Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2458 ggr
pwestermark
0

Modifast/nutrilett

Jag har högt BMI . Och går mest upp i vikt men har alltid varit smal förut . Det kom väl för några år sen smygandes. Iallafall jag tänkte börja med modifast/nutrilett. Vilket är bäst? Börja med allt på en gång och utesluta mat helt eller trappa ner? Och hur går man tillväga bäst? Vad kan man ta när man blir sugen på att få tugga på något eller inte blir mätt? Alla tips godtas. Ps: jag ska fortsätta med min Zumba osv .

Karmatarerskanise
2

Om du söker på sajten så hittar du många trådar om både sorterna.
Själv har jag inga tips att ge eftersom jag inte anser att pulverdieter är en bra metod.

ninor
2

Jag använder nutrilett. 

Det är bra om man behöver en kickstart, men ska man gå ned i vikt behöver man lägga om sitt liv. Få en ny syn på träning, mat etc. Börja äta rätt och motionera helt enkelt. 

Äter du godis och dricker läsk nu? I så fall skulle jag börja med att utesluta det. Så gjorde jag och körde med det en vecka innan jag började med nutrilett, upplevde det som att sötsuget etc redan var borta då vilket gjorde det lättare att klara av pulverdieten.

Fridaaaa
2

Jag är en sådan person, som anser att det är bättre att börja med bra kost och motion direkt, istället för att köpa pulver mm.Tror det är bättre för kroppen, lättare att hålla vikten osv. Men det är vad jag tror och upplever :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hogge38
0

VLCD brukar ge en kraftig viktrekyl när du slutar med pulvren och inget att rekommendera.

ninor
0

#4 Fast det kan ju bero på många olika saker. Man ska ju inte gå direkt från pulverdiet till att börja äta mat igen. Börja med att byta ut något mål mot mat, senare två, tre etc. Och det handlar ju fortfarande om att lära sig äta rätt, och kanske inte gå till McDonald's det första man gör. :) 

Men absolut, vill man ha en viktnedgång, är beredd på att det kommer ta tid, och inte behöver den där stora pushen i början, så är det givetvis bättre att lära sig äta rätt och träna från början. 

För MIG, är pulverdieten dock bra såhär i början. Annars hade jag gett upp på en gång. :-)

mikkan01
1

Det finns en metod för alla, bara för att någon tycker att det är ett dåligt sätt så är det ändå upp till dig att avgöra hur DU vill gå ner i vikt ;)

Jag skulle försökt trappa ner på alla sötsaker redan innan i kanske en vecka, samt portionerna du äter nu innan du börjar med pulvret. Det kan bli en stor omställning för kroppen och det blir lättare att falla tillbaka efter bara någon dag om man går hungrig.

Om du känner för att tugga på något under tiden du kör på pulverdiet så är det skönt att ha småplock i kylen, ex. körsbärstomater, ägg, mandariner, mini pickles eller liknande.
Känner du fortfarande att du behöver tugga på något kan du byta ut ett pulvermål till en vanlig måltid - du kommer gå ner i vikt ändå! 

Lycka till!

~mikkan