska!!! Det som var positivt var att coachen som hade detta vägrade tro att jag väger såpass mycket som jag gör dvs drygt 87 kilo. Hon kollade på siffrorna flera gånger och sa att hon aldrig kunnat gissa att jag vägde så mycket. Det måste ju vara tecken på att jag inte ser så fet ut som jag egentligen är :-)

Ary
0

Ingick det konditionstest och blodprov? Om inte skulle jag tro att det är väldigt grovt höftat…. Såp jag skulle inte oroa mig för mycket. Hur det än är så håller du väl på att göra ngt åt det och då lär det förbättras.

Trevligt att folk tror att du väger mindre. Glad

komet
0

Nej det ingick vaken blodprov eller konditionstest. Jag fick bland annat väga mig på en våg som "scannade" igenom kroppen. Vet inte hur det funkar egentligen. Kanske är rena rama lurendrejeriet :-) men det var inga roliga resultat. Jag trodde att jag skulle ha mer muskelmassa efter all min träning. Men precis som du säjer #1 så gör jag ju något åt eländet nu. Jag har aldrig varit så taggad som denna gången. Motivationen har ju hållt sig sedan oktober och det är nog rekord!

Ary
1

Jag är mer än lite skeptisk mot vågar som "scannar"….. Har inga fakta, bara en känsla jag har.

Mamma gjorde något liknande för ngn firma som säljer dietshakes eller liknande. Det var ingen med vinstintresse som gjorde det?

Karmatarerskanise
1

Ta det med en nypa salt. Vågarna kan ge en hum om hur det ligger till, och man kan förbättra det :)